![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() Hulpcilinder gaar
|
#22
|
||||
|
||||
![]() veren uit koppelingsplaat losgekomen en zitten achter je vingers van drukgroep
|
#23
|
|||
|
|||
![]() OK, ik heb een update maar ook wat slecht nieuws.
bak eraf gehaald. koppeling incl. drukgroep en druklager vervangen. druklager netjes ingevet. de oude zat hier op een wat droge as. misschien dat deze klem/scheef is gaan zitten? ik kon verder namelijk geen duidelijke gebreken zien. De oude koppelingsplaat was ook niet erg versleten. Het viel me wel op dat er wat rode stof overal was. Het leek een beetje op de kleur van baksteen. In ieder geval zit nu alles weer in en op elkaar. Schakelen bij lopende motor werkt weer, alleen niet in de achteruit versnelling. Ook als ik probeer de versnelling er handmatig in te leggen mbv. de beugel op de versnellingsbak, krijg ik hem niet in de achteruit. Alle andere versnellingen gaan er soepel in, ook met de pookknop. Het hele mechanisme moest ik bij de uitbouw compleet eruittrekken ivm. ruimtegebrek. Moet ik dat ding op een bepaalde manier inschuiven of afstellen? Ik hoop niet dat de bak stuk is. Zou ook raar zijn, want eerder was dit probleem er niet en het eigenlijke probleem van het niet-schakelen blijkt opgelost aangezien alle andere versnellingen werken. Iemand een idee? |
#24
|
|||
|
|||
![]() heeft niemand nog tips?
|
#25
|
||||
|
||||
![]() Krijg je hem ook niet in z`n achteruit als je het alleen probeert op het mechanisme op de bak zelf? Dus zonder de schakelstangen/kabels aangesloten.
Zoals ik het nu lees, lijkt het mij een kwestie van afstellen..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#26
|
|||
|
|||
![]() Mechanisme /pook afstellen
|
#27
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Inderdaad, ik krijg de achteruit er niet in met behulp van het mechanisme op de bak (zonder de kabels van de pook gemonteerd). (en als ik goed heb gekeken moet ik de beugel voor de achteruit helemaal naar beneden drukken en dan naar links draaien. klopt?) kan ik aan dat mechanisme zelf ook iets afstellen? |
#28
|
|||
|
|||
![]() probleem is opgelost. het was niet de pook, maar ook niet de bak.
het was het mechanisme en een fout van mij: ik had die zware gietijzeren beugel gemonteerd met de verkeerde bout, namelijk eentje die ietsjes langer is. daardoor kwam bij het verdraaien richting achteruit versnelling tegen een ander stuk van het mechanisme aan en blokkeerde dus daardoor. wat een gezoek voor niks. toch bedankt voor alle antwoorden! waar dient die zware beugel eigenlijk voor? |