![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo
ik ben bezig aan men nicht haar polo, nu startte deze niet maar draaide wel als je hem duwde dus het eerste wat ik deed was zekeringen controleren toen deze allemaal goed waren begon ik maar met de starter te demonteren en heb ik deze binnengestoken om te laten herstellen. Nu kreeg ik de starter gerepareerd terug en plaatste ik deze terug en deed de wagen nog steeds niets geen klik niets. Toen ben ik maar radeloos gaan doormeten en de rechtstreekse + die toekomt geeft door en ook de fiche die toekomt op de starter geeft door. Dus krijgt de wagen toch de zaken dat hij moet krijgen om te starten, of wat zou er nog een oorzaak kunnen zijn van dit probleem alvast bedankt! |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Beetje onduidelijk, maar op de dikke kabel heb je een + en op de aanstuurdraad heb je een + ?? Massakabel naar het blok al gecontroleerd ?? Ook al de kabels op overgangsweerstand doormeten in de volt stand tijdens starten.
|
||||
|
||||
![]() Meet je geen geschakelde + op de startmotor tijdens het starten, dan is je contactblokje kapot!
Weet niet of er hier ook al een how-to over gemaakt is, maar had er toen ene hier geplaatst : http://www.vwforum.nl/how-to-info-f...-4-t112358.html |
|
|||
|
|||
![]() bedankt alvast voor de info met de rechtstreekse plus bedoel ik gewoon de borm die vertrekt vanop de batterij rechtstreeks op de starter.
het andere fichke dat ik bedoel zal waarschijnlijk de 15 zijn. de starter krijgt zijn massa toch door op de boite te zijn vastgeschroefd ik zal verder zoeken alvast bedankt!!!!! |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Plus (dikke kabel) ook even meten tijdens starten. Dunne draad is niet de 15 (15= geschakelde plus) maar 50. Als je de sleutel om draait om te starten moet hier spanning op komen. Massa is via de bak, maar hier zit ook een kabel tussen motor/bak en accu klem. Denk zelf ook dat je contactblok kapot is, probeer hem eens te starten en jutter tegelijk met je sleutel of geef tijdens het starten een goede tik onder tegen de stuurkolom. Grote kans dat deze het dan wel weer doet (tijdelijk).
|
|||
|
|||
![]() Quote:
vandaag iemand mee helpen zoeken en gevonden dat wanneer je op de plaats waar de 50 moet toekomen op de starter spanning steekt de starter werkt, nu zal het wss het contactblokje zijn (bedankt om het ook te vermelden). maar de starter dreef het vliegwiel niet aan dus de starter maar gedemonteerd en op de grond getest wat bleek: starter ging wel degelijk dus paspen waar het rondsel in de boite zit waarschijnlijk uitgesleten, dit weet ik omdat ik de starter terug monteerde met één bout hij wel degelijk het vliegwiel aandreef. mvg bedankt voor de hulp al |