![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() Dan heb je zeker geluk gehad.
Probeer hem na 1000 km nog een keer vast te draaien zodat je zeker weet dat het safe is.
__________________
Jetta mk2 |
#22
|
||||
|
||||
![]() 1000km later heb ik de moer nog eens geprobeerd vast te draaien en deze zit nog steeds muurvast. Maar ik hij rijd nog steeds niet zo als het was. Ik zag wel dat bijde draagarm rubbers (de grote) ingescheurd zijn ik weet niet of het daar aan zou kunnen liggen? Ik zou ze toch moeten vervangen voor de apk.
|
#23
|
|||
|
|||
![]() Ga er maar vanuit dat je wiellager wel een knoei gehad heeft, en binnen 10000 km deruit ligt..
|
#24
|
||||
|
||||
![]() Als het wiellager versleten is zou ik toch een brommend geluid of iets dergelijks moeten horen tijdens het rijden? En er zou ook speling op het wiel moeten zitten en dat is bijde niet het geval. Of het moet nog komen.
|
#25
|
||||
|
||||
![]() Na lang zoeken en vanalles geprobeerd te hebben en verschillende garages langs geweest heb ik eindelijk het hobbel probleem gevonden. Dankzij een tip van iemand kon het temaken hebben met een van de binnenste homokineten. Ik heb net even de wagen opgekrikt en heb de kineet aan de bakzijde bestuurders kant bekeken en zag toen dit:
![]() Uploaded with ImageShack.us Raar dat de garages dit zelf niet gezien hebben ![]() Kan het zijn dat er een pakking kapot is? Ben bang aan de speling te horen dat de kineet zijn beste tijd gehad heeft. Ik had gekeken op de onderdelen database en deze kineten zijn ook los te verkrijgen. Dus ik neem aan dat je deze ook los kan vervangen. Ik ben al blij dat het probleem gevonden is. Ik ben alleen benieuwd hoeveel dit grapje gaat kosten? |
#26
|
|||
|
|||
![]() De hoezen zijn altijd erg hard.
Dat er vet tussenuit komt hoort niet. Er zit een pakking tussen van kurk Speling mag nooit in je aandrijfassen. Als dit er in zit word het alleen maar erger. Het kan ook zijn dat je kineet speling heeft op je as waar ik niet vanuit gaat.
__________________
Jetta mk2 |
#27
|
|||
|
|||
![]() ik heb niet je hele topic door gelezen, maar hobbelt de auto met optrekken?
dat komt door de binnenste homokineten. die kun je van links naar rechts wisselen, wat nieuw vet er in en klaar is kees ![]() |
#28
|
||||
|
||||
![]() Nee de auto hobbelt vanaf de 30km.p u. bij alle snelheden. Bij optrekken (iets meer), afremmen en koppeling in. Ook als ik hem in zijn vrij laat uitrollen met contact uit. Ik ben net naar de garage geweest en ik kan ervanuit gaan dat al het vet eruit is en ik heb maanden zo doorgereden. Er zit vrij veel speling in de kineet. ik denk wel bijna 1 cm dat je het wiel van de grond heen en weer kan bewegen op de speling. Je hoort en voelt met de hand ook speling uit de kineet komen. Die kogellagers zullen wel goed uitgesleten zijn. Dus lijkt me verstandig de kineet laten vervangen. Dan is het altijd goed. Prijs valt mee. 120eu ex. voor onderdeel en 1,5uur arbeid.
Meteen ook de draagarmrubbers laten vervangen als ze toch de halve ophanging eraf hebben. Scheelt weer arbeids uren. Toch vind ik het raar dat hij langs die pakking van de flens is gaan lekken. Zal wel ouderdom en rijstijl zijn. Over 2 weken kan ik pas terecht laat dan wel weten of dat gehobbel helemaal weg is. Last edited by Bart888 : 13-04-2011 at 17:29. |
#29
|
||||
|
||||
![]() Kineet en draagarmrubbers zijn nu vervangen en hij rijdt een stuk comfortabeler. Het hobbelen is niet 100% weg maar zo als het nu is doe ik het ervoor
![]() |
#30
|
|||
|
|||
![]() Wat een prutsers zijn het dan.. na vervangen van draagarmrubbers altijd uitlijnen.
Nog even over die aandrijfasmoer. Dit is een zelfborgende moer, als hij al losgelopen is moet je hem zeker vervangen. Daarna het vastzetten: auto op z'n wielen zetten, vastdraaien tot 200Nm, daarna direct 180 graden losdraaien, auto een stukje verrijden tot het wiel 180 gedraaid is, moer aanhalen tot 50nm daarna nog 60 graden draaien. 60 graden komt overeen met 2 tandjes van de moer (12 kant) |
#31
|
||||
|
||||
![]() Ik had de moer nog laten vervangen bij een bandenboer en is op moment vast gedraaid. Overgens was het de rechter kant en niet de linker waar de kineet vervangen is. Bedankt voor de uitleg jens nu kan ik het zelf ook doen
![]() De linkse bakzijdekineet en de ophangrubbers zijn inmiddels vervangen en de wagen is uitgelijnd. Het hobbelen is minder geworden maar is hellaas niet helemaal weg. Het is duidelijk links voor voelbaar. Ze hebben de wagen ook op de brug gezet zodat de wielen vrijhangen en de wielen laten draaien. Er was geen slingering in de wielen te zien. Ook zijn de voorwielen gebalanceerd op de assen. Dit heeft het hobbelen wel veel verminderd vooral bij hoge snelheden. Maar het voelt nog steeds niet goed. Nu voel ik ook een knikje in het stuur rijdend in rechte stand bij rechts sturen naar links niets. Nu ben ik weer terug gegaan naar de garage en het kan toch iets in de aandrijfas zitten of in de versnellingsbak. Nu lijkt me de kineet bakzijde goed die is vervangen en de kineet aan de wielzijde lijkt ook goed. Geen hobbellen bij scherpe bochten of rare geluiden en de hoes is ook heel. Heeft iemand nog een idee wat het nu kan zijn? En kan het kwaad om zo door te blijven rijden voor een jaar ofzo? Ook al is er iets in de aandrijfas of versnellingsbak. |
#32
|
|||
|
|||
![]() Goedendag, ik heb niet alles gelezen dus vergeef me als ik het nog een keer vertel, maar zijn de schokdempers nog wel goed? of misschien is er een veer gebroken, dat gebeurd ook nog wel eens.
Groeten |
#33
|
||||
|
||||
![]() He bedankt voor je reactie.
De schokdempers zijn een paar maanden geleden vervangen bij de dealer. Dus dat lijkt me goed. Ik moet zeggen dat het hobbelen een stuk minder is geworden na alle hier onder genoemde handelingen. Maar het stuur en linker voor wiel voelt soms zo raar aan vooral met rechts sturen, dan voel ik links voor alsof er ergens speling zit. Maar laatst bij de garage alles nagekeken en kineet vervangen. Ik wil eerst zeker zijn wat het kan zijn voor ik weer wat ga vervangen. Toch verdenk ik de aandrijfas ervan. |
#34
|
|||
|
|||
![]() Kan je niet een keer langs rijden?
Dan kan ik even goed kijken. K heb al vaker van dit soort dingen gehad alleen als je het ziet en voelt is het toch makkelijker te vinden.
__________________
Jetta mk2 |
#35
|
||||
|
||||
![]() Toch maar even een (late) feedback
Het probleem is inmiddels opgelost. Het waren gewoon de stabirubbers die gaar waren. Dit kun je ook niet zien/voelen aan de buitenkant alleen als je ze er helemaal afhaalt. Dit heb ik ook gedaan en de linkerkant was best wel versleten. Nadat ik deze vervangen had was het een wereld van verschil hoe de wagen reageert op het wegdek en bij sturen. Alleen door een paar kleine rubbers te vervangen. Bedankt allemaal voor de reacties |