Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 15-01-2012, 11:16
retro_hok's Avatar
retro_hok retro_hok is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 77
Default

ik heb een keer het zelfde probleem gehad ... ook een 1,3 multipoint ..

heb en dag liggen zoeken ..

bij mij bleek het probleem bij de inspuit te zitten kijken eens of al je draden van je steker op de injectie brug nog heel zijn en ook een signaal krijgt ..

hierdoor kan die precies hetzelfde doen en nooit meer starten


mocht het dit niet zijn zal ik nog eens me denken
Reply With Quote
  #22  
Old 15-01-2012, 21:03
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default

Alles wat gezegt is heb ik geprobeerd, helaas was niets van dit het. Ik zal morgen een derde ECU proberen. Inspuiting is op vier. Aarde is ook gemeten kan er geen een vinden die moeilijk doet. Nog even compressie meten, het draaien van de moter met en zonder bougies klinkt niet verkeerd maar dat zegt niets natuurlijk.

Bedankt allemaal met ideeen enzo,
Reply With Quote
  #23  
Old 16-01-2012, 18:31
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Elektrisch:
- Nergens iets groenigs in de stekkers te zien: stekker regelaar, stekker transistorontsteking, stekker luchthoeveelheidsmeter? Geen knikken in kabels of gare stekkers?
- Zekeringkast van binnen niet groen of zwart uitgeslagen (vocht)?
- Trek de regelaar eens open en kijk of er zwarte plekken of roest op de printplaat zitten.

Luchtaanzuiging:
- Geen lekke vacuumslang van de rembekrachtiger?
- Doet je luchthoeveelheidsmeter het eigenlijk nog wel (weerstanden meten en de klep bewegen)? Niks vastgekoekt, koperbanen niet gaar, bladveer lam?

Reply With Quote
  #24  
Old 17-01-2012, 13:34
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default

Quote:
Originally Posted by JohanV
Elektrisch:
- Nergens iets groenigs in de stekkers te zien: stekker regelaar, stekker transistorontsteking, stekker luchthoeveelheidsmeter? Geen knikken in kabels of gare stekkers?
- Zekeringkast van binnen niet groen of zwart uitgeslagen (vocht)?
- Trek de regelaar eens open en kijk of er zwarte plekken of roest op de printplaat zitten.

Luchtaanzuiging:
- Geen lekke vacuumslang van de rembekrachtiger?
- Doet je luchthoeveelheidsmeter het eigenlijk nog wel (weerstanden meten en de klep bewegen)? Niks vastgekoekt, koperbanen niet gaar, bladveer lam?



Alles lijkt goed, zit wel wat groen aan maar contact is er wel! De luchtklep onder het inlaat spruitstuk wil ik nog vervangen maar ik weet niet of die er invloed op heeft. Aan de carburateur zit ook nog een schakelaartje, die heb ik gemeten leek goed. Bij kleppen, van carb, dicht 0 Ohm en bij helemaal open ook 0 Ohm dit is de waarde volgens het boek. Zou nog kunnen dat de uitlaat dicht zit? Het lijkt net of de ECU het signaal te vroeg of te laat zet op cil 2 TM 4, omdat op de eerste wel aanpakt. Ik wissel van de week de hele injectie nog. Ik weet het echt niet meer. Misschien weet iemand nog hoe ik de stekker van de ECU goed moet meten, ik weet dat er op twee meer dan 12V moet staan. De rest weet ik zo ook niet.
Reply With Quote
  #25  
Old 19-01-2012, 18:07
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Quote:
Originally Posted by Bote
Het lijkt net of de ECU het signaal te vroeg of te laat zet op cil 2 TM 4, omdat op de eerste wel aanpakt.

Dit klinkt echt als een ontstekingprobleem, ben je wel 100% zeker dat je ontstekingsvolgorde klopt?

