Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vento radio kleurbetekenis (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=24022)

tnk2k 28-08-2006 18:08

Vento radio kleurbetekenis

Ik probeer een radio te installeren, beide hebben iso's uiteinde maar er zit geen constante spanning op waardoor alle instellingen weer weg zijn als contact weg is.

De iso stekker in de auto is als volgt:

Blauwwit | niks
niks| Roodwit
niks|blauwwit
roodwit|bruin

Beide roodwit geeft spanning, volgens mij 12v?
Bruin is aarde maar wat is dan blauwwit?

Groet,
Erik

MR zip 28-08-2006 19:16

audio mute

Drhardstyle16v 28-08-2006 19:24

aan de radio zit een voedings iso met een gele en een rode draad wissel deze om en het is geregeld :D
die volgorde heeft vw precies andersom

tnk2k 28-08-2006 20:07

Goedzo, gefixed. 2 keer de zekering doorgebrand, had de kabel maar doorgeknipt maar goed. Volgens mij is de blauwwitte iets met snelheid voor de radio?

tnk2k 28-08-2006 20:11

Hoe zit het eigenlijk met de power voor de antenna? Heeft een Vento dit nodig? Ik vindt bijna geen radio stations allemaal zwak tot zeer zwak, ik heb hem nu 'pwr-antenna' op de dikke rode aangesloten maar nog geen resultaat?

Even voor de goede orde:
dikke rode = constant plus?
bruin = aarde/massa?
dunnerode/dunnerode met bruine streep=geschakelde plus?

geschakelde plus houdt in dat er alleen spanning wordt gegeven zodra contact aanstaat?

vw dennis 28-08-2006 21:57

De kan toch gewoon een spannings zoeker op de draden zetten, voor + en geschakelde +? En massa kan je ook gewoon doormeten.

tnk2k 29-08-2006 07:54

Heb ik al gedaan, maar wil gewoon even bevestigen. Pwr antenna iemand?

Quote:
Originally Posted by vw dennis
De kan toch gewoon een spannings zoeker op de draden zetten, voor + en geschakelde +? En massa kan je ook gewoon doormeten.

Mit 29-08-2006 09:18

blauw/wit, zou snelheidssignaal zijn voor gps of radio die meegaat met je snelheid....

heb ik ook, maar werkte niet :-)

tnk2k 29-08-2006 19:58

Oke, het blijkt me antenne te zijn die verrot is, heb een andere gekocht maar hoe krijg ik in hemelsnaam dat ding eruit, hij zit achter het linkervoorschot, boven zit die vast met 4 a 5 bouten. Kan iemand het mij vertellen voordat iets sloop?

Vento Vice 30-08-2006 15:01

Quote:
Originally Posted by tnk2k
Hoe zit het eigenlijk met de power voor de antenna? Heeft een Vento dit nodig? Ik vindt bijna geen radio stations allemaal zwak tot zeer zwak, ik heb hem nu 'pwr-antenna' op de dikke rode aangesloten maar nog geen resultaat?

Even voor de goede orde:
dikke rode = constant plus?
bruin = aarde/massa?
dunnerode/dunnerode met bruine streep=geschakelde plus?

geschakelde plus houdt in dat er alleen spanning wordt gegeven zodra contact aanstaat?

'pwr-antenna' geeft 12 volt +, wanneer je de radio aan zet. Deze draad is voor de aansturing van een zgn. 'motorantenne'; eentje die dus automatisch in- en uitschuift.
Heb je al een antenne aangeschaft? Anders is het mss een idee, om een antenne met ingebouwde signaalversterker heeft...

Wat betreft ELEKTRONICA: eerst alles uitzoeken, dan pas 'sleutelen'
Heb je er geen verstand van, laat het iemand anders doen...;)

tnk2k 30-08-2006 15:24

Heb al een een gewone antenne ja, voor 7 euro gekocht die wel goed werkt. Alleen moet die er nou in. Hoe krijg ik dat linkerschot weg?

All times are GMT +1. The time now is 02:10.