Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #721  
Old 05-01-2011, 18:47
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

Informeer anders even bij Groot techniek in Winkel, daar verkopen ze de chrome molybdeen buigers, die zal ook ongetwijfeld weten wie er een kooi wil/kan maken!
Reply With Quote
  #722  
Old 05-01-2011, 18:54
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

remola is niet aan te raden idd.
daar loopt niet altijd alles helemaal volgens de afspraken.
een kennis van me heeft in zn a corsa een rolkooi laten maken
bij frans verbaas in oud beierland, chromolybdeen.
echt een waanzinnig nette kooi, maar was geloof ik wel zo'n 1500 euro.
bij biesheuvel kunnen ze ook wel nette kooien bouwen.
kan me een civic met een mooie kooi herinneren.
zal eens even gaan zoeken.
Reply With Quote
  #723  
Old 05-01-2011, 18:56
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

Reply With Quote
  #724  
Old 05-01-2011, 18:59
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

Reply With Quote
  #725  
Old 05-01-2011, 20:04
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

had al eerder die velgen van MP gepost,

kwam net nog wat leuks tegen.

http://www.minispares-online.co.uk/...3#prod_selector
Reply With Quote
  #726  
Old 05-01-2011, 20:37
BeetleGrandDad's Avatar
BeetleGrandDad BeetleGrandDad is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 466
Default

Quote:
Originally Posted by SpiderClass
Frank, bel even met iemand van de KNAF, die kunnen je zo alle gecertificeerde lassers doorgeven. Meeste rolkooien hebben een certificaat waarop staat dat ze FIA goed zijn, maar dat betekend dat ze alleen naar de FIA normen zijn gebouwd. (remola heeft dit bijv.)
Vooral om in het buitenland te racen moet je een certificaat hebben dat officieel door KNAF is afgegeven, een door een ander afgegeven FIA certificaat telt niet. Ook moet in de kooi de naam van de lasser en zijn KNAF nummer staan.
Laat je goed informeren bij de KNAF, zou zonde zijn als je er veel geld in steekt en je niet mee mag doen met de races die je wilt.

Wielhoven zijn volgens mijn wel gecertificeerd en Multi-tech volgens mij ook.



MTM is ook gecertificeerd en Gerwin Biesheuvel volgens mij ook.
Ik denk dat de gecertificeerde adressen ook in het autosportjaarboek staan.
Even snel gegoogleknaft
http://www.knaf.nl/de-knaf/6-diversen/erkende-rolkooifabrikanten.aspx

Last edited by BeetleGrandDad : 05-01-2011 at 20:42.
Reply With Quote
  #727  
Old 06-01-2011, 10:21
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Quote:
Originally Posted by Joentje
Dik project man!

Mijn kooi word gelast bij Erik Messink in Dinxperlo, de beste man doet veel voor Porsche en DrivingFun.com En heeft ook de kooi gelast van Nielsg60Turbo vant forum.

Een rolkooi bij hem schommelt tussen de 600 en 900euro, dit ligt natuurlijk ana type auto en wat je exact wil.


Thanks, maar over hem lees ik ook niet echt positieve verhalen qua laswerk? althans, van zijn kooien van een jaar of wat terug, geloof dat het nu beter werd. heb je misschien wat foto's? kon van Nielsg60Turbo niet echt foto's van de kooi vinden

Quote:
Originally Posted by JerryGT
Informeer anders even bij Groot techniek in Winkel, daar verkopen ze de chrome molybdeen buigers, die zal ook ongetwijfeld weten wie er een kooi wil/kan maken!


goeie zij zitten in de buurt dus misschien weten die ook wat hier in de buurt

Quote:
Originally Posted by jones
remola is niet aan te raden idd.
daar loopt niet altijd alles helemaal volgens de afspraken.
een kennis van me heeft in zn a corsa een rolkooi laten maken
bij frans verbaas in oud beierland, chromolybdeen.
echt een waanzinnig nette kooi, maar was geloof ik wel zo'n 1500 euro.
bij biesheuvel kunnen ze ook wel nette kooien bouwen.
kan me een civic met een mooie kooi herinneren.
zal eens even gaan zoeken.


Oke dan ga ik Frans Verbaas ook even contacten,
heb je ook wat fototjes van de kooi in die corsa toevallig?
Die kooi in die civic is ook erg netjes, mooi project ook!

Die velgen van marktplaats kon ie trouwens niet in 4x100 leveren, ik ga het nog wel even informeren bij die engelse link van je!


Quote:
Originally Posted by SpiderClass
Frank, bel even met iemand van de KNAF, die kunnen je zo alle gecertificeerde lassers doorgeven. Meeste rolkooien hebben een certificaat waarop staat dat ze FIA goed zijn, maar dat betekend dat ze alleen naar de FIA normen zijn gebouwd. (remola heeft dit bijv.)
Vooral om in het buitenland te racen moet je een certificaat hebben dat officieel door KNAF is afgegeven, een door een ander afgegeven FIA certificaat telt niet. Ook moet in de kooi de naam van de lasser en zijn KNAF nummer staan.
Laat je goed informeren bij de KNAF, zou zonde zijn als je er veel geld in steekt en je niet mee mag doen met de races die je wilt.

Wielhoven zijn volgens mijn wel gecertificeerd en Multi-tech volgens mij ook.


Klopt helemaal, alleen denk ik niet dat ik het certificaat nodig heb, echte races ga ik toch niet mee meedoen, maar het is natuurlijk wel handig voor als ik me in de toekomst nog bedenk sowieso wil ik m wel naar de FIA normen laten bouwen.

Quote:
Originally Posted by BeetleGrandDad
MTM is ook gecertificeerd en Gerwin Biesheuvel volgens mij ook.
Ik denk dat de gecertificeerde adressen ook in het autosportjaarboek staan.
Even snel gegoogleknaft
http://www.knaf.nl/de-knaf/6-divers...abrikanten.aspx


Thanks, ik ga bij een aantal even informeren over prijzen, als iemand nog andere misschien wat onbekendere weet, let me know!
Reply With Quote
  #728  
Old 06-01-2011, 11:26
Joentje
Guest
 
Posts: n/a
Default

Laten we eerlijk zijn, overal hoor je wel eens slechte verhalen. Nja ik heb meerdere kooien gezien van hem, en het ziet er donders goed uit, en geen slecht laswerk.
Ik heb dus nog geen slechte berichten over hem gehoord.

Dit is de kooi van Niels



Reply With Quote
  #729  
Old 06-01-2011, 12:17
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Dat is inderdaad ook waar, deze ziet er overigens voor zover ik t kan zien wel goed uit
Reply With Quote
  #730  
Old 06-01-2011, 14:06
BeetleGrandDad's Avatar
BeetleGrandDad BeetleGrandDad is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 466
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Dat is inderdaad ook waar, deze ziet er overigens voor zover ik t kan zien wel goed uit


Frank,
ik denk dat je voor jezelf uit moet maken wat je precies met de Golf wil. Als je aan officiele KNAF erkende wedstrijden mee wil doen dan zul je een certificaat nodig hebben. Ook is het natuurlijk zo dat bij (misschien ooit al wil je daar natuurlijk heklemaal niet aan denken) verkoop de carosserie behoorlijk meer waard kan zijn met een gecertificeerde kooi.
Succes met je keuze en het blijft een mooi projekt
Reply With Quote
  #731  
Old 06-01-2011, 17:22
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Ik denk dat jij perfect zelf in staat bent om je golf van een degelijke rolkooi te voorzien. Je moet ook het wiel niet meer uitvinden hè...er zijn vele bekende merken die degelijke rolkooien leveren voor de golf als je daar een "vergelijkende studie" van maakt, samen met de juiste materiaal keuze en lastechniek (en dat laatste is zeker al aanwezig) moet dat zeker lukken.

Wanneer je werkelijk aan van die KNAF erkende wedstrijden gaat mee doen dan zou ik het natuurlijk wel uitbesteden...

Je hebt tot hiertoe alles zelf klaar gekregen (met een prachtig resultaat) als het niet verplicht is vanwege de toekomstige race plannen zou ik er zelf voor gaan!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #732  
Old 06-01-2011, 18:29
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by Thomas
Ik denk dat jij perfect zelf in staat bent om je golf van een degelijke rolkooi te voorzien. Je moet ook het wiel niet meer uitvinden hè...er zijn vele bekende merken die degelijke rolkooien leveren voor de golf als je daar een "vergelijkende studie" van maakt, samen met de juiste materiaal keuze en lastechniek (en dat laatste is zeker al aanwezig) moet dat zeker lukken.

Wanneer je werkelijk aan van die KNAF erkende wedstrijden gaat mee doen dan zou ik het natuurlijk wel uitbesteden...

Je hebt tot hiertoe alles zelf klaar gekregen (met een prachtig resultaat) als het niet verplicht is vanwege de toekomstige race plannen zou ik er zelf voor gaan!


helemaal mijn idee..

ik heb mijn kooi in de race auto ook zelf gemaakt, heb voor 200 euro staal gehaald en daarmee de hele auto gemaakt, 25 m ofzo was het toen.

enigste wat je moet hebben is even een buigijzer,
en mocht je echt chromolybdeen willen gebruiken dan moet je het uitbesteden, het buigen van dit staal is wel een werkje apart.
en het lassen werkt met ander matriaal, en dat is voor 1 kooi wat duur in aanschaf.

zo heb ik mijn kooi vorig jaar gebouwd.










__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!

Last edited by vwmk2driver : 06-01-2011 at 18:32.
Reply With Quote
  #733  
Old 06-01-2011, 21:25
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

ik zal binnenkort wel eens fotos maken van de kooi als ik weer in de schuur ben.

die velgen worden lastig in 4x100, voor mini's maken ze veel mooie spullen maar is 4x101,6.

ben voor mn eigen auto ook op zoek naar een heel licht velgje.

heb ook deze gevonden, tis wel een wat minder mooie met multisteek, maar is wel zeer licht en dus geschikt voor mn auto.

http://www.rpm-performance.nl/Webwi...4x100-ET25.html
Reply With Quote
  #734  
Old 06-01-2011, 22:16
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Kan je 4x101,6 niet met schuifbouten monteren op 4x100?
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #735  
Old 06-01-2011, 23:29
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Quote:
Originally Posted by jones
ik zal binnenkort wel eens fotos maken van de kooi als ik weer in de schuur ben.

die velgen worden lastig in 4x100, voor mini's maken ze veel mooie spullen maar is 4x101,6.

ben voor mn eigen auto ook op zoek naar een heel licht velgje.

heb ook deze gevonden, tis wel een wat minder mooie met multisteek, maar is wel zeer licht en dus geschikt voor mn auto.

http://www.rpm-performance.nl/Webwi...4x100-ET25.html


ook een leuk wieltje idd, word wel moe van al die aanbieders van lichte wielen die er dan "superlicht" bijzetten maar geen gewichten noemen, zie dat heel vaak

had deze ook nog gevonden ondertussen tussen het mini spul:

http://www.force-racing.co.uk/wheels-13/

mooi wieltje, erg licht (3,4/3,9kg me bbs'jes zitten toch nog net over de 5kg) en een redelijke prijs

Last edited by knarfmk1 : 06-01-2011 at 23:38.
Reply With Quote
  #736  
Old 06-01-2011, 23:33
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Quote:
Originally Posted by SpiderClass
Kan je 4x101,6 niet met schuifbouten monteren op 4x100?


geen idee wat de max daarvoor is? ideaal is anders

over het de kooi zelf bouwen, tsja over zoiets wat je veiligheid moet garanderen bij een koprol heb ik meer vertrouwen in een prof. lasser dan me eigen lasjes

Last edited by knarfmk1 : 06-01-2011 at 23:36.
Reply With Quote
  #737  
Old 07-01-2011, 00:06
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
geen idee wat de max daarvoor is? ideaal is anders

over het de kooi zelf bouwen, tsja over zoiets wat je veiligheid moet garanderen bij een koprol heb ik meer vertrouwen in een prof. lasser dan me eigen lasjes


Kijk lassen kan je dat hebben we hier wel duidelijk kunnen zien...Het aller belangrijkste is gewoon waar het buizenframe komt, op welke punten ze bevestigd worden, de juiste dikte en materiaal maar als dat één keer goed zit is er echt geen verschil meer!

En euh een koprol?! jij hebt plannen
Je zou denken, die gaat zich wat inhouden wanneer hij in zen wagentje kruipt waar hij een aantal jaren aan bezig is geweest...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI

Last edited by Thomas : 07-01-2011 at 00:09.
Reply With Quote
  #738  
Old 07-01-2011, 09:27
DesertWind DesertWind is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 307
Default

hey frank, het schiet aardig op zo te zien.
wat betreft de sterkte van de rolkooi, volgens mij heb jij die kadett van jan saenen en mij ook nog gezien na de crash destijds op zandvoort toen we nog op de hts-a zaten? dat was een simpel zelf gebakken kooitje die de crash toch heel goed op ving. En die kooi was veel minder uitgebreid dan deze kooien, dus ik zou het gewoon zelf doen als ik jou was

succes ermee!
Reply With Quote
  #739  
Old 07-01-2011, 11:24
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Quote:
Originally Posted by Thomas
En euh een koprol?! jij hebt plannen
Je zou denken, die gaat zich wat inhouden wanneer hij in zen wagentje kruipt waar hij een aantal jaren aan bezig is geweest...


ik bouw m natuurlijk niet om er als een oud vrouwtje in te rijden


Quote:
Originally Posted by Desertwind
hey frank, het schiet aardig op zo te zien.
wat betreft de sterkte van de rolkooi, volgens mij heb jij die kadett van jan saenen en mij ook nog gezien na de crash destijds op zandvoort toen we nog op de hts-a zaten? dat was een simpel zelf gebakken kooitje die de crash toch heel goed op ving. En die kooi was veel minder uitgebreid dan deze kooien, dus ik zou het gewoon zelf doen als ik jou was

succes ermee!


Ja die weet ik nog wel, ging best goed inderdaad

het buigen gaat dat met zon ding?

http://www.datona.nl/dt56102-pijpen...CFU0w3godJSYrmA

of heb je al zoiets nodig:
http://www.25crmo4.com/25crmo4_NE/buigmachine.htm

notchapparaatje is dan ook wel erg handig lijkt me? niet goedkoop overigens
http://www.25crmo4.com/25crmo4_NE/Gereedschappen_NL.htm

Last edited by knarfmk1 : 07-01-2011 at 11:28.
Reply With Quote
  #740  
Old 07-01-2011, 12:15
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

die buigmachine bij groot vandaan, is idd mooi. maar ook erg duur.

de buiger van datona.nl is een buiger zoals ik die gebruikt heb.
echter je moet even iemand zoeken met een buiger van minstens 500,- die hebben een beter passing.
ik heb het ook eerst geprobeerd met zon dingetje van 150 euro maar die buig bekken zijn te ruim,waardoor de buis er dus te los inlegt en dan knikt.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!

Last edited by vwmk2driver : 07-01-2011 at 12:45.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum