Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-08-2012, 10:17
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default Supersprint Spaghettispruitstuk voor 1.8/2.0 16V

Aangezien ik hem voorlopig niet ga gebruiken zet ik dit spruitstuk te koop.

Betreft een RVS spaghettispruitstuk van Supersprint welke gemonteerd zat op een Golf 2 GTI 16V met PL motor erin.
Past tevens op alle 1.8 16V motoren en 2.0 16V motoren van Golf 2, Golf 3, Corrado, Passat, en ook diverse Seats. Dit is de versie die gebruikt kan worden met de originele kat. Uiteraard kan er ook aan katvervanger achter.

Spruitstuk is gebruikt maar in goede staat. De lambdasonde heeft kabelbreuk dus kan als defect beschouwd worden.

Supersprint nummer (oud) = 99152, het nieuwe Supersprint nummer luidt 886201 en de huidige nieuwprijs bedraagt nog steeds zo'n 650 á 700 euro.
Zie supersprint site, KLIK!

Dit spruitstuk mag weg voor 175 euro





__________________
http://www.vwclubparkstad.nl

Last edited by Turbo-Variant : 22-08-2012 at 10:24.
  #2  
Old 12-11-2012, 12:42
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Up!

Nu inclusief lege katalysator.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
  #3  
Old 12-11-2012, 12:45
golf2 2.016v's Avatar
golf2 2.016v golf2 2.016v is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 535
Send a message via MSN to golf2 2.016v Send a message via Yahoo to golf2 2.016v
Default

Sorry hoor maar wie heeft jouw wijs gemaakt dat het een rvs spruitstuk is ????
Roest vrij staal roest niet , die van jouw wel
__________________
mk 2 racing
mk 2 racing in aanbouw
t4 dc 2002
1.8 20vt
  #4  
Old 13-11-2012, 09:22
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Hmmm das wel erg belerend without getting your facts straight...
Niet heel erg goed opgelet tijdens de scheikunde lessen wellicht?? Ik ook niet... Maar hier is wat ik wel heb meegekregen destijds;

1. Roestvrij staal bestaat niet, het is roestvast staal.

2. Rvs "roest" (oxideerd) wel degelijk onder de "juiste" omstandigheden. Hitte en chemische invloeden (water bijv.) Zijn daar voorbeelden van. Het voordeel van rvs is dat het na het eerste oxidatielaagje afgesloten is en dus nauwelijks verder kan oxideren.

3. Ik heb mij dat zelf wijsgemaakt dat dit rvs is. Heb namelijk dit proces recentelijk nog gezien bij de Supersprint spullen onder de 1.8T hier thuis. Bovendien weet ik zo gauw geen andere verklaring waarom het spruitstuk niet magnetisch is. Ik ga er gemakshalve even van uit dat het spruitstuk niet gemaakt is van titanium of inconel.

Dat is wat ik ervan weet... Ik laat mij graag iets nieuws leren natuurlijk.

Maar bedankt voor je gratis upje.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
  #5  
Old 13-11-2012, 09:40
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Supersprint is gealuminiseerd staal net zoals de meeste 'RVS' systemen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
  #6  
Old 13-11-2012, 09:56
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Default

RVS is er in diverse soorten/ legeringen de truc met de magneet gaat daarom niet altijd op.
Afhankelijk van de legering zal het materiaal wel of niet roesten/oxideren.

Geen dank voor dit gratis UP'je
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
  #7  
Old 13-11-2012, 10:33
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Klopt, maar zover ik weet zijn de meeste legeringen niet magnetisch en sommige zwak magnetisch.. of???

@mel, kijk dat is interessante info. Verwarrend dat alle fabrikanten zelf dan ook van rvs spreken.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
  #8  
Old 13-11-2012, 11:21
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Klopt, maar zover ik weet zijn de meeste legeringen niet magnetisch en sommige zwak magnetisch.. of???

@mel, kijk dat is interessante info. Verwarrend dat alle fabrikanten zelf dan ook van rvs spreken.



Wat je hier zegt zou kunnen kloppen.
De meeste uitlaten zijn van rvs 304, een afgeleide van de 304H welke niet magnetisch is omdat het koolstofpercentage anders is en dus de magnetische permeabiliteit ook.
Het kan zijn dat je uitlaat van 304/304L gemaakt is en dus licht magnetisch is.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
  #9  
Old 13-11-2012, 12:42
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Ik was in de veronderstelling dat rvs uitlaten (goede tenminste) van t309 worden gemaakt omdat deze beter de warmte kunnen verwerken zonder te scheuren.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
  #10  
Old 13-11-2012, 13:10
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Ik was in de veronderstelling dat rvs uitlaten (goede tenminste) van t309 worden gemaakt omdat deze beter de warmte kunnen verwerken zonder te scheuren.



Euh.. wel als je (qua gewicht misschien) in formule1 thermen gaat denken maar niet voor 'gewone' rvs uitlaten. das gewoon 304 of misschien eens een keer 316L maar niet hoger. Is op straat of dit cirquit niveau imo ook niet nodig. Een powersprint uitlaat of supersprint uitlaat van 304L zal echt niet snel scheuren.

Titaan309 is wel lichter maar ook veel duurder. €6.80 tov €2.50 voor een kilo 304
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
  #11  
Old 13-11-2012, 19:40
classicNL classicNL is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 55
Default

Lijkt wel natuur-scheikunde les hier van meester Johan



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum