Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-02-2013, 23:09
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default G60 warm = inhouden/stotteren

Ik heb op VWforum deze vraag al gesteld maar weinig helpende antwoorden dus ik probeer het hier.

Hij liep al 2 weken slecht stationair, pingelen etc. De stelschroef achterin de gasklep was eruit getrild, 1tje uit n 1.8 van n Mk.1 cabrio eruit gehaald, blauwe loctite erop, helemaal erin gedraaid en 3 hele slagen terug en hij liep perfect op 900 toeren maar nog niet helemaal, wou nog wel eens zakken naar 750 en stijgen naar 1000.

Plus wanneer hij warm was en je wilt optrekken houd hij in, kwam je niet vooruit en op de snelweg ook.

Volgende heb ik eraan gedaan:
Vaccuum slangen nagekeken, waren niet poreus, geen scheurtjes, ook niet die naar de ECU loopt.
Bougies/kabels/rotor/verdeelkap nagekeken, kan voor het mooi vervangen worden maar zijn niet stuk verder.
Timing na laten kijken bij de garage, die staat perfect.
Blauwe sensor is nog goed

Enige wat ik nog niet heb gedaan is de lambdasonde nakijken, ik lees op verschillende fora dat het 9 vd 10 keer daaraan ligt, kan iemand dit bevestigen want ik loop momenteel in de ziektewet dus ff het geld neerleggen voor een nieuwe lambda doe ik liever niet maar alleen als ik het zeker weet.

Gr, Rick
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #2  
Old 22-02-2013, 07:59
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Het kan de lambasonde zijn , maar ook heel vaak de bedrading hiervan.
Dit zit vlak bij de uitlaat en door de warmte is de isolatie/ bekleding hard en bros en hierdoor komen de draden bloot te liggen.
Wat ook vaak een probleem is zijn de massapunten aan de zijkant van de cilinderkop onder de koelwater aansluitingen.
Maak deze goed schoon en zet eventueel nieuwe oogjes aan de draden.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #3  
Old 22-02-2013, 08:40
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Hey,

heb volgens mij nog wel een sonde voor je liggen, heb ik destijds vervangen voor een wideband systeem met bijpassende lamba. Doe maar een pm bij interesse, als ik je kan helpen.

gr
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #4  
Old 22-02-2013, 08:47
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

als hij veel te heet word,dan duidt dat eerder erop dat de ontsteking verkeerd staat.Heb je hem afgesteld met blauwe sensor los en op 2500 rpm bij 7 graden voorontsteking ???
Reply With Quote
  #5  
Old 22-02-2013, 12:35
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

De garagist in Wateringen deed begin 90's ook veel met GTI's VR6'en en G60's, ook ombouwen etc. Las op Vortex idd het stukje verhaal dat je de ontsteking nakijkt op 2500 toeren met de blauwe tempsensor losgekoppeld en toen ik m weer ophaalde is dit ook het eerste wat hij me heeft uitgelegd (:.

Ik zal eerst een de massapunten opschuren en evt nieuwe oogjes eraan zetten, even warmrijden en kijken wat er gebeurt (;
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #6  
Old 22-02-2013, 13:05
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

mocht je er niet uitkomen,dan ben je altijd welkom

Mvg Ruud
Reply With Quote
  #7  
Old 22-02-2013, 13:30
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Als de sonde van een G60 (PG) identiek is aan die van een 8V Digifantje (PF), dan heb ik nog wel een z.g.a.n. voor je liggen, voor niet teveel geld overigens en voor jou ook af te halen in Den Haag.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #8  
Old 22-02-2013, 16:22
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Ben er even mee bezig geweest, heb de 2 oogjes aan de zijkant van het blok boven de koelslang opgeschuurd, deze waren vrij groen en t stuk schroefdraad ook met een kleine staalborstel schoon gekregen, voor de zekerheid ook de bougies vervangen voor een setje Bosch Platinums die ik nog had liggen van een ouwe G60, degeen die erin zaten waren gitzwart (onvolledige verbranding), nieuwe rotor/verdeelkap gehaald bij Keverparts.

Alles erin gestoken, alle vaccuumslangen nog een keer nagekeken, stelschroef nog een keer afgesteld en hij loopt nu 800 toeren maar blaast nog altijd zwarte rook.

@Oakgreen, lambdasonde is 4draads maar ook ik durf niet zeker te zeggen of ze identiek zijn );

@Ruud, als ik eind vd maand me geld weer binnen heb, wil ik graag n afspraak maken voordat ik er geld tegenaangooi wat niet nodig is (:
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI

Last edited by R.icky : 22-02-2013 at 16:56.
Reply With Quote
  #9  
Old 22-02-2013, 16:41
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Over die zwarte rook had ik niet eerder gelezen?? Dat zou duiden op een onvolledige verbranding -> onstekingstijdstip?
Hij loopt wel goed als de motor nog koud is, dus met verhoogd toerental?

4-draads duidt op een (voor)verwarmde sonde, zit niet op de PF zo uit m'n hoofd gezegd.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #10  
Old 22-02-2013, 17:56
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Zwarte rook heb ik ook gehad , was de bedrading van lambda sonde icm kapotte lambda sonde .
Heb er toen destijds ook een nieuwe in gezet en de bedrading direct gerepareerd.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #11  
Old 22-02-2013, 18:39
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Dan is dat het eerste wat ik wil na laten kijken tegen de tijd bij Ruud samen met de ontsteking, mocht de garagist het toch verkeerd hebben gedaan.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #12  
Old 22-02-2013, 22:22
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Als dit ook zo is bij jouw auto, en je sonde is kapot/versleten of de bedrading wat aan de sonde zit is slecht, dan zou je de stekker eraf kunnen trekken. Motor moet prima lopen als de sonde losgekoppeld is.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #13  
Old 22-02-2013, 23:43
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Heb de lambdasonde eraf getrokken, stukje warm gereden en binnestad gedaan en heb geen enkele keer gehad dat hij inhield met optrekken of met doorschakelen, eenmaal op de snelweg een paar keer doorgetrokken, ook gewoon zoals het zou horen. Eind van de maand een nieuwe lambdasonde halen dus?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #14  
Old 23-02-2013, 10:51
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Klinkt goed, nieuwe sonde halen/bestellen (ca. 100euro) en je kunt weer 'origineel' rondrijden. Tot die tijd kun je prima zonder aangesloten sonde rijden.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #15  
Old 23-02-2013, 13:13
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Je kunt ook een universele sonde met 4 draden van bosch halen bij de betere automaterialenzaak.
Hier zet je dan je eigen stekker weer aan met een bijgeleverd verbindingstukje.
Het verdiend niet de schoonheidsprijs maar scheelt weer veel geld tov orgineel vw .
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #16  
Old 23-02-2013, 17:56
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Bij Keverparts lieten ze me er 1 zien van dacht Bosch voor 125,- met stekker en bij de universele autozaken was het tussen de 100,- en 140,- van verschillende merken.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #17  
Old 23-02-2013, 18:43
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

ik hoor het wel waneer je komen wil
Reply With Quote
  #18  
Old 25-02-2013, 18:53
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

doormeten lambdasensor>

bij warme motor tussen de stuurdraden meten[bij corrado ik meen zwart en grijs,rood-wit en bruin is van de sondeverwarming]spanning moet pendelen tussen 0 en 1 volt.pendelt ie niet of te traag,sonde kapot.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #19  
Old 05-03-2013, 13:00
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Hoi Rick,

Ik heb nog een goede gebruikte lambda sonde liggen (30.000 kilometer). Ik koop toch een nieuwe als de g60 de golf1 in gaat.

Je weet me te vinden

groeten,

Yuri
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #20  
Old 14-03-2013, 21:35
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Lambdasonde opgehaald bij yuli voor een leuk bedrag, nog geen 30.000km gezien, bedankt kerel :tu: hoop dat het hiermee opgelost is.

__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI

Last edited by R.icky : 14-03-2013 at 21:48.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum