![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo Allemaal,
Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen om mijn Golf 1 benzine 1.5 benzine bekabeling aan kan passen naar een diesel motor. Vereiste is wel dat dit zo professioneel mogelijk gebeurd. In omgeving Haarlem/Amsterdam |
|
||||
|
||||
![]() Is eigenlijk helemaal niet moeilijk hoor, moeilijkste is nog wel om je gloeilampje werkende te krijgen.
Om te kunnen gloeien hoef je alleen een gloeirelais in je zekeringkast te plaatsen en een dikke draad met zekering te leggen vanaf je zekeringkast naar je gloeibougies ![]() Draad moet je dan op die grote aansluiting achterop de zekeringkast aansluiten, linksboven. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
aansluiting N ... beredeneer even vanuit een K-jet kabelboom ![]()
|
|||
|
|||
![]() Is dit echt zo simpel? Hoe zit het dan met de kabel naar de dieselpomp en tempratuurvoeler? Ik neem aan dat het gloeilampje ook via dezelfde relais wordt aangestuurd?
|
|
|||
|
|||
![]() dus het 191 serie voorgloeirelais kan op een standaard positie in de zekeringenkast van de golf 1?
@ TSX, ik zit met hetzelfde, moet alleen dit relais nog aansluiten.. waar laat je op dat moment dan de draad van de sensor van je koelvloeistof temp (speciaal voor voorgloeirelais) en de draad van je lampje? want hij heeft 9 pinnen waarvan 8 gebruikt. ik heb de kleurcode van de kabelboom ook nog wel, alleen geen draadschema... weergegeven is eerst de pinpositie van relais, kleur van de bedrading, pinbeschrijving en de uitleg wat wat is.. maar het is nog niet helemaal compleet. 1) blauw/wit T --> koelwater temp 2) zwart geel R --> ? 3) blauw groen L --> lampje voorgloei --> gaat op de dieseltellerunit (1 stekker) op positie 20 groen witte draad 4) zwart 15 --> ? 5) - not used 6) Bruin wit 31 --> Massa 7) Rood zwart 50 --> ? 8) Groen Geel G --> ? 9) Rood wit GK --> ? P.S. TSX, mocht de vraag komen, nee ik woon niet in de buurt, ![]() let er wel op dat je kabelboom na al die jaren nog in tact is, anders kan je storingen krijgen die niet aan je tellerunit en of motor / sensoren liggen, maar aan de bedrading en of zekeringenkast. mooiste is een klein nieuw boompje te maken en aan te sluiten. Gr Roel
|
||||
|
||||
![]() van welke motorkabelboom wil je uitgaan? als het een 1.5 of groter is , hoef je enkel 1 dikke kabel door te trekken voor je gloeibougie's
|
|
|||
|
|||
![]() Je zult toch ook nog een geschakelde plus moeten laten lopen naar de dieselafsluitklep, op de pomp. Die moet tijdens het starten en lopen 12v geven.
|
|
||||
|
||||
![]() http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=gloeirelais
Ik heb de ombouw van 15jb naar 16D net achter de rug. Viel mee. Qua bedrading een eitje.
|
||||
|
||||
![]() Ik ook.
Ik ben van benzine naar diesel gegaan, en heb het volgende gedaan: -dikke draad vanaf zekeringkast naar gloeibougies -draadje vanaf de zekeringkast voor het gloeilampje naar m'n chokelampje getrokken, precieze locatie weet ik niet meer maar is makkelijk te vinden -zwarte draad die normaal de caburateur van contactgeschakelde stroom voorziet naar de pomp @gtsi-r, dat van de koelwatertemp wist ik niet, verklaart wel waarom ik altijd even lang moet gloeien ook als ie warm is ![]() Zal ik binnenkort eens even aansluiten dan ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
a als het goed is heb e twee koelwater sonsoren op de t stuk zitten voorop de motor.. 1 horizonlaal en 1 vertikaal.. is een kunstof huis waar ze in zitten.. als je hem niet aansluit zal hij altijd lang willen gloeien jah!
|
|||
|
|||
![]() Quote:
GTSI-R Bedankt voor je reactie met het uitleg van de pinnen! Als ik het zo lees dan zou het idd zonder hulpmoeten lukken! De bekabeling van de draad is nog in een hele nette staat! Groet! |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het gaat hier inderdaad om een 1.5, ik neem aan dat ik de rest van de kabels gloeilampje, brandstofpomp tempratuurvoeler etc wel zelf aan moet sluiten? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als het goed is zal ik volgens gertjan de zwarte draad kunnen gebruiken, ik ben benieuwd en zal dit controleren. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt voor je reactie met de link! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
niet helemaal waar,de start aansluiting[50] zal gelijk het relais af laten slaan zodra je de sleutel doordraait.heb het vaak zat zonder lampje en temp-aansluiting omgebouwd en dan moet je er gewoon zelf rekening mee houden.dus je hoeft er niet op te wachten ![]()
|
|||
|
|||
![]() nee, oke, dat klopt,
doordraaien kan je altijd. (das een eigen keus) maar, hij stopt bij een goed en volledig aangesloten relais toch ook altijd als je de sleutel doordraait? want start aansluiting 50 zorgt er toch altijd voor dat het relais afslaat? of gloeit hij dan nog na? (wel interessant om te weten!) maar ik doelde erop, dat als het relais geen temperatuurinput heeft, hij een lange tijd aanhoud, voor het voorgloeien, maw, hij zal met de sleutel op contact, langer het gloeilampje en de bougies aansturen bij een warme motor, als wanneer de sensor wel is aangesloten. dan is dat een parameter voor het tijdsrelais. Gr Roel