Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   mTDI beperkingen? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=105718)

mark89769 14-10-2012 12:47

mTDI beperkingen?
 
Ik wil een golf MK2 erbij gaan bouwen maar wil eigenlijk voor een mechanische pomp gaan op een AFN/AHU, enkel wat zijn de beperkingen van een mTDI pomp? (wil toch wel richting de 170pk gaan).

En AFN heeft een variabele turbo deze wordt normaal geregeld door de ECU met de N75 is hier een makkelijke oplossing voor? Of kan ik beter voor een AHU gaan en hierop andere verstuivers + grotere turbo?

Mtdi 14-10-2012 12:52

Met de originele pomp en met een heleboel andere onderdelen moet je een heel eind komen.
Of wil je beslist een mtdi?
Als je een vnt turbo hebt voor een mtdi laat je het ding op druk lopen,dmv een andere actuator.

mark89769 14-10-2012 13:11

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Met de originele pomp en met een heleboel andere onderdelen moet je een heel eind komen.
Of wil je beslist een mtdi?
Als je een vnt turbo hebt voor een mtdi laat je het ding op druk lopen,dmv een andere actuator.


Ja mijn voorkeur is echt een mTDI, bedankt voor de tip over de actuator is er een bepaald type welke 1 op 1 op een GT1749VA bijv. past (alles wat ik op internet vindt is vacuüm)?

Mtdi 14-10-2012 15:06

Voor een pomp kun je Bert Zwalve (DÁ-BRT)vragen.
Je moet een actuator hebben die op druk werkt heb zelf 1 van een LT.
Of een Adjustable wastegate actuator.
http://www.forgemotorsport.com

roy-mk1 14-10-2012 15:20

waarom geen gewone tdi meer?

mark89769 14-10-2012 15:32

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
waarom geen gewone tdi meer?


Is een keer wat anders proberen, beetje hobbyen :D

Erik Baas 14-10-2012 15:34

Quote:
Originally Posted by mark89769
Is een keer wat anders proberen, beetje hobbyen :D

Nu je toch online bent, zou je even kunnen reageren op mijn PM's van 10, 11 en 12 oktober ? Dank je.

kaantjee 08-01-2013 20:43

Ach wat anders proberen zegt ie.. Ga dan gelijk voor een Lijnpomp :') :tongue:

Gewoon voor een echte TDI gaan met electronische pomp, BV43 plug & play turbo er op, .260 verstuivers en voila 220~240PK met een chip op maat..

Fastboelm 09-01-2013 17:39

Quote:
Originally Posted by kaantjee
Ach wat anders proberen zegt ie.. Ga dan gelijk voor een Lijnpomp :') :tongue:

Gewoon voor een echte TDI gaan met electronische pomp, BV43 plug & play turbo er op, .260 verstuivers en voila 220~240PK met een chip op maat..


220-240pk haal je niet !
BV43 is niet plug en play
en haal je max ongeveer 200-210pk mee

niet zoveel onzin uitkramen Kaan .

kaantjee 11-01-2013 15:22

Quote:
Originally Posted by Fastboelm
220-240pk haal je niet !
BV43 is niet plug en play
en haal je max ongeveer 200-210pk mee

niet zoveel onzin uitkramen Kaan .

BV43 is niet plug & play? Wat heb ik hangen aan mijn uitlaatspruitstuk? Een banaan? :screwy:

En dan zat ik er 20-30PK er langs, ik gaf maar een indicatie beste vriend. Ik heb ongechipt met een BV43 & .260, FMIC, freeflow uitlaat etc gereden.

Ik kraam geen onzin uit.

Fastboelm 11-01-2013 20:32

Quote:
Originally Posted by kaantjee
BV43 is niet plug & play? Wat heb ik hangen aan mijn uitlaatspruitstuk? Een banaan? :screwy:

En dan zat ik er 20-30PK er langs, ik gaf maar een indicatie beste vriend. Ik heb ongechipt met een BV43 & .260, FMIC, freeflow uitlaat etc gereden.

