Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #221  
Old 11-12-2013, 18:28
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Heel leerrijk hier allemaal !
Dan denk ik bij mezelf; wat ben ik toch een amateur
Maar ik wil altijd bijleren, had ik maar voor automechanica mogen gaan op school vroeger

Leuk om zulke projecten te kunnen volgen !
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #222  
Old 11-12-2013, 18:37
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 407
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
Kan je Golf 1 fusees 'gewoon' uitwisselen voor VR6 fusees als je de fuseekogel vervangt of komen hier ook nog andere aanpassingen bij kijken dan een vr6 veerpoot en homokineet gebruiken?


Nee je moet de fusee kogel passend maken in de draagarm van de MK1..(1e keer had ik niet goed gedaan, ander set draagarmen en toen wel goed)
Qua veerpoot weet ik niet, bij mij wordt het op maat gemaakt.
Je zal inderdaad wel een VR6 homokineet moeten gebruiken, maar dan zul je misschien ook je aandrijfas aan moeten paasen.. Dat weet ik niet!!
Reply With Quote
  #223  
Old 11-12-2013, 23:01
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by GolfKaatsheuvel
Nee je moet de fusee kogel passend maken in de draagarm van de MK1..(1e keer had ik niet goed gedaan, ander set draagarmen en toen wel goed)
Qua veerpoot weet ik niet, bij mij wordt het op maat gemaakt.
Je zal inderdaad wel een VR6 homokineet moeten gebruiken, maar dan zul je misschien ook je aandrijfas aan moeten paasen.. Dat weet ik niet!!



En hoe lossen jullie de positie van de stuurarm opnde vr6 fusee dan aan? Omlassen naar golf 1 neem ik aan?
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #224  
Old 11-12-2013, 23:10
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 731
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
En hoe lossen jullie de positie van de stuurarm opnde vr6 fusee dan aan? Omlassen naar golf 1 neem ik aan?


Stuurkogel van een vr6 op een mk1 stuurstang schroeven of bedoel je dat niet?
__________________
History
Vw Jetta 1.8 '88
Vw Corrado g60 '89
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464

Last edited by rondekker1983 : 11-12-2013 at 23:18.
Reply With Quote
  #225  
Old 12-12-2013, 13:58
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Auto's met veel vermogen hebben al snel 2 rijbanen nodig om volgas weg te kunnen rijden. De VR6 (Plus onderstel) is zo ontwikkeld dat bij het volgas weg rijden de wielen juist recht getrokken worden door de belasting en zo in 1 rechte lijn en zelfs op een smal weggetje voluit weg kan.
Ook bij het rijden op hogere snelheid blijft deze auto veel stabieler en zoekt niet steeds zoals bij bv de G60 erg het geval is.
De geometrie is volledig anders en het lager zit dan ook verder naar achteren geplaatst tov het draaipunt van de onderste fuseekogel. Nadeel is dat de auto iets minder wendbaar is en minder geschikt is als rally-auto of voor in de bergcup, maar wel voor op een circuit, sprint en snelweg enz.


Een plus onderstel heeft het lager dus verder naar binnen, dus de stuurstraal is dus negatiever als een normaal onderstel?
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!

Last edited by EelcoB : 12-12-2013 at 17:05.
Reply With Quote
  #226  
Old 12-12-2013, 15:16
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by EelcoB

Misschien een wielgeomethie- topic maken?

__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #227  
Old 12-12-2013, 15:27
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1

+1
Reply With Quote
  #228  
Old 12-12-2013, 17:06
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #229  
Old 12-12-2013, 17:14
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

nu dit topic maarweer even gummen
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #230  
Old 12-12-2013, 20:39
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
Stuurkogel van een vr6 op een mk1 stuurstang schroeven of bedoel je dat niet?



Nee dat niet, vergelijk de positie van de stuurarm van een mk1 en een mk2 maar eens op de fusee. Op de mk2 zit die veel lager waardoor de stuurstangen er heel scheef onder staan. Wij lassen dan de stuurarm van een mk1 op een mk2 fusee op een malmzodat die dezelfde afmetingen heeft als een mk1. Dus de zelfde stuureigenschappen maar het zwaardere mk2 fusee zodat daar de veel dikkere audi 100 askoppen inpassen. Vandaar mijn vraag hoe hun dat oplossen
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #231  
Old 12-12-2013, 21:37
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Kan je daar niet een adapter tussen zetten, een soort van verlengen voor de stuurkogel?

zoals je ook wel eens op de fusee kogel ziet om de draagarm weer omlaag te brengen bij verlaagde (circuit) autos
Reply With Quote
  #232  
Old 12-12-2013, 22:10
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 407
Default

Ik moet er nog even naar kijken, maar mijn stuurhuis is een cm of 3 a 4 verlaagd zodat de cardanas naar achteren erover kan.. Hij staat zowiezo niet overdreven schuin..

Hieronder kan je het zien, ongeveer de rijhoogte!





Ik moet er nog even naar kijken, maar mijn stuurhuis is een cm of 3 a 4 verlaagd zodat de cardanas naar achteren erover kan.. Hij staat zowiezo niet overdreven schuin
Reply With Quote
  #233  
Old 12-12-2013, 22:19
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Dat is dan gunstig dat je het stuurhuis naar onder hebt gebracht dan moet het ook goedkomen. Verlengen van stuurkogel is waar wij het voorngebruiken geen optie qua stevigheid.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #234  
Old 12-12-2013, 22:58
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 731
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Nee dat niet, vergelijk de positie van de stuurarm van een mk1 en een mk2 maar eens op de fusee. Op de mk2 zit die veel lager waardoor de stuurstangen er heel scheef onder staan. Wij lassen dan de stuurarm van een mk1 op een mk2 fusee op een malmzodat die dezelfde afmetingen heeft als een mk1. Dus de zelfde stuureigenschappen maar het zwaardere mk2 fusee zodat daar de veel dikkere audi 100 askoppen inpassen. Vandaar mijn vraag hoe hun dat oplossen


Daar heb je toch van fuseekogel verlengers voor zodat je fusee wat hoger komt te staan zeg maar
__________________
History
Vw Jetta 1.8 '88
Vw Corrado g60 '89
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote
  #235  
Old 30-12-2013, 20:19
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 407
Default

Zaterdagavond thuis de roest eraf geschuurd en alles netjes gemaakt in de draaibank..



Vandaag snel de homokineten gemonteerd, diff-kant zit iets anders in elkaar als normaal, maar dit was op aanraden van Wilco zodat het net past..
Plastic zakjes en tape eromheen, en klaar voor een likje verf..



Ricardo
Reply With Quote
  #236  
Old 06-01-2014, 22:26
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 407
Default

Nou jongens, toch nog even een update..

Ik heb toch mijn plan doorgezet en nu 4-pots klauwen van een Porsche 996 achter kunnen regelen via Stefan..


Moet met 280x22mm schijven kunnen..
Adapters ga ik zelf mee aan de slag denk ik..

Ik ga het gewoon proberen, kan ik altijd nog terug.. Wil toch een beetje apart blijven.

Aandrijfassen moet ik opnieuw spuiten, blijkbaar iets te ongeduldig geweest haha.
Haldex diff heb ik schoongemaakt maar dat dat hem niet worden, in de lastige hoeken blijft toch vuil zitten.. Twijfel eraan om de lastige stukken te stralen..

Ricardo
Reply With Quote
  #237  
Old 08-01-2014, 11:38
Rootje187 Rootje187 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 26
Default

Dag dames en heren,

Even een onderwerp wat ik eerder las, Worthersee 2014. Wanneer neemt deze plaats??? Wat is er aan de hand wat verblijf betreft??? Alles volgeboekt zeker???

Hoor het graag allemaal.

Toffe project. Heb ook een project, maar doordat wij geen schuren hebben is de project in de handen van de heren van VW-Team. Hun kunnen het ongetwijfeld beter en sneller dan ikzelf.
Reply With Quote
  #238  
Old 08-01-2014, 12:03
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,882
Default

Quote:
Originally Posted by Rootje187
Dag dames en heren,

Even een onderwerp wat ik eerder las, Worthersee 2014. Wanneer neemt deze plaats??? Wat is er aan de hand wat verblijf betreft??? Alles volgeboekt zeker???

Hoor het graag allemaal.

Toffe project. Heb ook een project, maar doordat wij geen schuren hebben is de project in de handen van de heren van VW-Team. Hun kunnen het ongetwijfeld beter en sneller dan ikzelf.


Rechtsbovenin in de blauwe balk zit een zoekfunctie voor het gehele forum:
http://www.volksforum.com/forum/sea...earchid=7019742
__________________
Reply With Quote
  #239  
Old 08-01-2014, 22:22
VWmotion's Avatar
VWmotion VWmotion is offline
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 138
Default

Quote:
Originally Posted by GolfKaatsheuvel
Nou jongens, toch nog even een update..

Ik heb toch mijn plan doorgezet en nu 4-pots klauwen van een Porsche 996 achter kunnen regelen via Stefan..


Moet met 280x22mm schijven kunnen..
Adapters ga ik zelf mee aan de slag denk ik..

Ik ga het gewoon proberen, kan ik altijd nog terug.. Wil toch een beetje apart blijven.

Aandrijfassen moet ik opnieuw spuiten, blijkbaar iets te ongeduldig geweest haha.
Haldex diff heb ik schoongemaakt maar dat dat hem niet worden, in de lastige hoeken blijft toch vuil zitten.. Twijfel eraan om de lastige stukken te stralen..

Ricardo



Vergeet niet om eerst een levensverzekering af te sluiten, voordat je gas gaat geven met zulke achterremmen
Reply With Quote
  #240  
Old 09-01-2014, 10:10
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Haha, gas geven zal nog wel meevallen
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum