Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   verstuivers en dergeleke mk4 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=102773)

silver__mk4 29-07-2012 12:18

verstuivers en dergeleke mk4
 
bij deze vraag ik me af waar kan ik verstuivers kopen van een 110 pk golf 4 tdi of race verstuivers? heb nu een golf 4 1.9 tdi , 90 pk, motorcode: AGR iemand ervaringen mee of enkele tips ? mvg en een ecu van een 110 pk goed?

Spierings 29-07-2012 14:12

Quote:
Originally Posted by silver__mk4
en een ecu van een 110 pk goed?

Zoals eerder gezegd heb je aan die ecu niks ;)
Je kunt in je huidige verstuivers ook andere nozzels zetten, er zijn bedrijven die gespecialiseerd zijn in diesel techniek die dit kunnen doen.
Wat voor verstuivers je wilt hangt sterk van je setup af.

silver__mk4 29-07-2012 14:27

beste, hoe komt het dat de ecu niets doet? ik dacht van wel en ja ik zou graag andere verstuivers steken en laten chippen, maar weet niet waar ik verstuivers vind enzo, en ze hadden verteld als ik ecu ook steek van 110 dan chippen ze hem als een 110 pk... kan u mij helpen aub , ik ben nog een leek op het gebied van opdrijven

Spierings 29-07-2012 14:42

Quote:
Originally Posted by silver__mk4
beste, hoe komt het dat de ecu niets doet? ik dacht van wel en ja ik zou graag andere verstuivers steken en laten chippen, maar weet niet waar ik verstuivers vind enzo, en ze hadden verteld als ik ecu ook steek van 110 dan chippen ze hem als een 110 pk... kan u mij helpen aub , ik ben nog een leek op het gebied van opdrijven

Een 110 pk heeft een variabele turbo en jouw agr niet, deze heeft dus ook hele ander aansturing/software nodig waardoor deze gebruikt maakt van een andere ecu.

Hier kun je onder andere andere verstuivers/nozzle krijgen
http://www.vvt-motorsport.nl/
http://www.diesel-service.nl/

Maar tuning kan bijna iedereen, maar wil je dat het lang heel blijft, is het goed om je goed te laten adviseren door een ervaren tuner. Een verkeerde setup, is ook geld verspilling, want wat jij waarschijnlijk wilt gaat serieus geld kosten ;)

silver__mk4 29-07-2012 15:00

als ik gwn de nozzels verander heb ik 115 pk zie ik endan nog chippen , dat zal wel goed komen dan denk ik? :)

Spierings 29-07-2012 15:59

Quote:
Originally Posted by silver__mk4
als ik gwn de nozzels verander heb ik 115 pk zie ik endan nog chippen , dat zal wel goed komen dan denk ik? :)

Ze zeggen dat je dan meestal rond de 130-140 pk uitkomt, van wat ik ervan kan lezen. Niet de 150-160 die je eerst in gedachten had

Je moet dan wel een chip op maat, meeste betere tuners doen dan ook meteen de egr wegschrijven en een startcorrectie (andere software voor betere warme start).

Zou zelf meteen een andere downpipe zonder kat monteren ;)

Pondjaby 06-08-2012 18:17

heb vandaag mijn agr tdi uit de garage gehaald, vorige week zelf pp520 nozzles in de verstuivers geplaatst en dat merk je wel goed, trekt nu beter door. maar ligt natuurlijk ook aan de staat van de motor.

probleem van deze motor is de wastegate turbo, met een variabele turbo (vnt) heb je wat meer "reserves" en kun je wat verder gaan met pk's

heb zelf een open uitlaat, maar is niet echt aan te raden met een wastegate... einddemper komt er weer terug op.

met de originele turbo, pp520 nozzles en een chip op maat zit je inderdaad rond de 130 a 140 pk, dan zit de turbo op zijn limiet, maar onthou ook dat je koppeling het minder lang dan normaal zal uithouden! dus wil je mee pk's en koppel pak een andere turbo erbij, verstevigde koppeling en een vast vliegwiel.

www.vagtechniek.nl

heeft ook genoeg ervaring met tdi's

Audi1981 06-08-2012 18:54

Deze jongens hebben ook leuke spullen; http://www.darksidedevelopments.co.uk/
Komt mijn versterkte koppeling en 2 massa vliegwiel vandaan voor een pd-tdi :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 00:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.