![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal ,
Ik ben nieuw op dit forum. sinds vorige week ben ik de eigenaar van een Golf 2 uit 1989. Het is een 1.6 diesel. Ik heb de wagen van een 92 jarige man die ook de eerste eigenaar was. De wagen is eigenlijk altijd perfect onderhouden geworden en is ook in zeer goede staat. Hij staat ondertussen op 184.000Km en na een telefoontje aan de garage waar altijd onderhouden is COOX in Rekem (bij Maastricht) ben ik geweten gekomen dat de Distributieriem vervangen is geworden op 90.000KM ongeveer 10 jaar geleden. Dus deze is aan vervanging toe. Bij De VW dealer kost het 450€ en bij een kleinere garage gespecialiseerd in wagens van de VAG groep (Vanderveke in Elen , nabij Sittard) kost het 350€. Zijn er hier mensen die weten waar ik nog terecht kan voor een goede prijs? Ik ben van Bree(B) een grensgemeente in de buurt van Weert. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet hoe dit zit bij een golf 2 zo snel maar bij mijn golf 1 heeft het me iets van 200euro gekost. Was in geleen waar ik dat had laten doen. Dat was zonder de waterpomp te vervangen.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik zal een vraagbaak kopen van 15 euro en het zelf doen wat een prijzen voor een distributieriem vervangen
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#4
|
||||
|
||||
![]() Bij een diesel is het niet zo moeilijk, het belangrijkste is het blokkeren van de dieselpomp.Als deze van tijd verandert dan kun je meteen weer alles opnieuw doen en heb je wel wat meer werk met het vervangen van je distri.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Ik ben helaas geen mechanieker :-) (nog zacht uitgedrukt)
Maar ik vind zo een golf 2, echt iets hebben. En het was een echte buitenkans waar ik graag nog lang plezier van heb. Daarom dat ik een betaalbare garage aant het zoeken ben. Toch alvast bedankt voor de hul en de tips. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik kan het voor jou doen voor € 175,- incl. Waterpomp!!
Ik kan en mag sleutelen in onze garage in Echt net over de grens bij Maaseik . Gr. Olaf |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat zou voor mij een mooie oplossing zijn. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Als het alleen de riem is en alles komt makkelijk los
hooguit 75 tot 100 euro Zal dan wel de V riemen gelijk mee doen [liggen er dan toch af]kosten +-10 euro pst Waterpomp is niet noodzakelijk als deze niet lekt De riem wordt ,in tegenstelling tot de 1.3 benzine, niet met de pomp gesteld |
#9
|
|||
|
|||
![]() Het op tijd zetten van de dieselpomp is wel niet zo makkelijk vermoed ik?
__________________
. |
#10
|
|||
|
|||
![]() speciaal gereedschap noodzakelijk daarvoor,
zie ook een DIY topic!
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Zelfs dat lukt met een wat uitgebreid gereedschapsassortiment prima. Micrometer is wel vereist. En een momentsleutel voor de spanrol.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
|||
|
|||
![]() Als ik op deze manier nog een aantal jaar plezier van de wagen heb dan zal ik al heel tevreden zijn. Hij ziet er nog heel goed uit zowel interieur als exterieur. Wat betreft de auto proper houden, kan ik mezelf wel goed behelpen. Ik heb wel wat ervaring wat betreft detaillen. Alleen wat betreft de mechaniek moet ik beroep doen op profs zoals jullie. Bij de officiële dealers betaal je je blauw, dat probeer ik wat te vermijden.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Dan zijn wij uiteraard ontzettend benieuwd naar de foto's van je nieuwe "ride"
![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Morgen ga ik hem uit de garage halen om hem al een beetje op te blinken. Dan ga ik eens wat foto's maken en ze hier plaatsen. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Een 1.6diesel ga je heel veel plezier aan beleven. Zijn heel sterke blokken.
Ben ook benieuwd naar de foto's ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Waterpomp is los van de distributie,zit voorop de motor,deze hoeft niet meevervangen te worden als deze in orde is,verder is het zaak de nokkenas te centeren en de nokkenaspoulie los(tapse aansluiting) waneer je de tandriem spant,tevens dien je de brandstofpomp te centeren en met voorspanning op tandriem/nokkenaspoulie te zetten,als je het meerdere malen hebt gedaan is het peanuts,doe je dit niet op de juiste wijze staat, en de kleptiming en ,brandstofinspuiting verkeerd,zou het graag voor je doen echter woon ik in Dordrecht ,is even niet in de buurt,zoek dus een goede monteur/garage !
|
#17
|
|||
|
|||
![]() De foto's staan erop maar in een meer gepaste topic.
http://www.volksforum.com/forum/sho...162#post1384162 |