![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik probeer een radio te installeren, beide hebben iso's uiteinde maar er zit geen constante spanning op waardoor alle instellingen weer weg zijn als contact weg is.
De iso stekker in de auto is als volgt: Blauwwit | niks niks| Roodwit niks|blauwwit roodwit|bruin Beide roodwit geeft spanning, volgens mij 12v? Bruin is aarde maar wat is dan blauwwit? Groet, Erik |
|
||||
|
||||
![]() audio mute
|
|||
|
|||
![]() aan de radio zit een voedings iso met een gele en een rode draad wissel deze om en het is geregeld
![]() die volgorde heeft vw precies andersom
|
||||
|
||||
![]() Goedzo, gefixed. 2 keer de zekering doorgebrand, had de kabel maar doorgeknipt maar goed. Volgens mij is de blauwwitte iets met snelheid voor de radio?
|
|
||||
|
||||
![]() Hoe zit het eigenlijk met de power voor de antenna? Heeft een Vento dit nodig? Ik vindt bijna geen radio stations allemaal zwak tot zeer zwak, ik heb hem nu 'pwr-antenna' op de dikke rode aangesloten maar nog geen resultaat?
Even voor de goede orde: dikke rode = constant plus? bruin = aarde/massa? dunnerode/dunnerode met bruine streep=geschakelde plus? geschakelde plus houdt in dat er alleen spanning wordt gegeven zodra contact aanstaat? |
|
||||
|
||||
![]() De kan toch gewoon een spannings zoeker op de draden zetten, voor + en geschakelde +? En massa kan je ook gewoon doormeten.
|
||||
|
||||
![]() Heb ik al gedaan, maar wil gewoon even bevestigen. Pwr antenna iemand?
Quote:
|
|
|||
|
|||
![]() blauw/wit, zou snelheidssignaal zijn voor gps of radio die meegaat met je snelheid....
heb ik ook, maar werkte niet :-) |
|
||||
|
||||
![]() Oke, het blijkt me antenne te zijn die verrot is, heb een andere gekocht maar hoe krijg ik in hemelsnaam dat ding eruit, hij zit achter het linkervoorschot, boven zit die vast met 4 a 5 bouten. Kan iemand het mij vertellen voordat iets sloop?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
'pwr-antenna' geeft 12 volt +, wanneer je de radio aan zet. Deze draad is voor de aansturing van een zgn. 'motorantenne'; eentje die dus automatisch in- en uitschuift. Heb je al een antenne aangeschaft? Anders is het mss een idee, om een antenne met ingebouwde signaalversterker heeft... Wat betreft ELEKTRONICA: eerst alles uitzoeken, dan pas 'sleutelen' Heb je er geen verstand van, laat het iemand anders doen... ![]()
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() Heb al een een gewone antenne ja, voor 7 euro gekocht die wel goed werkt. Alleen moet die er nou in. Hoe krijg ik dat linkerschot weg?
|