![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hi,
mn vriendin heeft een golf 1 1600 diesel. Nu start deze slecht in de winter. Heb de gloeibougies, contacten met massa etc, batterij, gloeirelais, gloeizekeringplaatje etc. vervangen, nu ook de startmotor, deze is versleten en krijgt de motor niet meer goed rondgedraaid. Buiten dit hebben we deze week ontdekt dat deze diesels mechanische klepstoters hebben. Nu zou ik graag deze stellen, aangezien het slechte starten hier ook mee samen kan hangen, vw schrijft voor om de 15000km stellen en deze zijn onder ons beheer nooit gesteld. Iemand hier ervaring mee? Is dit te doen zonder de hazet VW haakvormige tool? En hoofdvraag; wat is de originele dikte van de vulplaatjes, zodat ik ze kan vergelijken? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Dikte van de vulplaatjes is afhankelijk hoeveel speling jij ertussen hebt
![]()
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#3
|
|||
|
|||
![]() Als je toevallig ook de distributieriem moet vervangen kun je ook eerst de klepspeling meten, dan de nokkenas uitbouwen en de bestaande plaatjes op meten. Dan de dikte van de nieuwe plaatjes opmeten en alles weer monteren!
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Hebben de 1600 diesels normaal niet allemaal hydraulische klepstoters?
Ik rij rond met een 1.6D uit een Golf II en mij is altijd gezegd dat deze dezelfde blokken zijn als een Golf I 1.6D. Daarmee mijn twijfel over die mechanische klepstoters. |
#5
|
||||
|
||||
![]() de eerste golfjes 2 hadden er geen, vanaf eind '85 ongeveer kwamen de hydro stoters
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ach zo ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Dat tooltje van Hazet of Midlock is nu ook zo duur weer niet hoor
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
||||
|
||||
![]() compressie meten
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Dus de 1600 diesel van mn vriendin startte niet meer, kleppen geregeld, start terug wel en rijdt merkbaar beter.
De gemeten klepspeling was overal 0.06 en nu 0.25 en 0.45. Vind het wel straf dat een diesel met nieuwe batterij, gloeibougies, starter etc niet wil starten als de klepspeling zo klein is, dan moeten de kleppen echt al open gestaan hebben en compressie erg laag. Verder blaasde ze massa's olie langs de inlaat, is nu ook een pak minder aangezien de kleppen nu ook vroeger dichtgaan. |
#10
|
||||
|
||||
![]() 0.6 is erg weinig, gelukkig voor jouw dat het een diesel is en geen benzine, anders had het je vermoedelijk wel een paar uitlaat kleppen gekost.
Ging het nu zonder de hazet haaksleutel ? bij ons op het werk doen we het altijd zonder.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Enkele huizen verder in het straat had iemand de haak en tang. Had deze eventjes kunnen lenen, denk toch niet dat het zonder gelukt was. De plaatjes zaten heel erg vast, niet enkel de cohesie van de olie, ook een beetje geklemd. |