Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-07-2012, 12:18
silver__mk4 silver__mk4 is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 62
Default verstuivers en dergeleke mk4

bij deze vraag ik me af waar kan ik verstuivers kopen van een 110 pk golf 4 tdi of race verstuivers? heb nu een golf 4 1.9 tdi , 90 pk, motorcode: AGR iemand ervaringen mee of enkele tips ? mvg en een ecu van een 110 pk goed?
Reply With Quote
  #2  
Old 29-07-2012, 14:12
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by silver__mk4
en een ecu van een 110 pk goed?

Zoals eerder gezegd heb je aan die ecu niks
Je kunt in je huidige verstuivers ook andere nozzels zetten, er zijn bedrijven die gespecialiseerd zijn in diesel techniek die dit kunnen doen.
Wat voor verstuivers je wilt hangt sterk van je setup af.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650

Last edited by Spierings : 29-07-2012 at 14:24.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-07-2012, 14:27
silver__mk4 silver__mk4 is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 62
Default

beste, hoe komt het dat de ecu niets doet? ik dacht van wel en ja ik zou graag andere verstuivers steken en laten chippen, maar weet niet waar ik verstuivers vind enzo, en ze hadden verteld als ik ecu ook steek van 110 dan chippen ze hem als een 110 pk... kan u mij helpen aub , ik ben nog een leek op het gebied van opdrijven
Reply With Quote
  #4  
Old 29-07-2012, 14:42
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by silver__mk4
beste, hoe komt het dat de ecu niets doet? ik dacht van wel en ja ik zou graag andere verstuivers steken en laten chippen, maar weet niet waar ik verstuivers vind enzo, en ze hadden verteld als ik ecu ook steek van 110 dan chippen ze hem als een 110 pk... kan u mij helpen aub , ik ben nog een leek op het gebied van opdrijven

Een 110 pk heeft een variabele turbo en jouw agr niet, deze heeft dus ook hele ander aansturing/software nodig waardoor deze gebruikt maakt van een andere ecu.

Hier kun je onder andere andere verstuivers/nozzle krijgen
http://www.vvt-motorsport.nl/
http://www.diesel-service.nl/

Maar tuning kan bijna iedereen, maar wil je dat het lang heel blijft, is het goed om je goed te laten adviseren door een ervaren tuner. Een verkeerde setup, is ook geld verspilling, want wat jij waarschijnlijk wilt gaat serieus geld kosten
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #5  
Old 29-07-2012, 15:00
silver__mk4 silver__mk4 is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 62
Default

als ik gwn de nozzels verander heb ik 115 pk zie ik endan nog chippen , dat zal wel goed komen dan denk ik?
Reply With Quote
  #6  
Old 29-07-2012, 15:59
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by silver__mk4
als ik gwn de nozzels verander heb ik 115 pk zie ik endan nog chippen , dat zal wel goed komen dan denk ik?

Ze zeggen dat je dan meestal rond de 130-140 pk uitkomt, van wat ik ervan kan lezen. Niet de 150-160 die je eerst in gedachten had

Je moet dan wel een chip op maat, meeste betere tuners doen dan ook meteen de egr wegschrijven en een startcorrectie (andere software voor betere warme start).

Zou zelf meteen een andere downpipe zonder kat monteren
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #7  
Old 06-08-2012, 18:17
Pondjaby Pondjaby is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 248
Default

heb vandaag mijn agr tdi uit de garage gehaald, vorige week zelf pp520 nozzles in de verstuivers geplaatst en dat merk je wel goed, trekt nu beter door. maar ligt natuurlijk ook aan de staat van de motor.

probleem van deze motor is de wastegate turbo, met een variabele turbo (vnt) heb je wat meer "reserves" en kun je wat verder gaan met pk's

heb zelf een open uitlaat, maar is niet echt aan te raden met een wastegate... einddemper komt er weer terug op.

met de originele turbo, pp520 nozzles en een chip op maat zit je inderdaad rond de 130 a 140 pk, dan zit de turbo op zijn limiet, maar onthou ook dat je koppeling het minder lang dan normaal zal uithouden! dus wil je mee pk's en koppel pak een andere turbo erbij, verstevigde koppeling en een vast vliegwiel.

www.vagtechniek.nl

heeft ook genoeg ervaring met tdi's
Reply With Quote
  #8  
Old 06-08-2012, 18:54
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Deze jongens hebben ook leuke spullen; http://www.darksidedevelopments.co.uk/
Komt mijn versterkte koppeling en 2 massa vliegwiel vandaan voor een pd-tdi
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum