![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb op VWforum deze vraag al gesteld maar weinig helpende antwoorden dus ik probeer het hier.
Hij liep al 2 weken slecht stationair, pingelen etc. De stelschroef achterin de gasklep was eruit getrild, 1tje uit n 1.8 van n Mk.1 cabrio eruit gehaald, blauwe loctite erop, helemaal erin gedraaid en 3 hele slagen terug en hij liep perfect op 900 toeren maar nog niet helemaal, wou nog wel eens zakken naar 750 en stijgen naar 1000. Plus wanneer hij warm was en je wilt optrekken houd hij in, kwam je niet vooruit en op de snelweg ook. Volgende heb ik eraan gedaan: Vaccuum slangen nagekeken, waren niet poreus, geen scheurtjes, ook niet die naar de ECU loopt. Bougies/kabels/rotor/verdeelkap nagekeken, kan voor het mooi vervangen worden maar zijn niet stuk verder. Timing na laten kijken bij de garage, die staat perfect. Blauwe sensor is nog goed Enige wat ik nog niet heb gedaan is de lambdasonde nakijken, ik lees op verschillende fora dat het 9 vd 10 keer daaraan ligt, kan iemand dit bevestigen want ik loop momenteel in de ziektewet dus ff het geld neerleggen voor een nieuwe lambda doe ik liever niet maar alleen als ik het zeker weet. Gr, Rick
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#2
|
||||
|
||||
![]() Het kan de lambasonde zijn , maar ook heel vaak de bedrading hiervan.
Dit zit vlak bij de uitlaat en door de warmte is de isolatie/ bekleding hard en bros en hierdoor komen de draden bloot te liggen. Wat ook vaak een probleem is zijn de massapunten aan de zijkant van de cilinderkop onder de koelwater aansluitingen. Maak deze goed schoon en zet eventueel nieuwe oogjes aan de draden.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Hey,
heb volgens mij nog wel een sonde voor je liggen, heb ik destijds vervangen voor een wideband systeem met bijpassende lamba. Doe maar een pm bij interesse, als ik je kan helpen. gr |
#4
|
||||
|
||||
![]() als hij veel te heet word,dan duidt dat eerder erop dat de ontsteking verkeerd staat.Heb je hem afgesteld met blauwe sensor los en op 2500 rpm bij 7 graden voorontsteking ???
|
#5
|
||||
|
||||
![]() De garagist in Wateringen deed begin 90's ook veel met GTI's VR6'en en G60's, ook ombouwen etc. Las op Vortex idd het stukje verhaal dat je de ontsteking nakijkt op 2500 toeren met de blauwe tempsensor losgekoppeld en toen ik m weer ophaalde is dit ook het eerste wat hij me heeft uitgelegd (:.
Ik zal eerst een de massapunten opschuren en evt nieuwe oogjes eraan zetten, even warmrijden en kijken wat er gebeurt (;
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#6
|
||||
|
||||
![]() mocht je er niet uitkomen,dan ben je altijd welkom
Mvg Ruud |
#7
|
||||
|
||||
![]() Als de sonde van een G60 (PG) identiek is aan die van een 8V Digifantje (PF), dan heb ik nog wel een z.g.a.n. voor je liggen, voor niet teveel geld overigens en voor jou ook af te halen in Den Haag.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ben er even mee bezig geweest, heb de 2 oogjes aan de zijkant van het blok boven de koelslang opgeschuurd, deze waren vrij groen en t stuk schroefdraad ook met een kleine staalborstel schoon gekregen, voor de zekerheid ook de bougies vervangen voor een setje Bosch Platinums die ik nog had liggen van een ouwe G60, degeen die erin zaten waren gitzwart (onvolledige verbranding), nieuwe rotor/verdeelkap gehaald bij Keverparts.
Alles erin gestoken, alle vaccuumslangen nog een keer nagekeken, stelschroef nog een keer afgesteld en hij loopt nu 800 toeren maar blaast nog altijd zwarte rook. @Oakgreen, lambdasonde is 4draads maar ook ik durf niet zeker te zeggen of ze identiek zijn ); @Ruud, als ik eind vd maand me geld weer binnen heb, wil ik graag n afspraak maken voordat ik er geld tegenaangooi wat niet nodig is (:
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI Last edited by R.icky : 22-02-2013 at 16:56. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Over die zwarte rook had ik niet eerder gelezen?? Dat zou duiden op een onvolledige verbranding -> onstekingstijdstip?
Hij loopt wel goed als de motor nog koud is, dus met verhoogd toerental? 4-draads duidt op een (voor)verwarmde sonde, zit niet op de PF zo uit m'n hoofd gezegd.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Zwarte rook heb ik ook gehad , was de bedrading van lambda sonde icm kapotte lambda sonde .
Heb er toen destijds ook een nieuwe in gezet en de bedrading direct gerepareerd.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Dan is dat het eerste wat ik wil na laten kijken tegen de tijd bij Ruud samen met de ontsteking, mocht de garagist het toch verkeerd hebben gedaan.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#12
|
||||
|
||||
![]() Als dit ook zo is bij jouw auto, en je sonde is kapot/versleten of de bedrading wat aan de sonde zit is slecht, dan zou je de stekker eraf kunnen trekken. Motor moet prima lopen als de sonde losgekoppeld is.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Heb de lambdasonde eraf getrokken, stukje warm gereden en binnestad gedaan en heb geen enkele keer gehad dat hij inhield met optrekken of met doorschakelen, eenmaal op de snelweg een paar keer doorgetrokken, ook gewoon zoals het zou horen. Eind van de maand een nieuwe lambdasonde halen dus?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#14
|
||||
|
||||
![]() Klinkt goed, nieuwe sonde halen/bestellen (ca. 100euro) en je kunt weer 'origineel' rondrijden. Tot die tijd kun je prima zonder aangesloten sonde rijden.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Je kunt ook een universele sonde met 4 draden van bosch halen bij de betere automaterialenzaak.
Hier zet je dan je eigen stekker weer aan met een bijgeleverd verbindingstukje. Het verdiend niet de schoonheidsprijs maar scheelt weer veel geld tov orgineel vw . ![]()
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Bij Keverparts lieten ze me er 1 zien van dacht Bosch voor 125,- met stekker en bij de universele autozaken was het tussen de 100,- en 140,- van verschillende merken.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#17
|
||||
|
||||
![]() ik hoor het wel waneer je komen wil
|
#18
|
||||
|
||||
![]() doormeten lambdasensor>
bij warme motor tussen de stuurdraden meten[bij corrado ik meen zwart en grijs,rood-wit en bruin is van de sondeverwarming]spanning moet pendelen tussen 0 en 1 volt.pendelt ie niet of te traag,sonde kapot.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Hoi Rick,
Ik heb nog een goede gebruikte lambda sonde liggen (30.000 kilometer). Ik koop toch een nieuwe als de g60 de golf1 in gaat. Je weet me te vinden groeten, Yuri
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lambdasonde opgehaald bij yuli voor een leuk bedrag, nog geen 30.000km gezien, bedankt kerel :tu: hoop dat het hiermee opgelost is.
![]()
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI Last edited by R.icky : 14-03-2013 at 21:48. |