Ik kraam geen onzin uit.


20-30 pk boven de 200 pk is nogal

maar je roept nogal eens wat van , wat je gehoort hebt .
en dat klopt niet altijd , dus denk a.u.b. even goed na voordat je iets als
waarheid loopt te promoten

BV43 past niet plug en play !
PenP is dat het 1 op 1 past , en dat doet het niet helemaal
je moet namelijk wel wat kleine dingen aanpassen

kaantjee 11-01-2013 20:55

Quote:
Originally Posted by Fastboelm
20-30 pk boven de 200 pk is nogal

maar je roept nogal eens wat van , wat je gehoort hebt .
en dat klopt niet altijd , dus denk a.u.b. even goed na voordat je iets als
waarheid loopt te promoten

BV43 past niet plug en play !
PenP is dat het 1 op 1 past , en dat doet het niet helemaal
je moet namelijk wel wat kleine dingen aanpassen

Hey maat, wat is jou ervaring mee dat een BV43 NIET plug and play is op een AFN?

Of doel je op de kleine detail dat je de slakkenhuis 180 graden moet verdraaien en de luchtaanzuigbuis ietsjes moet modificeren? :shake:

Bluepower 12-01-2013 00:04

Quote:
Originally Posted by kaantjee
Hey maat, wat is jou ervaring mee dat een BV43 NIET plug and play is op een AFN?

Of doel je op de kleine detail dat je de slakkenhuis 180 graden moet verdraaien en de luchtaanzuigbuis ietsjes moet modificeren? :shake:


Met dit antwoord geef je zelf ook al aan dat het niet P&P is... Je moet er ds toch iets voor veranderen...

kaantjee 12-01-2013 00:29

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Met dit antwoord geef je zelf ook al aan dat het niet P&P is... Je moet er ds toch iets voor veranderen...

Ben je serieus? :screwy:
Dat is het enige wat gedaan moet worden, het neemt hooguit 4 minuten van je in beslag. Dan is dat ook plug&play als ik het op mijn uitlaatspruitstuk kan monteren en op de downpipe en op de bevestigingsteun zonder enkele aanpassingen zoals slijpen, zagen of lassen. :sly:

DÁ-BRT 12-01-2013 09:49

Heren zijn jullie aan het geinen met elkaar, zo niet hou aub op met de liefde te bedrijven met kleine beestjes in de grond. :)

Het hoogste wat ik gehaald heb op een AHU met Rosten drijfstangen, lagere compressie (1:17.5) en geflowde kop, grotere kleppen, dbilas nokkenstok, 0.275 nozzles, turbo van 170pk TDI en een mechanische pomp was 278pk en 483Nm koppel.

Heb nu een 2.0 8v onderblok staan en ga binnenkort een geflowde ASV kop halen om de 300pk barriere te doorbreken. Vrijwel zelfde concept alleen dan met een 038 serie blok in plaats van een eerste generatie TDI (028 serie) en een andere turbo en grotere injectoren.

Fastboelm 13-01-2013 09:27

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Heren zijn jullie aan het geinen met elkaar, zo niet hou aub op met de liefde te bedrijven met kleine beestjes in de grond. :)

Het hoogste wat ik gehaald heb op een AHU met Rosten drijfstangen, lagere compressie (1:17.5) en geflowde kop, grotere kleppen, dbilas nokkenstok, 0.275 nozzles, turbo van 170pk TDI en een mechanische pomp was 278pk en 483Nm koppel.

