Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 14-07-2010, 20:56
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
Smeer je ook kopervet tussen je naaf en je schijf?

jazeker!!! zoals het hoort

Quote:
Originally Posted by TinusTG
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn TDI (Golf 4). Ik had ook nieuwe blokken schijven gemonteerd, hierna kwam het probleen net als bij jou snel terug. Wat bleek: bij mij lag het aan verkeerde remblokken, je hebt harde en zachte. Voor de Golf heb je zachte nodig ik heb daarbij schijven van Brembo gekocht. Ik had ook al mijn complete draagarmen vervangen.. Nu rem ik al even tril vrij..alleen nu schud mijn hele auto tijdens het rijden..zie mijn tread.. succes..

Dan zal dat ook niet de oplossing zijn denk ik? het begon bij mij al bij een setup die redelijk lang(10k km) eronder zat.

draagarm rubbers lijken mij nu toch wel een goed punt. eb de originele vervangen door nieuwe imi exemplaren compleet met rubbers en deze zijn (aanzienlijk) lichter. nu ik er over nadenk is het begonnen met versleten draagarm rubbers. heb de ouwe nog liggen, zal hier eens PU rubbers in hangen kijken wat er dan gebeurt met afgedraaide schijven.

iedereen bedankt tot zover. ik hou jullie op de hoogte!!!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #22  
Old 14-07-2010, 21:39
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

juist geen vet tussen de naaf en schijf.
Reply With Quote
  #23  
Old 15-07-2010, 16:49
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Nee zeker geen vet er tussen doen.
Dan gaat je schijf een heel klein beetje scheef op de naaf zitten en als die warm word zal hij niet helemaal rondom even strak vast zitten dus dan kan die krom trekken.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #24  
Old 15-07-2010, 16:50
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Je moet gewoon zorgen dat de naaf perfect schoon is en je schijf ook aan de binnenkant.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #25  
Old 15-07-2010, 17:55
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
Je moet gewoon zorgen dat de naaf perfect schoon is en je schijf ook aan de binnenkant.


ok das een mooie tip voor de volgende keer.

maar de eerste keer dat ik de blokken en schijven heb vervangen heb ik dit niet gedaan, maar wel de naven goed schoon gemaakt, en toch kwam het terug. nu de tweede keer alleen de schijven vervangen en toen heb ik het wel gedaan. toch kwam het terug.

hier kan het imo moeilijk aan liggen. m'n pa is 20 jaar professioneel VW monteur geweest(desondanks weet hij ook geen oplossing meer) en die raadt me aan er wel een (klein)beetje kopervet tussen te smeren.
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #26  
Old 23-07-2010, 20:18
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

En ben je al iets wijzer?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #27  
Old 23-07-2010, 21:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Reply With Quote
  #28  
Old 23-07-2010, 22:09
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

helaas nog niets wijzer!
ivm drukte op het werk heb ik verder geen tijd gehad wat te proberen.

en rené: ik had de adv. al gezien helaas is mijn portomonnee daar momenteel een beetje te leeg voor. mijn overwerk is tijd voor tijd
hoop dat ze er over een klein poosje nog staan dan heb ik zeker interesse!
had ik ook wel zonder trillende remmen:P

ik hou jullie zeker op de hoogte. zal over een week of twee m'n originele draagarmen eens laten ontcoaten, coaten en er nieuwe rubbers in laten persen, kijken wat er dan gebeurd met rechte schijven.

jullie horen van me!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #29  
Old 17-08-2010, 20:54
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

heb er nog niet aan gesleuteld, maar wel iets ontdekt.

als ik hard rij (170kmh) en het gas los laat trilt hij ook, op dezelfde manier. betekent dit dan niet dat mijn stuurhuisrubbers naar ze grootje zijn? kreeg dit al als advies bij de APK
dat zou oiok verklaren waarom het in koude toestand minder is (koude rubbers zijn stugger)

grtz

Jasper
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #30  
Old 23-08-2010, 21:46
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

vandaag weer even mee bezig geweest. even naar het stuurhuis gekeken.
blijkt speling op de te zitten...
stuurkogels aan het fusee zijn nog goed, maar die aan de binnenkant niet meer, die zijn overleden. morgen even nieuwe stuurstangen bestellen en kijken wat dat oplost..

