#1
|
||||
|
||||
mTDI beperkingen?
Ik wil een golf MK2 erbij gaan bouwen maar wil eigenlijk voor een mechanische pomp gaan op een AFN/AHU, enkel wat zijn de beperkingen van een mTDI pomp? (wil toch wel richting de 170pk gaan).
En AFN heeft een variabele turbo deze wordt normaal geregeld door de ECU met de N75 is hier een makkelijke oplossing voor? Of kan ik beter voor een AHU gaan en hierop andere verstuivers + grotere turbo?
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
Met de originele pomp en met een heleboel andere onderdelen moet je een heel eind komen.
Of wil je beslist een mtdi? Als je een vnt turbo hebt voor een mtdi laat je het ding op druk lopen,dmv een andere actuator. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Ja mijn voorkeur is echt een mTDI, bedankt voor de tip over de actuator is er een bepaald type welke 1 op 1 op een GT1749VA bijv. past (alles wat ik op internet vindt is vacuüm)?
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Voor een pomp kun je Bert Zwalve (DÁ-BRT)vragen.
Je moet een actuator hebben die op druk werkt heb zelf 1 van een LT. Of een Adjustable wastegate actuator. http://www.forgemotorsport.com |
#5
|
||||
|
||||
waarom geen gewone tdi meer?
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Is een keer wat anders proberen, beetje hobbyen
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Nu je toch online bent, zou je even kunnen reageren op mijn PM's van 10, 11 en 12 oktober ? Dank je. |
#8
|
|||
|
|||
Ach wat anders proberen zegt ie.. Ga dan gelijk voor een Lijnpomp :')
Gewoon voor een echte TDI gaan met electronische pomp, BV43 plug & play turbo er op, .260 verstuivers en voila 220~240PK met een chip op maat.. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
220-240pk haal je niet ! BV43 is niet plug en play en haal je max ongeveer 200-210pk mee niet zoveel onzin uitkramen Kaan . |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
BV43 is niet plug & play? Wat heb ik hangen aan mijn uitlaatspruitstuk? Een banaan? En dan zat ik er 20-30PK er langs, ik gaf maar een indicatie beste vriend. Ik heb ongechipt met een BV43 & .260, FMIC, freeflow uitlaat etc gereden. Ik kraam geen onzin uit. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
20-30 pk boven de 200 pk is nogal maar je roept nogal eens wat van , wat je gehoort hebt . en dat klopt niet altijd , dus denk a.u.b. even goed na voordat je iets als waarheid loopt te promoten BV43 past niet plug en play ! PenP is dat het 1 op 1 past , en dat doet het niet helemaal je moet namelijk wel wat kleine dingen aanpassen |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Hey maat, wat is jou ervaring mee dat een BV43 NIET plug and play is op een AFN? Of doel je op de kleine detail dat je de slakkenhuis 180 graden moet verdraaien en de luchtaanzuigbuis ietsjes moet modificeren? Last edited by kaantjee : 11-01-2013 at 21:01. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Met dit antwoord geef je zelf ook al aan dat het niet P&P is... Je moet er ds toch iets voor veranderen... |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Ben je serieus? Dat is het enige wat gedaan moet worden, het neemt hooguit 4 minuten van je in beslag. Dan is dat ook plug&play als ik het op mijn uitlaatspruitstuk kan monteren en op de downpipe en op de bevestigingsteun zonder enkele aanpassingen zoals slijpen, zagen of lassen. |
#15
|
||||
|
||||
Heren zijn jullie aan het geinen met elkaar, zo niet hou aub op met de liefde te bedrijven met kleine beestjes in de grond.
Het hoogste wat ik gehaald heb op een AHU met Rosten drijfstangen, lagere compressie (1:17.5) en geflowde kop, grotere kleppen, dbilas nokkenstok, 0.275 nozzles, turbo van 170pk TDI en een mechanische pomp was 278pk en 483Nm koppel. Heb nu een 2.0 8v onderblok staan en ga binnenkort een geflowde ASV kop halen om de 300pk barriere te doorbreken. Vrijwel zelfde concept alleen dan met een 038 serie blok in plaats van een eerste generatie TDI (028 serie) en een andere turbo en grotere injectoren.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
heb je daar een bank uitdraai van ? ben wel benieuwd hoe dat vermogen eruitkomt en opbouwd met een mechanische pomp . en wat voor plunjer heb je dan in de pomp ? 11 - 12 mm ? waar heb je de K en KF waarde op afgesteld ? welke nokkenschijf gebruik jij DE015 DE110 DE143 ? wij hebben ons Biturbo project weer opgepakt . we gaan een Garrett GT1749vc in combinatie met een KKK K27 gebruiken. we willen een koppel als een tafelberg creeeren , en met +/- 300pk - Last edited by Fastboelm : 13-01-2013 at 09:32. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal Jurre vragen, dit was zijn project eind 2008 begin 2009. Ik heb de pomp geleverd en suggesties gegeven over cilinderkop, kleppen en nokkenas. Dit was een 12mm pomp met een pre-stroke groef die voor mij in China gemaakt worden bij Yake KF probeer ik meestal zo hoog mogelijk te houden. Tegen de 5.85, aangezien ik al een keer heb gehad dat door de kleine K die ik gebruik hij gek gaat doen bij hogere toeren (zwevende plunjer) De nokkenschijven waar je het over hebt zijn de basis gietstuk nummers, maar de profielen verschillen zelfs met die nummers. Overige specificaties hou ik voor mezelf aangezien het mijn inkomsten zijn Heb je het boek van Corky Bell: "Maxiumum Boost" gelezen? Ik heb geen flow diagrammen van die turbo's gezien, maar het lijkt me niet echt een set die geschikt zijn voor elkaar als compound setup. Corky Bell omschrijft hoe je compound turbo setup moet opbouwen en waar je rekening mee moet houden. Wel een leuk project, ga je een topic hier bijhouden?
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
de boeken van Corky ken ik en lees ik ook nog regelmatig in . al zijn de boeken al wat ouder , en heeft de techniek niet stilgestaan . de VC en K27 is ook nog niet 100% zeker . en ik zit nog steeds diverse flowmaps te bekijken , en berekeningen uit te voeren . ik heb hier ook nog een Biturbo systeem liggen van een mercedes sprinter daar zit ik ook nog op te studeren hoe ik de electrische dingen mechanisch kan maken met druk of vacuum het is ook niet morgen klaar we hebben al een keer een TDI met 2 stuks GT15 van een 1Z TDI aan het rijden gehad ( 190pk - 460nm ) maar de koppelkromme was erg rommelig , en niet vloeiend als de 2e turbo erbij kwam . |
#19
|
||||
|
||||
en de T5 biturbo setup? lijkt dat ergens op waar jullie naar toe willen?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#20
|
|||
|
|||
Quote:
nee wij gaan compound systeem gebruiken . |