Dus zo:




Quote:
Originally Posted by Bote
Misschien weet iemand nog hoe ik de stekker van de ECU goed moet meten, ik weet dat er op twee meer dan 12V moet staan. De rest weet ik zo ook niet.

Spanning kun je lastig meten omdat je variërende signalen hebt. Je kunt veel beter je Digijet en motorkabelboom doormeten op weerstanden/kabelbreuken. Dus tussen de 25 pin stekker en de stekkers aan alle uiteinden. Schema's kun je bijvoorbeeld vinden op mijn NZ-site:

http://vw-nz.freehostingcloud.com

Digijet 25 pin stekker (pdf)

Digijet stekker inclusief motorkabelboom(pdf)
Reply With Quote
  #26  
Old 20-01-2012, 16:28
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Is je tank niet gewoon leeg en je tankvlotter blijft hangen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #27  
Old 20-01-2012, 18:10
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Brandstoffilter verstopt?
Reply With Quote
  #28  
Old 20-01-2012, 23:34
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default

Onstekings volgorde is goed! Druk op de injectie buis loopt goed op, misschien te veel druk? Moet het injectie systeem nog vervangen en de retourklep testen, het lijkt dat die gewoon werkt. Vandaag contact slot verwisseld, dat was het ook niet. Het wordt nu wel een beetje heel vreemd niet?

Bedankt dat iedereen mee denkt.

Groet,
Reply With Quote
  #29  
Old 20-01-2012, 23:36
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default

Quote:
Originally Posted by JohanV
Dit klinkt echt als een ontstekingprobleem, ben je wel 100% zeker dat je ontstekingsvolgorde klopt?

Dus zo:





Spanning kun je lastig meten omdat je variërende signalen hebt. Je kunt veel beter je Digijet en motorkabelboom doormeten op weerstanden/kabelbreuken. Dus tussen de 25 pin stekker en de stekkers aan alle uiteinden. Schema's kun je bijvoorbeeld vinden op mijn NZ-site:

http://vw-nz.freehostingcloud.com

Digijet 25 pin stekker (pdf)

Digijet stekker inclusief motorkabelboom(pdf)



Super bedankt man, hier heb je tenminste iets aan.
Reply With Quote
  #30  
Old 24-01-2012, 22:33
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

O,o ik word gezocht...

Maar om te reageren. De opvoerpomp geeft geen signaal aan de regelaar. Het enige wat die regelaar doet, is 12V op de injectoren zetten en het brandstofpomprelais aansturen. Werkt allemaal heel simpel.

Als de opvoerpomp echt kapot is, dan blijft het allereerst helemaal stil als je hem op contact zet. Hoor je hem op dat moment zoemen, dan werkt hij nog wel. Blijft hij continu doorzoemen, dan kan hij (bijna) kapot zijn. Maar voor zover ik weet, maakt die pomp dan meestal ook herrie of jankende geluiden. Het gebeurt volgens mij nooit van het ene op het andere moment.

De drukpomp onder de auto zou ook te weinig druk kunnen leveren. Maar omdat je zegt dat de brandstof "goed aan komt" neem ik aan dat het een constante stroom is zonder wisselende druk.

Wat nog kan, is dat de brandstofdrukregelaar stuk is. Als je het onderdrukslangetje daaraan lostrekt (voor onderdruk uit het inlaatspruitstuk), dan probeert te starten en er komt vervolgens benzine uit het dunne pijpje waar het onderdrukslangetje aan zit (benzine opvangen), dan is het membraan in de drukregelaar lek en krijg je niet genoeg druk op je injectoren.

Maar dit zijn wel allemaal dingen die het volgens mij heel weinig opgeven. Het lijkt uit je verhaal toch dat de injectoren niet worden aangestuurd. Dan kom je als eerste weer uit bij de ECU en de massapunten, het spanningsverzorgingsrelais van de regelaar (nummer 32, al eens vervangen?), en de injectorstekkers.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum