Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Jetta Sletta Deadta (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9043)

Split52 21-03-2005 11:36

Jetta Sletta Deadta

Gister terug gekomen van de type1 meeting. Was erg cool!
Heen ging prima, terug ook... Even bij iemand chinees gegeten en daarna de laatste km's terug naar huis. Eerst beetlefreak nog ff afzetten, en onderweg naar zijn huis begon de jetta ineens vaag te doen... Remmen sterk verzwakt, trap door het pedaal en als ik erg hard rem dan schiet hij naar links. Nouja maar voorzichtig verder rijden en morgen maar naar kijken... Beetlefreak afgezet en verder gereden, moest nog maar 15km ofzo. Onderweg begint ineens het temperatuurlampje te knipperen, en de wijzer ligt plat in de hoek! :eek: WTF is dit nu weer dan? Wel erg rustig met coolingdown periodes teruggereden... Maar eens kijken wat het is, leuke ervaring iig. Iemand een idee waarom eerst de remmen en dan de temperatuur...of is dit gewoon toeval? Hou je op de hoogte...

Richard 21-03-2005 11:41

dat stoplichtsprintje heeft hem gewoon genekt!!!:D:D:D:D

Split52 21-03-2005 11:42

Quote:
Originally Posted by richard
dat stoplichtsprintje heeft hem gewoon genekt!!!:D:D:D:D
HAHAHA dat ging ook wel ERRUG hard op dat stukkie idd! ;)

SplitBien 21-03-2005 11:55

Kan de sensor zijn van de radiateur, als die kapot is slaat de koelfan niet aan en raakt je blok overhit... Voor 17 euro heb je een nieuwe en het is 10 minuten werk.
Gewoon zorgen dat je motor koud is, sensor uit de radiateur draaien, nieuwe er snel indraaien en KLAAR! Hoef je de koelvloeistof ook niet er helemaal uit te laten lopen...
Wel ff kijken wat voor stekker erop zit, dat is van belang als je een nieuwe haalt.
Ik heb hetzelfde gehad bij de g60 en bij mijn nieuwe golf II. SUCCES!

SplitBien 21-03-2005 11:56

Remmen weet ik niet.... maar weet bijna zeker dat de temperatuur met de sensor te maken heeft schijnt nogal een oude volkswagen kwaal te zijn.......

OliverĀ® 21-03-2005 12:03

Quote:
Originally Posted by Split52
Onderweg begint ineens het temperatuurlampje te knipperen, en de wijzer ligt plat in de hoek! :eek: WTF is dit nu weer dan?

Misschien toeval. Zit je tellerunit goed? Ik had dat ook weleens met de GLI maar dat kwam omdat ik de tellerunit niet goed had vastgeschroeft.

Split52 21-03-2005 12:12

Kan best zijn dat bien gelijk heeft hoor! De unit is nix mis mee (behalve dat de tank maar halfvol wil :D) Kreng werd namelijk wel erg heet! Als ik em afzette hoor ik het brobbelen dus lucht zit er zowieso in! Enige maar is dat ik lange tijd stil gestaan had dus hij had niet echt reden tot warmlopen...

SplitBien 21-03-2005 12:19

Juist als je stilstaat wordt hij warm, dan krijgt hij geen (koude) rijwind meer....
Met mijn "nieuwe" golf ging het verder op de snelweg goed, zodra ik file reedt
of voor een stoplicht stond of niet hard genoeg reedt werdt hij te warm, de g60
kreeg het op de snelweg al snikheet, het kan dus verschillen.... Ik zou het voor die 17 euro gewoon proberen, mocht dat niet werken kan je koelfan ook gewoon kapot zijn maar dat lijkt me sterk want die dingen gaan volgens mij bijna niet kapot.

Split52 21-03-2005 12:24

Quote:
Originally Posted by Sabine_Bug
Juist als je stilstaat wordt hij warm, dan krijgt hij geen (koude) rijwind meer....
Met mijn "nieuwe" golf ging het verder op de snelweg goed, zodra ik file reedt
of voor een stoplicht stond of niet hard genoeg reedt werdt hij te warm, de g60
kreeg het op de snelweg al snikheet, het kan dus verschillen.... Ik zou het voor die 17 euro gewoon proberen, mocht dat niet werken kan je koelfan ook gewoon kapot zijn maar dat lijkt me sterk want die dingen gaan volgens mij bijna niet kapot.

Gelijk heb je hoor, zal wel even kijken of dat de reden is. Maar wat ik bedoel is dat hij ongeveer 2 uren stilgestaan heeft.. motor uit, dus dan is het afkoelen geblazen. Toch bedankt ff! Je hoort het nog wel

Beetlefreak 21-03-2005 12:31

Quote:
Onderweg begint ineens het temperatuurlampje te knipperen, en de wijzer ligt plat in de hoek! :eek: WTF is dit nu weer dan? Wel erg rustig met coolingdown periodes teruggereden... Maar eens kijken wat het is, leuke ervaring iig. Iemand een idee waarom eerst de remmen en dan de temperatuur...of is dit gewoon toeval? Hou je op de hoogte...

Das flink balen!! De remmerij was al balen maar dit helemaal :frown:
Hopen dat het idd het sensor is, of wassie echt snikje heet (dat de temperatuurmeter niet liegt? ook getsjekt onderweg gister??)
Aan de sprint op de A30 zal het iig niet liggen :D

Btw, zoek je GSM ff op, probeer je al ff te bellen deze ochtend ;)

SplitBien 21-03-2005 12:35

Quote:
Gelijk heb je hoor, zal wel even kijken of dat de reden is. Maar wat ik bedoel is dat hij ongeveer 2 uren stilgestaan heeft.. motor uit, dus dan is het afkoelen geblazen. Toch bedankt ff! Je hoort het nog wel

Oh zo stilstaan.... pffff weet ik niet.
Weet wel dat een motor heeeeeeeeeeeeeeeel langzaam afkoelt, en weet niet hoelang hij nodig heeft om af te koelen als hij gekookt heeft..... :confused:
Stond hij toen nog steeds naar rechts uitgeslagen? (de meter?)
Vreemd, ik denk toch de sensor of anders de meter maar als je die al nagekeken hebt kan dat dat niet zijn...

Timmetje20 21-03-2005 16:52

De fan kun je controleren door door de beide draden die naar die sensor lopen aan elkaar te houden. Dan moet de fan gaan draaien, omdat die sensor eigenlijk gewoon een weerstand is die gaat geleiden wanneer de temperatuur oploopt.

SplitBien 21-03-2005 16:54

Psies, dat hadden we bij de g60 ook gedaan, op de terug weg alles doorverbonden zodat de fan continu bleef draaien, altijd goed. Maar meestal is het de sensor. Je kan het doorverbinden inderdaad even proberen!

JeeWee 21-03-2005 21:16

Hee michel, klooten man dat de SLETTA nu zo doet! Gister fluitend heen en weer, nu dit! Nou hier nog een fluitend fototje:

All times are GMT +1. The time now is 12:27.