Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #501  
Old 05-12-2011, 13:35
GerardusVR6's Avatar
GerardusVR6 GerardusVR6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 222
Default

+1
__________________
Bright Blue G60
Reply With Quote
  #502  
Old 05-12-2011, 21:11
Ibibi Ibibi is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 236
Default

Nog een setje pp764 verstuivers + bleedvalve en een powerbox (lekker goedkoop)....

Reed met deze configuratie in de 110pk ibiza die ik gehad heb met 147pk.
Ging er lekker vandoor om zo maar te zeggen...

O ja met chip word het vermogen vast meer (maar ook duurder)
Reply With Quote
  #503  
Old 05-12-2011, 21:59
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by Ibibi
Nog een setje pp764 verstuivers + bleedvalve en een powerbox (lekker goedkoop)....

Reed met deze configuratie in de 110pk ibiza die ik gehad heb met 147pk.
Ging er lekker vandoor om zo maar te zeggen...

O ja met chip word het vermogen vast meer (maar ook duurder)


,een chip is nog wel eens de bedoeling , maar eerst eens kijken wat zo'n bleedvalve gaat doen . Ik heb er tot nu toe steeds mee gereden in originele set-up , alleen de turbo is eens vervangen door een 115 pk versie .(de ori 110 pk versie heb ik ook nog liggen )

Sta er al van te kijken wat het nieuwe luchtfilter al doet kwa trekkracht
, je hoort nu gewoon de turbo zuigen , en hij spoelt ook iets sneller op , mooi te zien op de turbodrukmeter
Vooral merkbaar in de 2e en 3e versnelling .

Eens kijken of ik deze week , of t weekend even tijd heb om even me de bleedvalve aan de slag te gaan .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #504  
Old 09-12-2011, 21:58
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Bleedvalve er vanmiddag tussengeplaatst , en het scheelt wel een stuk .
Vooral bij lage toeren heb je heel snel de volledige turbodruk , en geen terugval zoals normaal bij de variabele turbo .
Heb m afgesteld op 1,1 bar , normaal draait ie op ongeveer 0,8 tot 0,9 bar , hoger wil ik niet gaan , turbo is ook niet nieuw meer natuurlijk !







turbodrukmeter is trouwens wel onmisbaar bij zo'n bleedvalve afstellen , kun je mooi zien wat er gebeurt met de turbodruk .

In combinatie met het nieuwe luchtfilter is het optrekken en tussen acceleratie , wel een stuk vlotter ,dus al met al wel tevreden zo ! Misschien in de toekomst nog een andere verstuivers en een chip , maar dat is nog toekomst

Eerst maar weer verder sparen voor de spoiler
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #505  
Old 09-12-2011, 22:37
emperor emperor is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 32
Default

toch maar even wat meer power oppe diek .
Reply With Quote
  #506  
Old 09-12-2011, 22:41
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by emperor
toch maar even wat meer power oppe diek .


heeft ook wat te trekken met al dat mdf in de kofferbak
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #507  
Old 09-12-2011, 23:51
variant110 variant110 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 609
Default

powerrrrrrrrrrrrrrrrr
Reply With Quote
  #508  
Old 10-12-2011, 09:47
lowrider23 lowrider23 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 797
Default

Mooi spul hoor , nog eventjes en je kan weer een daily aanschaffen ....
__________________
>> '91 Volkswagen Golf II 1.3i CL ''GTI - look''
Reply With Quote
  #509  
Old 10-12-2011, 11:15
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

wytze,

hoe bevalt t filter?
Ben er ook over aan t denken zo`n pipercross te bestellen. hoe zit t qua geluid,vergelijkbaar met origineel of toch meer aanzuiggeluid?

ietsje meer trekkracht, had je al beschreven.

Geert
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #510  
Old 10-12-2011, 13:22
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Leuk spul zo'n bleedvalve maar wel oppassen he!
Reply With Quote
  #511  
Old 10-12-2011, 20:37
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by lowrider23
Mooi spul hoor , nog eventjes en je kan weer een daily aanschaffen ....


Ja ,het gaat alweer de verkeerde (goede?) kant op zo haha , maar het blijft ook hobby , zelfs de daily auto's


Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
wytze,

hoe bevalt t filter?
Ben er ook over aan t denken zo`n pipercross te bestellen. hoe zit t qua geluid,vergelijkbaar met origineel of toch meer aanzuiggeluid?

ietsje meer trekkracht, had je al beschreven.

Geert


Heeft wel meer aanzuiggeluid , maar minder extreem dan met een open filter .
Bij mij zit er trouwens wel een groot gat onderin de luchtfilterbak ,had m'n zwager toen al gedaan toen hij de auto nog had.
Er word ook aangeraden om een aantal gaten te boren in de originele luchtfilterbak ,of de aanzuigbuis in de filterbak te verwijderen ivm genoeg aanzuigmogelijkheid voor t filter .( er zit bij een VW vaak een taps toelopende buis in de filterbak ,deze kan eruit en heb je een veel groter inlaatgat onderin de filterbak .)

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Leuk spul zo'n bleedvalve maar wel oppassen he!

Ja ,ik ben gewaarschuwd , heb ook al het tdi forum geraadpleegd ivm deze aanpassing , en ook opgezocht wat de maximale (veilige) turbodruk mag zijn .Hij draait nu op 1,1 bar maximaal (piek druk op 1,3 bar ) , ze geven aan dat er een maximale druk van 1,25 bar (piek druk 1,5 bar) mag zijn , daarna word het gevaarlijk
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #512  
Old 11-12-2011, 11:24
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Wel interessant dat filter! Je leest overigens ook op diverse fora dat een sportluchtfilter bij een TDI zinloos is. Lastig als de meningen zo varieren!
Reply With Quote
  #513  
Old 11-12-2011, 14:29
Ibibi Ibibi is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 236
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Wel interessant dat filter! Je leest overigens ook op diverse fora dat een sportluchtfilter bij een TDI zinloos is. Lastig als de meningen zo varieren!


Zo'n filter geeft ook eigenlijk niks op een tdi, we hebben diverse merken geprobeert op de rollenbank bij vvt en hieruit bleek dat er nagenoeg geen winst is. (soms zelfs minder pk)
Enige die een beetje vermogenswinst (+- 5pk) liet zien was een bmca gesloten filtersysteem.

Dus mijn advies is, mooi een orgineel filter erin houden (met aangepaste behuizing) maar als je het voor het geluid doet, altijd doen.

Ik reed ook met een orgineel filter (in aangepaste behuizing) met zo'n 221 pk en 450nm TDI power.
Reply With Quote
  #514  
Old 11-12-2011, 17:15
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ik weet niet wat kwa pk's zo'n filter doet,maar ik merk (ook te zien aan de turbodrukmeter) dat de motor het makkelijker heeft om op toeren te komen ( toen nog zonder de bleedvalve) Zal ook vast geen dikke extra pk's opleveren , alleen is de motor wel soepeler geworden , het 'dipje' is er uit tussen de 1500 en 2500 toeren .
Nu met de bleedvalve ertussen heb ik helemaal geen 'dipje' meer , hij gaat nu snel naar de maximale druk en valt ook niet weer terug om daarna weer omhoog te klimmen in druk ,zoals origineel .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #515  
Old 11-12-2011, 21:18
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Vanmiddag nog even bezig geweest met de variant(s) , even gewassen , motorruimte even wat schoongemaakt.
De accu van de jetta zit er ook voor de winter even in , anders staat die ook maar wat te niksdoen in de jetta , heb ik iig genoeg startcapaciteit in de wintermaanden




En nog even over het luchtfilter , had het er laatst over met rallyegolf20vt , die heeft het ook getest met de 319 pk 20vt motor uit de rallye , het scheelde bij hem ongeveer 5pk , en dat op 319 .................
Dus 319 pk met een origineel filter en +/-324 met een sportfilter .
Dus dat zal niet meteen de wereld gaan schelen op een 110 pk Tdi

Ik heb ik de jetta een K&N inleg filter, en ook de luchtfilterbak aangepast ,daar was ook merkbaar verschil in trekkracht toen , dan met een origineel filter .Maar dat is natuurlijk ook een ouderwetse mechanische dieselverbrander
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #516  
Old 14-12-2011, 22:01
MarijnMK3's Avatar
MarijnMK3 MarijnMK3 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 129
Default

ziet er top uit onder de kap jettaracing.
vraagje , wat voor steuntje zit er onder motorafdekplaat? aan de bakzijde?ik kan die van mij namelijk maar met 2 boutjes vastzetten. die aan de db riem kant, en op het inlaatspruitstuk, en onder die ander zit niets. miss een foto. kan er namelijk niet wijs uit worden
__________________
Reply With Quote
  #517  
Old 16-12-2011, 17:00
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by MarijnMK3
ziet er top uit onder de kap jettaracing.
vraagje , wat voor steuntje zit er onder motorafdekplaat? aan de bakzijde?ik kan die van mij namelijk maar met 2 boutjes vastzetten. die aan de db riem kant, en op het inlaatspruitstuk, en onder die ander zit niets. miss een foto. kan er namelijk niet wijs uit worden



Thanks Marijn ,

Heb even een oude foto opgespit uit dit topic ,kun je een beetje zien wat er hoort te zitten .Daar zit namelijk ook een metalen steun , waar een boutje in kan , daarmee zit de kap dan aan de 'bakzijde'vast .




Maar ik ben ook weer aan het hobbyen geweest , was een garantie klusje deze keer !
Ik heb een week of 4 terug de voorwiellagers vervangen , en deze begonnen vorige week weer lawaai te maken !
Dus ik heb maar eens gebeld met ASD dokkum ,waar de lagers zijn geleverd , en kon daar nieuwe voor krijgen voor garantie . Nu bleek dat ik dus een setje imitatie lagers had gekregen , wat op zich geen groot probleem is ,omdat me dezelfde kwaliteit was toegezegd als bijvoorbeeld SKF lagers .Nu zit er waarschijnlijk een fabicagefout of iets dergelijks in de lagers .....

Maar omdat ik dus niet weer binnenkort de lagers wil vervangen heb ik gevraagd of ze ook een set konden leveren van SKF , en dat heeft Berend van ASD dokkum voor me geregeld (waren wel een stuk duurder dan de imi's , maar is mooi geregeld door Berend )

Dus kon ik vandaag weer de boel eronder weg trekken , en zijn de lagers vervangen door een set SKF lagers ! ( voor mij dus zeker geen imitatie weer !)




Dus alles is weer 100 procent nu !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #518  
Old 16-12-2011, 18:44
MarijnMK3's Avatar
MarijnMK3 MarijnMK3 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 129
Default

bedankt voor de moeite

Dat is gewoon een recht plaatje , die 2 keer in een hoek gebogen is , dus 2 knikjes . als ik het goed begrijp uit de foto. zou ik zelf ook kunnen maken in principe. zit met 1 bout op het blok geschroeft?

oei dat is balen van die wiellagers, maar goed dat je garantie hebt maar toch zonde van de tijd die je er in steekt.
__________________
Reply With Quote
  #519  
Old 16-12-2011, 21:03
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by MarijnMK3
bedankt voor de moeite

Dat is gewoon een recht plaatje , die 2 keer in een hoek gebogen is , dus 2 knikjes . als ik het goed begrijp uit de foto. zou ik zelf ook kunnen maken in principe. zit met 1 bout op het blok geschroeft?

oei dat is balen van die wiellagers, maar goed dat je garantie hebt maar toch zonde van de tijd die je er in steekt.


In principe kun je ook zelf zo'n steuntje maken van een stripje , maar het zal ook nog wel leverbaar zijn bij de dealer denik ik .Kan wel eens kijken naar een onderdeelnummer voor je .
En ja iid jammer van de wiellagers , maar ja ,dat zullen we dan maar onder de hobby laten vallen
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #520  
Old 31-12-2011, 20:48
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Auto is gepoetst , stofgezogen en dan is het steeds klotenweer ,met regen en zo ,dus wat gaan we dan doen ....................Ja! brainstormen natuurlijk met als gevolg dat je soms op rare leuke extreme ideeën komt natuurlijk ...........

En omdat ik nogal zin heb ik de zomer en niet kan wachten tot meetingseizoen 2012 , spammingtime!!!!!!!!!!!








__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum