Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-03-2005, 21:26
Peter - Belgium's Avatar
Peter - Belgium Peter - Belgium is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 51
Default Welke hoofdrempomp voor porsche remmen?

Wat denken jullie dat de beste hoofrempomp zou zijn voor Porsche 944 schijfremmen rondom?

ik denk dat ik hier ergens gelezen heb om een Golf2 rempomp met servo te gebruiken. Waarom is dat een goede oplossing? voordelen/nadelen?

Waarom geen hoofdrempomp en servo van een Porsche gebruiken aangezien dat die zou moeten aagepast zijn voor de schijven?
Andere modelijkheden?

Wat moet er juist gedaan worden om die servo aan te sluiten?
Waarop te letten als ik er eentje wil aanschaffen?

Voor enkele fotos van mijn IRS conversie en versmalde voortrein, zie: http://www.thesamba.com/vw/forum/album_cat.php?cat_id=9

Thanks,

Peter
www.vwsamba.tk
Reply With Quote
  #2  
Old 28-03-2005, 10:52
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Ik heb alles van een T2b uit 1978 gebruikt ..
Die pomp is groot zat,aangezien een pano toch ook schijfremmen voor heeft en trommels achter,
net als wat mijn westfalia nu heeft.
Wat ik wel heb gemonteerd is een regelbare Tilton remdrukregelaar,zodat de druk naar achteren
toe begrenst kan worden,daar hij anders achter teveel gaat meeremmen.
Je zou natuurlijk ook de komplete pomp en hoofdremcilinder uit een 944 kunnen halen,bij mijn
weten zijn de 4 montagegaten hetzelfde als van een panorama.
Skywalker gebruikt een makkelijk verkrijgbare Golf2 pomp en hoofdremcilinder, en ik denk dat ook
die ruim voldoende is op een spijltje tot stoppen te krijgen.

Wat je moet doen is een steun voor de pomp tussen je torsiebuizen (onder een +/- 5 graden hoek !!)
lassen,en er moet natuurlijk een vacuümleiding getrokken worden vanaf je inlaatspruitstuk.
Dat kan een stalen leiding zijn met een paar flexibele bochten,of een geheel (wat ik heb) flexibele leiding.
Gebruik geen perluchtleiding,want die kan alleen maar binnendruk verwerken,geen vacuüm.




Plaatje komt ergens uit deze thread vandaan
Reply With Quote
  #3  
Old 28-03-2005, 11:50
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Heb nog wel een nieuwe 23-er cylinder liggen uit een audi. Deze is voor gebruik met servo
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-03-2005, 20:23
Peter - Belgium's Avatar
Peter - Belgium Peter - Belgium is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 51
Default Hoofdrempomp

Thanks for the replys!

Ik denk dat ik dan ook ga gaan voor een Golf 2 pomp omdat hey me wel handig lijkt om de volledige stuuruitslag te houden!

Ik zal hier lokaal eens moeten rondhoren waar ik zo een servo het beste in occassie kan vinden, hoofdrempomp zal ik ook wel vernieuwen.

@ SkyWalker, wat bedoel je net met "is dat je geen kauwgum remslangen gaat gebruiken. Hierdoor kun je veel remdruk verliezen. Met teflon remleidingen heb je hier geen last van en bovendien heb je dan geen koppelingen meer in de remleidingen zitten die mogelijke lekkage kunnen veroorzaken" want dat kan ik even niet volgen... Bedoel je die felxible leidingen die het beste vervangen worden door teflon/ staalomwoven remleidingen? Het aantal koppelingen blijft dan toch gelijk?

Is die vacuumleiding het enigste dat moet voorzien worden?? Als je een motor met dubbele carbus hebt is het dus gewoon voldoende om in een van de spruitstukken een gat te tappen, koppelpijpje in te draaien en aansluiten op de vacuumleiding?

Als ik zo een occassie servopomp ga kopen, is er een test die je kan doen om te zien dat die nog werkt??

Thanks,

Peter
www.vwsamba.tk
Reply With Quote
  #5  
Old 30-03-2005, 20:41
Peter - Belgium's Avatar
Peter - Belgium Peter - Belgium is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 51
Default rembekrachtiger

Bedankt voor de replys!

Nu op zoek naar een goede servo en rempomp en dan maar aanpassen!

Peter
www.vwsamba.tk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum