![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wil in mijn pl, kr nokkenassen steken. Had het er gister met iemand over en die begon over de lijnboring? iemand die mij die kan uitleggen. En wat moet ik allemaal mee vervangen als ik die nokkenassen vervang?
Tweede is dat ik ook een supersprint spaghetti spruit ga steken, alleen heb ik een ''tromp'' nodig in de maat 55mm, alleen kan die ik nergens vinden, iemand die weet waar hij online staat? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hierbij slijpen ze met de nokkenaskappen op de kop de boring voor de nokkenas.
Hierdoor is de passing precies goed. Vandaar dat je ook de kapjes op de juiste plek terug moet monteren anders is de passing niet goed meer. Die andere nokkenassen is geen probleem hoor, wordt vaak gedaan! De spaghetti kan er toch zo op? Of is deze niet voor de 16V? Anders misschien op ebay?
|
||||
|
||||
![]() Herm van Longstreet Engineering of Jelmer van JM tuning, beide forumsponsoren, kunnen je met die uitlaat vast wel verder helpen.
Wat die nokkenassen betreft, dat past prima. Je zou ook twee uitlaatnokkenassen van een KR kunnen gebruiken om nog wildere nokken te krijgen zonder een duur setje assen te moeten kopen. Bij lijboren worden de kappen waar je nokkenas in zit opgeboord tot een overmaat. Dit is alleen maar nodig als je lagers (te veel) speling hebben. Moest het nodig zijn te laten lijnboren, schaf je dan eerst de nieuwe lagers aan. Dan weet je ook zeker dat ze dalijk in de opgeboorde kappen passen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Maar 2 uitlaatnokkenassen, dan moet er eentje helemaal verbouwd worden zeker?
Is het niet zo dat alleen de inlaat nokkenas verschillend is? |
|
|||
|
|||
![]() alleen het deel eraf zagen waar het riemwiel aan zit!
Uitlaatnokkenas heeft een grotere opening als de inlaat as. [Bij lijboren worden de kappen waar je nokkenas in zit opgeboord tot een overmaat. Dit is alleen maar nodig als je lagers (te veel) speling hebben. Moest het nodig zijn te laten lijnboren, schaf je dan eerst de nieuwe lagers aan. Dan weet je ook zeker dat ze dalijk in de opgeboorde kappen passen] Hoe bedoel je dit gezien de kap zelf het lager is? Je kan wel de kap iets afvlakken (zodat het gat te klein wordt) en dan opnieuw lijnboren. Zo krijg je ook een verse passing. Alleen dat lijkt me niet nodig in jouw geval!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens mij heeeeeeel vroeger gebruikte VW de kappen zelf als lager, nou zitten er lagerschaaltjes in die als lager dienen. De kappen zijn er om de schalen op de plek te houden (en de nokkenas natuurlijk).
|
||||
|
||||
![]() Etka geeft aan dat de uitlaatnokkenassen hetzelfde zijn( uitlaat nokkenas 027 109 022 G, tegen inlaat pl 027 109 021 al en KR is 027 109 021 AH)
Wat moet ik vervangen als ik den okkenassen vervangen: Nokkenas keering Kleppendekselpakking Wat nog meer? |
|
||||
|
||||
![]() ik heb nog een setje ABF nokkenassen over, die hebben nog meer duratie dan KR nokkenassen én meer lift.
PM me maar als je interesse hebt.. |
|
||||
|
||||
![]() Tenzij ze voor niks zijn dan heb ik intresse
![]() Iemand meer info? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Er zitten nooit losse lagerschalen bij nokkenassen van VW. Dus ik weet niet hoe je daarbij komt? Misschien dat je abuis zit met de krukas?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mi scusi, je hebt gelijk. ![]() Ben de laatste tijd wat te veel met die dingen aan 't rommelen. Ik heb niks gezegd. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
okee, monteer die maar gewoon dan ![]() in principe zou ik alleen een nieuw kleppendekselpakkingsetje nemen, die nokkenaskeerring lekt niet zo vaak |
|
|||
|
|||
![]() Sampo 11>
Standaard zitten er geen nokkenaslagerschalen in , maar bij een revisiebedrijf kun je gewoon lagerschaaltjes halen voor de nokkenassen, en dat is dan een 1e overmaat ... |
|
||||
|
||||
![]() zit er veel merkbaar verschil in tussen PL en KR nokkenassen?
mischien nog eens iets leuks voor mijn 16vtje anders..
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
![]() scheelt wel iets maar je moet geen wereldwonderen verwachten!
ALs je 2 uitlaas assen gebruikt merk je het meeste.
|
||||
|
||||
![]() Maar niemand heeft ooit 2 uitlaatnokkkenassen gebruikt, wil eerst wel eens zien dat ze echt sterker zijn
|
|
|||
|
|||
![]() wie zegt dat? Er rijden er maar zat zo rond.
Heb het zelf ook nog gedaan vroeger
|
||||
|
||||
![]() Quote:
D'r zit 10pk vermogensverschil tussen de KR en PL, en daarbij is de PL met kat. Geeft dus een beetje aan wat je maximaal kunt verwachten.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
thnx maakt het al een stuk duidelijker ![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
You're welcome. ![]()