Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-03-2005, 11:36
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default Jetta Sletta Deadta

Gister terug gekomen van de type1 meeting. Was erg cool!
Heen ging prima, terug ook... Even bij iemand chinees gegeten en daarna de laatste km's terug naar huis. Eerst beetlefreak nog ff afzetten, en onderweg naar zijn huis begon de jetta ineens vaag te doen... Remmen sterk verzwakt, trap door het pedaal en als ik erg hard rem dan schiet hij naar links. Nouja maar voorzichtig verder rijden en morgen maar naar kijken... Beetlefreak afgezet en verder gereden, moest nog maar 15km ofzo. Onderweg begint ineens het temperatuurlampje te knipperen, en de wijzer ligt plat in de hoek! WTF is dit nu weer dan? Wel erg rustig met coolingdown periodes teruggereden... Maar eens kijken wat het is, leuke ervaring iig. Iemand een idee waarom eerst de remmen en dan de temperatuur...of is dit gewoon toeval? Hou je op de hoogte...
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #2  
Old 21-03-2005, 11:41
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

dat stoplichtsprintje heeft hem gewoon genekt!!!
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 21-03-2005, 11:42
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by richard
dat stoplichtsprintje heeft hem gewoon genekt!!!
HAHAHA dat ging ook wel ERRUG hard op dat stukkie idd!
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #4  
Old 21-03-2005, 11:55
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Kan de sensor zijn van de radiateur, als die kapot is slaat de koelfan niet aan en raakt je blok overhit... Voor 17 euro heb je een nieuwe en het is 10 minuten werk.
Gewoon zorgen dat je motor koud is, sensor uit de radiateur draaien, nieuwe er snel indraaien en KLAAR! Hoef je de koelvloeistof ook niet er helemaal uit te laten lopen...
Wel ff kijken wat voor stekker erop zit, dat is van belang als je een nieuwe haalt.
Ik heb hetzelfde gehad bij de g60 en bij mijn nieuwe golf II. SUCCES!
Reply With Quote
  #5  
Old 21-03-2005, 11:56
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Remmen weet ik niet.... maar weet bijna zeker dat de temperatuur met de sensor te maken heeft schijnt nogal een oude volkswagen kwaal te zijn.......
Reply With Quote
  #6  
Old 21-03-2005, 12:03
Oliver®'s Avatar
Oliver® Oliver® is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 365
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
Onderweg begint ineens het temperatuurlampje te knipperen, en de wijzer ligt plat in de hoek! WTF is dit nu weer dan?


Misschien toeval. Zit je tellerunit goed? Ik had dat ook weleens met de GLI maar dat kwam omdat ik de tellerunit niet goed had vastgeschroeft.
__________________
www.oliververheij.com
Contact me for info & pricing about photoshoots!

VW Fanatics!
Reply With Quote
  #7  
Old 21-03-2005, 12:12
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Kan best zijn dat bien gelijk heeft hoor! De unit is nix mis mee (behalve dat de tank maar halfvol wil ) Kreng werd namelijk wel erg heet! Als ik em afzette hoor ik het brobbelen dus lucht zit er zowieso in! Enige maar is dat ik lange tijd stil gestaan had dus hij had niet echt reden tot warmlopen...
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #8  
Old 21-03-2005, 12:19
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Juist als je stilstaat wordt hij warm, dan krijgt hij geen (koude) rijwind meer....
Met mijn "nieuwe" golf ging het verder op de snelweg goed, zodra ik file reedt
of voor een stoplicht stond of niet hard genoeg reedt werdt hij te warm, de g60
kreeg het op de snelweg al snikheet, het kan dus verschillen.... Ik zou het voor die 17 euro gewoon proberen, mocht dat niet werken kan je koelfan ook gewoon kapot zijn maar dat lijkt me sterk want die dingen gaan volgens mij bijna niet kapot.
Reply With Quote
  #9  
Old 21-03-2005, 12:24
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by Sabine_Bug
Juist als je stilstaat wordt hij warm, dan krijgt hij geen (koude) rijwind meer....
Met mijn "nieuwe" golf ging het verder op de snelweg goed, zodra ik file reedt
of voor een stoplicht stond of niet hard genoeg reedt werdt hij te warm, de g60
kreeg het op de snelweg al snikheet, het kan dus verschillen.... Ik zou het voor die 17 euro gewoon proberen, mocht dat niet werken kan je koelfan ook gewoon kapot zijn maar dat lijkt me sterk want die dingen gaan volgens mij bijna niet kapot.


Gelijk heb je hoor, zal wel even kijken of dat de reden is. Maar wat ik bedoel is dat hij ongeveer 2 uren stilgestaan heeft.. motor uit, dus dan is het afkoelen geblazen. Toch bedankt ff! Je hoort het nog wel
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #10  
Old 21-03-2005, 12:31
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
Onderweg begint ineens het temperatuurlampje te knipperen, en de wijzer ligt plat in de hoek! WTF is dit nu weer dan? Wel erg rustig met coolingdown periodes teruggereden... Maar eens kijken wat het is, leuke ervaring iig. Iemand een idee waarom eerst de remmen en dan de temperatuur...of is dit gewoon toeval? Hou je op de hoogte...

Das flink balen!! De remmerij was al balen maar dit helemaal :frown:
Hopen dat het idd het sensor is, of wassie echt snikje heet (dat de temperatuurmeter niet liegt? ook getsjekt onderweg gister??)
Aan de sprint op de A30 zal het iig niet liggen

Btw, zoek je GSM ff op, probeer je al ff te bellen deze ochtend
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #11  
Old 21-03-2005, 12:35
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
Gelijk heb je hoor, zal wel even kijken of dat de reden is. Maar wat ik bedoel is dat hij ongeveer 2 uren stilgestaan heeft.. motor uit, dus dan is het afkoelen geblazen. Toch bedankt ff! Je hoort het nog wel


Oh zo stilstaan.... pffff weet ik niet.
Weet wel dat een motor heeeeeeeeeeeeeeeel langzaam afkoelt, en weet niet hoelang hij nodig heeft om af te koelen als hij gekookt heeft.....
Stond hij toen nog steeds naar rechts uitgeslagen? (de meter?)
Vreemd, ik denk toch de sensor of anders de meter maar als je die al nagekeken hebt kan dat dat niet zijn...
Reply With Quote
  #12  
Old 21-03-2005, 16:52
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 443
Default

De fan kun je controleren door door de beide draden die naar die sensor lopen aan elkaar te houden. Dan moet de fan gaan draaien, omdat die sensor eigenlijk gewoon een weerstand is die gaat geleiden wanneer de temperatuur oploopt.
Reply With Quote
  #13  
Old 21-03-2005, 16:54
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Psies, dat hadden we bij de g60 ook gedaan, op de terug weg alles doorverbonden zodat de fan continu bleef draaien, altijd goed. Maar meestal is het de sensor. Je kan het doorverbinden inderdaad even proberen!
Reply With Quote
  #14  
Old 21-03-2005, 21:16
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

Hee michel, klooten man dat de SLETTA nu zo doet! Gister fluitend heen en weer, nu dit! Nou hier nog een fluitend fototje:

__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum