![]() |
|
||||
|
||||
![]() Toen ik de foto van de motor zag dacht ik ook meteen hee, daar zit een AAZ in
![]() Is wel degelijk een 1.9 td. |
|
|||
|
|||
![]() Ik kan nergens me motorcode vinden... Alleen 23k91 . Vrijdag naar duitseland om t kenteken te regelen en wil daarna graag een beurtje geven maar heb nu totaal geen idee wat voor onderdelen ik moet halen:/
Last edited by Wouter : 19-02-2013 at 21:35. |
|
|||
|
|||
![]() kijk ff goed naar de motorcode. als t toch een 1900 is ipv een 1600 dan is die omgebouwd en staat dat ook niet juist op de duitse papieren. misschien dat ze dat mee kunnen veranderen. anders kan de rdw lastig gaan doen. (als ze bij t rdw t uberhaupt zien.)
maar als er dan een 1900 in zit. dan ook graag op kenteken ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Op de onderkant van t blok staat in ieder geval 1.9td, maar de motorcode blijft voor mij een raadsel,.. Dit is wat ik tot nu heb kunnen vinden:
028103021 ae 23k91 Wwo2 028 103 373 Kan iemand hier wat van breien? Alvast bedankt!! |
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=Wouter]Op de onderkant van t blok staat in ieder geval [1.9td/QUOTE]
Zoals Gertjan ook al schreef, AAZ daar denk ik ook aan. Mijn 1.9TD is ook een AAZ.
|
|||
|
|||
![]() Ok, maar zit er dan nog verschil in met bouwjaar ofzo? Of kan ik zo alle onderdelen bestellen met deze code?
Nog 1 vraagje, de motor ligt er schuin in... Naar mijn oliepeilstok hoef ik niet te kijken denk ik?? |
|
||||
|
||||
![]() wat een vette bak!!
![]() Hoe is de onderdelen voorziening eigenlijk? En veel succes met de RDW, hoop dat alles goed komt!!
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij kan je de onderdelen zo bestellen.
Ik heb een buspeilstok er in gestoken, zo weet je altijd of je oliepeil goed is.
|
|||
|
|||
![]() Gister in duitseland geweest, binnen 10 minuten stond ik weer buiten! Ze zagen direct dat de fout bij hun lag, en begonnen gelijk met alle papieren aan te passen!
Ik heb nou nog 2 probleempies waar ik hulp bij nodig heb: Hij start heel slecht, accu is 100% goed.. Zoals jullie nu weten zit er dan een aaz motor in, ik vermoed dat er of een verkeerde of een half gare startmotor op zit. Wie weet wat ik er voor 1 moet hebben en waar te krijgen? 2de probleem... Ik vermoed een massaprobleem.. Als me verlichting uit staat en ik rem gaan mijn koplampen met mij remlichtenmee.. Ook gaat mijn mistlamp dan aan. Als ik mijn verlichting aanzet blijft ook mijn mistlamp contineu branden, weet iemand wat er hier precies aan de hand is?! Dank u!! |
|
||||
|
||||
![]() Zalige t3! Dit zijn de mooiste T3's, de doka's met een huif. Alleen zou ik de huif er persoonlijk niet opzetten maar alleen het geraamte met de houten latjes laten, vind dat persoonlijk het mooist
![]() Kan spijtig genoeg niet helpen met je vragen. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inderdaad een massaprobleem, en wel bij de remlichten. Dat de mistlamp tegelijk met de koplampen aan gaat zal een andere oorzaak hebben, denk ik. |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb het massa probleem opgelost, er zat een fout bij de aanhanger stekker.
Kan iemand mij nog helpen met de startmotor? Alvast bedankt! Wouter |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb wat zitten googelen en heb gevonden dat een AAZ onderandere geleverd werd in de golf 3, en op winparts.nl is dit de startmotor die ze verkopen voor een Golf 3 met AAZ 1.9 TD: http://www.winparts.nl/834/motor/st...9117/startmotor Weet wel niet of dit exact is wat je nodig hebt. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Startmotor zal van bus zijn denk ik, anders past die niet op versnellingsbak. Weet dit wel niet met zekerheid Mooie bus wel,kleur zou ik ook zo houden ![]()
|
|||
|
|||
![]() En daarom misschien te zwak om de 1.9 aan te slingeren... Of heeft dat er niks mee te maken?! Ik weet gewoon niet zeker wat het probleem is... Me accu laten doormeten en deze is gewoon goed. Als die aanslaat heeft mijn accu maar vanaf mijn dynamo 12 volt. Me startmotor lijkt heel onregelmatig te draaien wanneer ik hem start. Daarom ga ik eigenlijk uit van mijn startmotor. Maar miss heeft deze gewoon moeite met 12 volt? Kan ik op een of andere manier dit testen/uitsluiten?
Bv met startkabels met een andere auto? Last edited by Wouter : 25-02-2013 at 15:26. |
|
|||
|
|||
![]() startmotor van een T3 is voldoende hoor (die van een golf past niet eens denk ik).
ik rij zelf met een 1.9D blok in mn t3 en nog heb daar nog nooit probleem mee gehad (orgineel was mn bus een 1.6TD) Mn vriendin haar golf 3 heeft dan wel weer een rare startmotor, die draait soms door. Maar ondertussen al bijna 3 jaar verder en hij heeft het nog altijd niet opgegeven dus rijden we voorlopig zo verder (start wel behoorlijk vlot hoor, soms gewoon wat aarzelend...) Dus ik zou gewoon op zoek gaan naar een nieuwe (of goeie 2dehands) startmotor. Gewoon de nr bekijken die op de huidige staat en dan die terug bestellend. Ligt het ook niet aan je motor zelf trouwens? Misschien toch eerst de startmotor proberen, dan kan je dat iig uitsluiten, wel wat werk maargoed.. |
|
|||
|
|||
![]() Je kan de starter ook gewoon bij een revisieboer laten checken/repareren.
Zij kunnen op de testbank prima zien of ie nog goed werkt. Zorg er trouwens wel voor dat de massakabels vanaf accu>carosserie>blok wel goed zijn, daar gaat t bij oudere auto's vaak fout nl. Verders... Toffe bak!
|
|||
|
|||
![]() Ik ben gister nog even aan het stoeien geweest, accu van mijn andere hobby auto overgezet. Start nu zonder problemen, ook het voorgloeien ging sneller dan normaal. Nu blijkt mijn dynamo maar 12,2volt te geven. Dus waarschijnlijk gewoon een te lage spanning. Nu opzoek naar een nieuwe dynamo, en vd week op naar de rdw!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Succes ! Kan je er eindelijk mee op NL wegen ![]()
|
|||
|
|||
![]() Vandaag even langs geweest bij een aantal winkels opzoek naar een goede dynamo.
Ik schrok van die prijzen.. Tussen de 230 en 340 euro in! Nu even opzoek naar een goedkoper adresje, misschien 2de hands.. |