hopelijk ben ik er nu eindelijk na negen maanden zoeken!!!!!!!!!!

draagarmen worden ook nog vernieuwd maar moet de rubbers eruit laten persen en laten ontcoaten, dan kan ik ze voor heel weinig, misschien voor niks laten hercoaten en gooi ik er een nieuw setje rubbers in.

iemand tips en trucs voor rubbers eruit halen misschien? kan dat zonder een pers?

en is er dan ook nog iemand die ergens een adresje weet in overijssel/gelderland voor een zuurbadje of straalcabine?

Groet,

Jasper
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #31  
Old 15-09-2010, 20:08
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Is het allemaal gelukt?
De speling op je stuurstangen kan natuurlijk komen door al dat schudden van je remmen.
Die krijgen ook elke keer opdonders.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #32  
Old 18-06-2011, 17:39
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Eindelijk.......... het is gelukt!!!!!!

vandaag de spoorstangen+koppen vervangen en..... geen trillingen meer bij het remmen.

Blijkt dus dat m'n schijven nooit krom zijn geweest maar de binnenste stuurkogels al heel lang verrot waren.(nu heb ik dus 2 sets schijven van 3000 km oud over)

stiekem hoopte ik al dat ik het hiermee opgelost zou hebben.

HOpelijk heeft iemand hier ooit iets aan als ze hetzelfde probleem hebben!!!

Iedereen bedankt voor het meedenken in ieder geval!!!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #33  
Old 18-06-2011, 19:51
TinusTG's Avatar
TinusTG TinusTG is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 109
Default

Kijk de aanhouder wint toch weer!! Mag ik vragen wat de ingreep je nu gekost heeft? zonder de schijven dan he..
Altijd weer fijn als het beestje weer lekker rijdt!
Reply With Quote
  #34  
Old 18-06-2011, 23:01
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

ik kan goedkoop aan onderdelen komen gelukkig dus de oplossing heeft me nu €76,- gekost. Ik laat hem maandag nog ff uitlijnen a €60 dus in totaal €134

fijn rijden heeft hij altijd al gedaan maar nu hij ook weer normaal remt ist helemaal geweldig.

wat een voldoening geeft het zo'n K*T probleem opgelost te hebben
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #35  
Old 04-07-2011, 19:38
Jens Jens is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 41
Default

Hoe ontdekte je de speling? Opgekrikt het wiel proberen te bewegen? Lijk een beetje hetzelfde probleem te hebben maar kon op het eerste gezicht geen speling ontdekken.
Reply With Quote
  #36  
Old 04-07-2011, 20:40
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Quote:
Originally Posted by Jens
Hoe ontdekte je de speling? Opgekrikt het wiel proberen te bewegen? Lijk een beetje hetzelfde probleem te hebben maar kon op het eerste gezicht geen speling ontdekken.

Je merkt het al als je stilstaat en het stuur een beetje heen en weer beweegt. Dan hoor he de kogels "klonk" zeggen zeg maar. Ook kun je het merken aks je een van de wielen horizontaal axiaal belast. Dan hoor je hetzekfde geluid

Grtz
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #37  
Old 04-07-2011, 20:49
Jens Jens is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 41
Default

Ah precies, zo had ik het al bekeken en geen speling ontdekt. Ik heb net nog even wat dingen gecheckt, alle kogels+rubbers zijn strak. De trilling komt van de schijf rechtsachter, die is niet meer perfect recht.
Reply With Quote
  #38  
Old 04-07-2011, 20:51
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Quote:
Originally Posted by Jens
Ah precies, zo had ik het al bekeken en geen speling ontdekt. Ik heb net nog even wat dingen gecheckt, alle kogels+rubbers zijn strak. De trilling komt van de schijf rechtsachter, die is niet meer perfect recht.

Klauw vast misschien? Of sta je op de rem bij t stoplicht?
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #39  
Old 04-07-2011, 21:08
Jens Jens is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 41
Default

Klauw niet meer lekker gangbaar idd.. Dat laatste sowieso nooit .
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum