![]() |
|
||||
|
||||
![]() Aangezien ik hem voorlopig niet ga gebruiken zet ik dit spruitstuk te koop.
Betreft een RVS spaghettispruitstuk van Supersprint welke gemonteerd zat op een Golf 2 GTI 16V met PL motor erin. Past tevens op alle 1.8 16V motoren en 2.0 16V motoren van Golf 2, Golf 3, Corrado, Passat, en ook diverse Seats. Dit is de versie die gebruikt kan worden met de originele kat. Uiteraard kan er ook aan katvervanger achter. Spruitstuk is gebruikt maar in goede staat. De lambdasonde heeft kabelbreuk dus kan als defect beschouwd worden. Supersprint nummer (oud) = 99152, het nieuwe Supersprint nummer luidt 886201 en de huidige nieuwprijs bedraagt nog steeds zo'n 650 á 700 euro. Zie supersprint site, KLIK! Dit spruitstuk mag weg voor 175 euro ![]() ![]()
http://www.vwclubparkstad.nl Last edited by Turbo-Variant : 22-08-2012 at 10:24. |
|
||||
|
||||
![]() Up!
Nu inclusief lege katalysator.
|
||||
|
||||
![]() Sorry hoor maar wie heeft jouw wijs gemaakt dat het een rvs spruitstuk is ????
Roest vrij staal roest niet , die van jouw wel ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hmmm das wel erg belerend without getting your facts straight...
Niet heel erg goed opgelet tijdens de scheikunde lessen wellicht?? Ik ook niet... Maar hier is wat ik wel heb meegekregen destijds; 1. Roestvrij staal bestaat niet, het is roestvast staal. 2. Rvs "roest" (oxideerd) wel degelijk onder de "juiste" omstandigheden. Hitte en chemische invloeden (water bijv.) Zijn daar voorbeelden van. Het voordeel van rvs is dat het na het eerste oxidatielaagje afgesloten is en dus nauwelijks verder kan oxideren. 3. Ik heb mij dat zelf wijsgemaakt dat dit rvs is. Heb namelijk dit proces recentelijk nog gezien bij de Supersprint spullen onder de 1.8T hier thuis. Bovendien weet ik zo gauw geen andere verklaring waarom het spruitstuk niet magnetisch is. Ik ga er gemakshalve even van uit dat het spruitstuk niet gemaakt is van titanium of inconel. Dat is wat ik ervan weet... Ik laat mij graag iets nieuws leren natuurlijk. Maar bedankt voor je gratis upje. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Supersprint is gealuminiseerd staal net zoals de meeste 'RVS' systemen.
|
|||
|
|||
![]() RVS is er in diverse soorten/ legeringen de truc met de magneet gaat daarom niet altijd op.
Afhankelijk van de legering zal het materiaal wel of niet roesten/oxideren. Geen dank voor dit gratis UP'je ![]()
|
||||
|
||||
![]() Klopt, maar zover ik weet zijn de meeste legeringen niet magnetisch en sommige zwak magnetisch.. of???
@mel, kijk dat is interessante info. Verwarrend dat alle fabrikanten zelf dan ook van rvs spreken.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat je hier zegt zou kunnen kloppen. De meeste uitlaten zijn van rvs 304, een afgeleide van de 304H welke niet magnetisch is omdat het koolstofpercentage anders is en dus de magnetische permeabiliteit ook. Het kan zijn dat je uitlaat van 304/304L gemaakt is en dus licht magnetisch is. |
|
|||
|
|||
![]() Ik was in de veronderstelling dat rvs uitlaten (goede tenminste) van t309 worden gemaakt omdat deze beter de warmte kunnen verwerken zonder te scheuren.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Euh.. wel als je (qua gewicht misschien) in formule1 thermen gaat denken maar niet voor 'gewone' rvs uitlaten. das gewoon 304 of misschien eens een keer 316L maar niet hoger. Is op straat of dit cirquit niveau imo ook niet nodig. Een powersprint uitlaat of supersprint uitlaat van 304L zal echt niet snel scheuren. Titaan309 is wel lichter maar ook veel duurder. €6.80 tov €2.50 voor een kilo 304 |
|
|||
|
|||
![]() Lijkt wel natuur-scheikunde les hier van meester Johan
![]() |