Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-11-2013, 18:15
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default bochtenwerk polo steilheck.

Hallo, ik heb een polo steilheck uit 1983.
Ik zou deze graag beter door de bochten willen laten gaan.
Hij heeft met serieus onderstuur te kampen in de bochten en wil er slecht doorheen.
Ik heb al pu bussen en powerflex in de draagarmen zitten.
Wat kan ik hier allemaal tegen doen?
__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
  #2  
Old 13-11-2013, 18:34
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Default

Gebruik bij de search het woord cupframe maar eens
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #3  
Old 13-11-2013, 18:40
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Heb je op dit moment ook een beetje kwaliteit banden en onderstel? Want dat maakt ook nogal wat verschil? Enne...fotootje van de auto doet het ook altijd goed
Reply With Quote
  #4  
Old 13-11-2013, 19:14
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default




Dit is de polo.
Hij staat op stalen velgen met volgens mij pirelli banden.
Hij is verlaagd met een verenset.
Pu bussen en powerflex in de draagarmen.

Zou een cupframe echt zo veel uitmaken?
En moet deze ook inverbinding staan met de stabi of is dit niet nodig.
__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
  #5  
Old 13-11-2013, 19:16
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Ah...Martijn z`n oude ofniet?
Wat is je bandenmaat?
Reply With Quote
  #6  
Old 13-11-2013, 19:35
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default

Dit is martijn zijn oude polo indd.
Bandenmaat is 165 65 13

Nu kwam ik dit tegen op internet.
Vaste fuseekogels,voor in de draagarmen.
Zou dit schelen???


__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
  #7  
Old 13-11-2013, 19:53
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Dat zijn geen vaste fuseekogels...gelukkig niet

Die bussen monteer je op je originele fuseekogel en borg je dus met die zwarte inbus. Vervolgens druk je die die bus in je fusee en draai je vast. Als je je auto verlaagd, dan verander je de wielgeometrie...je draagarmen komen dan onder een andere hoek te staan...door deze bussen zet je het draagarm weer onder een normale hoek.

Ik ben zelf niet echt bekend met Polootjes, al heb ik er zelf eentje. Maar ik weet wel dat iedereen meteen Wellems roept als je graag flink wilt hoeken. Misschien daar ff op googlen? De polo is wel goed uitgelijnd?

Kijk hier eens http://www.slalom-polo.de/ bandenmaatje 175/50/13 en een set goede dempers/veren en gewoon een fijn slalomwagentje
Reply With Quote
  #8  
Old 13-11-2013, 21:42
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Zo extreem is de polo niet verlaagd, dus een cupframe zal naast stevigheid niet zoveel toevoegen m.i. De naloop/camber is niet dusdanig gewijzigd, dat een correctie dmv het cupframe hier op zijn plaats zou zijn. Bruggetje Tussen de draagarmpunten of een volledig frame zou misschien wel op zijn plaats zijn, maar ik denk dat de breedte van je voorbanden op dit moment de grootste beperkende factor zijn. Mijn daily staat op dit moment op 155 en is een tikkie verlaagd. Beetje overmoedig de bocht in, levert behoorlijk onderstuur op. Gooi ik met dezelfde verlaging 195-ers op de vooras dan lijkt hij al op rails te staan. Voor dagelijks heb je echt wel een knappe velg/band combinatie, maar écht hoeken zal hij niet willen met die banden.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-11-2013, 22:45
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Bij mijn oude diesel 2f kon je erg goed verschil in bandenmerken voelen mbt onderstuur..
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #10  
Old 13-11-2013, 23:45
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default

Ok dus een soort van cupframe maken tussen de draagarmen.
Bredere velgen erop.
Achter gaat dit haast niet omdat het een steilheck is.
Dan zou ik eerst de wielkasten moeten verbreden.
En dan zou het dus beter zijn al.
Ok.
En het camber veranderen achteraan zou dat ook schelen?
Alvast bedankt voor de tips!
__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
  #11  
Old 14-11-2013, 07:37
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94549


merkbaar verschil ook bij standaart polootjes, en zo zijn er nog tal van verschillende frames die je kunt monteren..




Reply With Quote
  #12  
Old 14-11-2013, 09:50
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Quote:
Originally Posted by t3fastbackt4
Ok dus een soort van cupframe maken tussen de draagarmen.
Bredere velgen erop.
Achter gaat dit haast niet omdat het een steilheck is.
Dan zou ik eerst de wielkasten moeten verbreden.
En dan zou het dus beter zijn al.
Ok.
En het camber veranderen achteraan zou dat ook schelen?
Alvast bedankt voor de tips!


Cupframes en camber achter klinkt natuurlijk leuk...maar zorg eerst dat de basis goed is. Dus goede banden en goed onderstel. Dempers en veren zijn een beetje kwaliteit?
Reply With Quote
  #13  
Old 14-11-2013, 11:16
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Mijn oude steilheck met 13inch rsl 7j voor en 8j achter, met custom wielrandtrekker














reed verdomt strak die oude roestbak
Reply With Quote
  #14  
Old 14-11-2013, 11:20
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by René
Dat zijn geen vaste fuseekogels...gelukkig niet

Ik ben zelf niet echt bekend met Polootjes, al heb ik er zelf eentje. Maar ik weet wel dat iedereen meteen Wellems roept als je graag flink wilt hoeken. Misschien daar ff op googlen? De polo is wel goed uitgelijnd?




dat heeft ook alleen nut als je erg laag ligt! en er zijn zelfs nieuwe setjes van die blokjes die minder ver naar voren gaan...
als je echt wilt hoeken zul je echt zo,n soort frame eronder moeten monteren.
alle soorten veerpootbruggen en kas doorlassen...

Mijn steilheck reed lekker maar was zwaar rot... de polo2 die ik daarvoor had reed nog strakker met dezelfde materiale eronder
Reply With Quote
  #15  
Old 14-11-2013, 11:57
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default

Ok.
Ik heb nog een set schmidt modern lines liggen.
Die zijn 14 inch en 7j.
Maar als ik ze op de auto zet steekt hij achter 25mm uit.
Ik neem aan dat je dat met de custom spatbord trekker er ook niet uit krijgt.

Een soort van cupframe om het chassis te verstevigen kan ik zelf wel maken.
__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
  #16  
Old 15-11-2013, 16:03
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default

Met welke et waarde kan ik er 7j onder leggen?
De 14 inches van mij passen niet.
Heb ook gekeken naar mijn wielranden en deze zijn al aardig uitgerold.
__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
  #17  
Old 15-11-2013, 17:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Waarom niet gewoon een andere maat banden kopen? Laat je deze velgen zitten.
Reply With Quote
  #18  
Old 15-11-2013, 19:04
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default

Ik ga toch me andere set eens proberen en kijken wat hij dan in de bochten doet.
En een paar stukken staal halen koker profiel voor een cupframe.
En voor een stabi achterin de auto.
__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum