![]() |
|
||||
|
||||
![]() hallo, ik wil een 1.5 in mijn golf 1.1 overzetten. Wat moet ik allemaal hebben? Ik weet de rechter motorsteun en waarschijnlijk wat bedrading, maar nog wat anders? ( zekeringkast of zo???) Ik heb al wel eens een 1.5 verwisseld voor een 1.8, maar dat was plug en play. Alleen elektronische onsteking heb ik er toen apart bij opgezet, maar verder niks.
|
|
||||
|
||||
![]() andere versnellingsbak(type 020) plus andere aandrijfassen. Het remsysteem zul je misschien ook nog moeten aanpassen.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zekeringkast is niet nodig. Maar een stukje kabelboom van de motor is wel handig. De carburateur van de 1500 heeft een automatische choke en wat sensoren/actuatoren daarin. Ook is het handig inderdaad om een grotere hoofdrempomp te monteren met remklauwen van het type VWII. Die zitten gemonteerd op Jetta's en Golf met motoren vanaf 1500cc. Verder heb je niet veel meer nodig dan wat andere waterslangetjes enz. Het usual stuff dus ![]() |
|
|||
|
|||
![]() motorsteun distributiezijde van het chassis moet ook omgelast toch? 1.1 is kleine blok en 1.5 is grote blok...dat gaat niet zomaar passen.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
Voila! |
|
|||
|
|||
![]() hmm het was al laat voor me
![]() |
|
|||
|
|||
![]() En het schakelmeganisme. En hoogst waarschijnlijk ook je stuurhuis waar het schakelmeganisme op bevestigd moet worden. Had ik namelijk ook.
|
||||
|
||||
![]() ja idd die steun op het stuurhuis voor het 5-bak schakelmechanisme zit er pas op vanaf de 1.5 motoren.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hee die was ik nog vergeten ![]() En natuurlijk ook nog een stuk uitlaat.... |
|
||||
|
||||
![]() Dus een complete donor-auto is hier de oplossing?!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Meestal wel, aangezien je veel nodig hebt. Je kan het ook los kopen, maar dat komt je meestal duur te staan. VW vraagt voor de kleinste onderdeeltjes al dikke prijzen... |
|
||||
|
||||
![]() en alleen een 5 bak achter mijn 1.1, is dat mogelijk? Ik moet nl. over de snelweg naar mijn werk, en dat is niet echt prettig met een 4 bakje
![]() |
|
||||
|
||||
![]() tuurlijk, 5 bak kan daar zo onder, welke weet ik niet precies maar meeste polo 5 bakken of small blok 5 bakken moeten daar zo onder kunnen....
|
||||
|
||||
![]() een 5 bak van het type 085 heb je bij de kleine motor nodig.
|
|
||||
|
||||
![]() bedankt allemaal voor jullie reacties,ik denk dat ik dan maar eerst op zoek ga naar zo'n bak.
|