Heb nu een 2.0 8v onderblok staan en ga binnenkort een geflowde ASV kop halen om de 300pk barriere te doorbreken. Vrijwel zelfde concept alleen dan met een 038 serie blok in plaats van een eerste generatie TDI (028 serie) en een andere turbo en grotere injectoren.



heb je daar een bank uitdraai van ?
ben wel benieuwd hoe dat vermogen eruitkomt en opbouwd met een mechanische pomp .
en wat voor plunjer heb je dan in de pomp ? 11 - 12 mm ?
waar heb je de K en KF waarde op afgesteld ?
welke nokkenschijf gebruik jij DE015 DE110 DE143 ?

wij hebben ons Biturbo project weer opgepakt .
we gaan een Garrett GT1749vc in combinatie met een KKK K27 gebruiken.
we willen een koppel als een tafelberg creeeren , en met +/- 300pk -

DÁ-BRT 14-01-2013 08:13

Quote:
Originally Posted by Fastboelm
heb je daar een bank uitdraai van ?
ben wel benieuwd hoe dat vermogen eruitkomt en opbouwd met een mechanische pomp .
en wat voor plunjer heb je dan in de pomp ? 11 - 12 mm ?
waar heb je de K en KF waarde op afgesteld ?
welke nokkenschijf gebruik jij DE015 DE110 DE143 ?

wij hebben ons Biturbo project weer opgepakt .
we gaan een Garrett GT1749vc in combinatie met een KKK K27 gebruiken.
we willen een koppel als een tafelberg creeeren , en met +/- 300pk -



Ik zal Jurre vragen, dit was zijn project eind 2008 begin 2009. Ik heb de pomp geleverd en suggesties gegeven over cilinderkop, kleppen en nokkenas.

Dit was een 12mm pomp met een pre-stroke groef die voor mij in China gemaakt worden bij Yake



KF probeer ik meestal zo hoog mogelijk te houden. Tegen de 5.85, aangezien ik al een keer heb gehad dat door de kleine K die ik gebruik hij gek gaat doen bij hogere toeren (zwevende plunjer)

De nokkenschijven waar je het over hebt zijn de basis gietstuk nummers, maar de profielen verschillen zelfs met die nummers.

Overige specificaties hou ik voor mezelf aangezien het mijn inkomsten zijn

Heb je het boek van Corky Bell: "Maxiumum Boost" gelezen? Ik heb geen flow diagrammen van die turbo's gezien, maar het lijkt me niet echt een set die geschikt zijn voor elkaar als compound setup. Corky Bell omschrijft hoe je compound turbo setup moet opbouwen en waar je rekening mee moet houden.

Wel een leuk project, ga je een topic hier bijhouden?

Fastboelm 15-01-2013 22:44

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
het boek van Corky Bell: "Maxiumum Boost" gelezen? Ik heb geen flow diagrammen van die turbo's gezien, maar het lijkt me niet echt een set die geschikt zijn voor elkaar als compound setup. Corky Bell omschrijft hoe je compound turbo setup moet opbouwen en waar je rekening mee moet houden.

Wel een leuk project, ga je een topic hier bijhouden?


de boeken van Corky ken ik en lees ik ook nog regelmatig in .
al zijn de boeken al wat ouder , en heeft de techniek niet stilgestaan .
de VC en K27 is ook nog niet 100% zeker .
en ik zit nog steeds diverse flowmaps te bekijken , en berekeningen uit te voeren .

ik heb hier ook nog een Biturbo systeem liggen van een mercedes sprinter
daar zit ik ook nog op te studeren hoe ik de electrische dingen mechanisch
kan maken met druk of vacuum

het is ook niet morgen klaar

we hebben al een keer een TDI met 2 stuks GT15 van een 1Z TDI
aan het rijden gehad ( 190pk - 460nm ) maar de koppelkromme was erg rommelig , en niet vloeiend als de 2e turbo erbij kwam .

Audi1981 16-01-2013 21:45

en de T5 biturbo setup? lijkt dat ergens op waar jullie naar toe willen?

Fastboelm 20-01-2013 16:47

Quote:
Originally Posted by Audi1981
en de T5 biturbo setup? lijkt dat ergens op waar jullie naar toe willen?


nee

wij gaan compound systeem gebruiken .


All times are GMT +1. The time now is 13:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.