![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo allemaal
ik ben nieuw op het forum hier, mijn naam is luuk en ik ben 20 jaar, recentelijk heb ik een zwitserse golf cabrio mk1 1800 k jetronic gekocht, motorcode KT vergelijkbaar met DX, alleen in zwitserland en zweden werden KT's verkocht. het was een opknappertje toch meer werk dan ik dacht. nou heb ik het volgende probleem. toen ik de auto kocht had hij een jaar of 7 buiten stilgestaan, motor sloeg toen aan maar liep niet echt 100%, maar hij liep in ieder geval. nou heb ik het hele benzine systeem los gehad en helemaal schoongemaakt, nieuwe benzineleidingen, tank, vulpijp gemonteerd was allemaal rot. de rest heb ik teruggezet zoals het zat. nu start hij niet meer, vonk krijgt hij want op remmenreiniger loopt hij maar liefst 1 seconde. nou heb ik heel veel op internet gekeken en vanalles geprobeerd. de pomp draait niet als de auto op contact staat daar moet ik nog naar kijken, maar die heb ik dan met de accu verbonden dan loopt ie wel, de kabels krijgen geen spanning (relais op plaats 2 en/15 misschien kapot). wanneer ik de auto wil starten krijgt ook het inspuitventiel op de inlaat stroom en ook hier komt een beetje benzine uit, voor de koude start, nou heb ik begrepen dat er 5 bar druk moet staan op het systeem anders start hij niet eens. kan het probleem bij de pomp of accumulator liggen dat die niet genoeg druk opbouwen, (een beetje) druk staat er wel op want als ik de slang na het filter losdraai knalt er meteen benzine uit, maar of de druk goed is weet ik niet ook als ik op het spinnenwiel die 4 leidingen naar de injectors losdraai is te zien dat hier benzine doorheen gaat want er komt benzine uit. kan het aan de warm/koud regelaar op het blok liggen daar staat geen spanning op als de auto op contact staat (of moet daar de motor voor ronddraaien), zijn er dingen wat ik door kan meten met de multimeter of er spanning op staat of kan het aan een van de relais liggen, ik probeer altijd alles zelf of met mijn vader te doen, auto wegbrengen doe ik pas als ik het echt niet meer weet. het is mijn eerste auto met een injectie mijn andere auto is een 76er opel, daar heb ik ook al 2 keer de motor van vervangen. ik hoop dat iemand mij kan helpen heb het hele forum al afgezocht maar kom er niet uit mvg luuk |
#2
|
|||
|
|||
![]() EEn keer proberen de klep van de injectie verdeler in het luchtfilter met de hand bewegen en een ander laten starten
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Hoe is je EGR systeem er aan toe? lekkage?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
|||
|
|||
![]() heb je die doseur ook schoongemaakt?en zit de rubber er ook goed op(neem aan van wel)draai eens met de inbus eraan mischien heb je m versteld,is het wit blokje achterop het contactslot nog goed?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() de luchtklep heb ik al geprobeert met de hand van onder te bedienen, ook dan start de auto niet, niet eens een poging tot starten, de egr lekt nergens, de doseur heb ik los gehad, maar niet uit elkaar gedraaid alleen de zuiger aan de onderkant heb ik losgehaald. heb vandaag een kluwer werkplaatshandboek gekocht misschien dat helpt, vandaag de brandstofopbrengst controleren die moet voldoende zijn.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() benzine pomp goed?drukaccumulator ook?zit bij de pomp in de buurt,heb je er ook een in de tank bedoel opvoerpompje,sommige hebben dat wel sommige niet.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() de benzinepomp werkt (relais ie wel kapot die koop ik morgen) druk staat er ook op, ook komt er heel wat benzine uit het koudestart ventiel op de inlaat als ik de sleutel omdraai, desondanks start hij niet. kan het liggen aan de extraluchtschuif achter de inlaat, volgens de boekjes loopt de auto trouwens op euro 98, er zit nu 5 liter euro 95 in kan dat het probleem zijn dat hij niet start
|
#8
|
|||
|
|||
![]() bovenop de tank zit geen pompje geoof dat de modellen daarvoor die hadden, ik heb maar een pomp.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() ik heb de vier leidingen naar de cilinders toen losgehad om door te blazen, de verstuivers heb ik laten zitten kan het probleem daaraan liggen want naar mijn idee loopt overal benzine naartoe behalve naar de cilinders
|
#10
|
||||
|
||||
![]() nou als overal benz heen loopt, behalve door de verstuivers zijn ze misschien verstopt?
|
#11
|
|||
|
|||
![]() morgen haal ik de verstuivers eruit, maar omdat de auto heeft gelopen kan ik me niet voorstellen dat ze allemaal verstopt zitten, naar mijn idee ligt het probleem of bij de verstuivers of de doseur bovenste 4 openingen.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() ik heb de injectors eruit gehad, laten reinigen, aangesloten op de leidingen op de kleppedeksel gelegt, motor laten draaien. nog steeds geen benzine. kan het zijn dat de pomp niet genoeg druk opbrengt om de verstuivers te openen, al ik de injector losdraai van de leiding druppelt er een heel klein beetje benzine uit.
|