#1
|
|||
|
|||
golf IV gti 1.8 turbo gat
beste mensen
ik heb afgelopen week een golf 4 gti gekocht bouwjaar 1998 met mechanische gasklep mooie 5 deurs blauwe golf 1.8 turbo agu motor erin nu bij de koop zij de verkoper dat motortje iets getuned was dit was neen garage waar de golf was ingeruild. als ik bij de turbo kijk zie ik een aftermarket downpipe (dit valt wel op) en zou die gechipt zijn maar volgends mij zit er een andere turbo op ofzow want mijn turbo komt pas bij 3000 a 3100 toeren erin (dan zit je ook vast in de stoel bij elke versnelling) weten jullie bij welke toeren origineel de turbo al inkomt? |
#3
|
||||
|
||||
Kan alweer een hoop ellende worden..
Eens uitlezen en een log maken kan bv al helpen. |
#4
|
|||
|
|||
De normale K03 turbo moet al vanaf 2000tpm aardig voelbaar worden, waarbij bij 2500tpm de volle druk al behaald moet worden.
Zit er toevallig een drukmeter in de auto? En idd, maak eens wat foto's van de turbo ed.. |
#5
|
||||
|
||||
Onze gechipte (en verder helemaal originele) 1.8t komt er ook pas rond 2800 toeren in en dan opeens die duw in je rug.
Een originele 1.8t rijdt vele malen soepeler voor mijn gevoel + de turbo komt daar ook niet zo abrupt in.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#6
|
||||
|
||||
Dat is net wie je chip maakt en HOE hij gemaakt word, sommige komen keihard ineens erin, dat lijkt heftiger maar is het niet, terwijl andere er mooi geleidelijk in komen, dat laatste is ook wat beter voor de aandrijflijn.
|
#7
|
||||
|
||||
Ja ok, heb je gelijk in.
Hij komt er ook niet extreem hard in, maar het verschil met origineel is zeker merkbaar. Ligt ook maar net aan je rijstijl, met normaal rijgedrag merk je er eigenlijk niet veel van. Maar wanneer je vanaf lage toeren volgas trapt merk je dat hij wat later/harder erin komt
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#8
|
|||
|
|||
mannen
bij deze wat fotos voor zover ik fotos kan maken op laatste foto zie ik 2 stekker 1 op luchtfilterbak en 1 in aanvoer buis wat zijn dit voor aansluitingen? mk2- vrt waarom kan dit een hoop ellende opleveren? auto rijd heerlijk wil alleen weten wat er op zit ivm dat ik dat zelf niet meer hoef te tunen |
#9
|
||||
|
||||
Ziet er aardig standaard uit, die downpipe. Aan de compressorkant van de turbo zit het typeplaatje. Dat is dus de aluminium aanzuigkant. Als je daar kijkt/fotografeert weet je meer.
|
#10
|
||||
|
||||
Ik doelde meer op het feit dat er al vanalles aan 'getuned' was en hij pas laat erin komt ( turbo )
Als je niet exact weer waar ze al aan hebben sleutelen en wat er met de software gebeurt is, kan het nog wel eens zoeken worden waar het probleem zit, dat bedoelde ik ermee te zeggen. |