Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-05-2008, 23:13
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default Koppakking lek wat nu?

Hallo

Vandaag heeft mijn 16klepper me in de steek gelaten. Na een dosis witte rook snel de motor uit gezet. Ik wil een howto gaan maken hoe je je koppakking moet vervangen. Ik wil alleen nog weten of de kop gevlakt moet worden en wat de kosten hier van zijn.

Alvast bedankt

GR
Reply With Quote
  #2  
Old 20-05-2008, 23:26
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

kop eraf halen en dan eerst ff kijken of die nog vlak is.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #3  
Old 20-05-2008, 23:29
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Koelvloeistof aftappen

Spul wat los moet demonteren

Motor op tijd zetten en merken

Distributie eraf

Kop eraf

Kop laten vlakken, afpersen en indien nodig reviseren

Nieuwe koppakking er tussen

Kop weer monteren met nieuwe kopbouten (aanhaalmoment en aantal graden staat als `t goed is wel op de verpakking)

Controleren of de motor op tijd staat

Distributie monteren

Controleren of de motor op tijd staat

Overig spul weer monteren

Systeem weer vullen met koelvloeistof

Starten zonder kvs vuldop, kachelkraan open en dan systeem ontluchten

Klaar


(in theorie kan iedereen het, maar ikzelf begin er ook niet aan)
Reply With Quote
  #4  
Old 21-05-2008, 09:03
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Laats nog gedaan.
Vlakke kost rond de 25euro, maar het afpersen kostte me 79euro
Kost wel wat maar weet je wel zeker dat de kop nog goed is...
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #5  
Old 21-05-2008, 09:41
GTI Pirelli's Avatar
GTI Pirelli GTI Pirelli is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 77
Default

Ben ook nog steeds met mijn cilinderkop bezig. Heb m pas laten bewerken bij van kronenburg nu alleen nog terugmonteren. maar er ontbreekt nog iets in je lijstje René, onsteking afstellen.
Reply With Quote
  #6  
Old 21-05-2008, 11:06
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Kijk rene

Hier kan ik iets mee,

Vriendelijk bedankt, ik ga volgende week alles uit elkaar gooien.

Quote:
Originally Posted by René
Koelvloeistof aftappen

Spul wat los moet demonteren

Motor op tijd zetten en merken

Distributie eraf

Kop eraf

Kop laten vlakken, afpersen en indien nodig reviseren

Nieuwe koppakking er tussen

Kop weer monteren met nieuwe kopbouten (aanhaalmoment en aantal graden staat als `t goed is wel op de verpakking)

Controleren of de motor op tijd staat

Distributie monteren

Controleren of de motor op tijd staat

Overig spul weer monteren

Systeem weer vullen met koelvloeistof

Starten zonder kvs vuldop, kachelkraan open en dan systeem ontluchten

Klaar


(in theorie kan iedereen het, maar ikzelf begin er ook niet aan)
Reply With Quote
  #7  
Old 21-05-2008, 11:10
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Hoe weet ik of mijn klepstoters nog in orde zijn?
Reply With Quote
  #8  
Old 21-05-2008, 11:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Als ze niet goed zijn hoor je ze wel tikken

Als je verstandig bent vervang je meteen de keerringen van de krukas en hulpas aan distributiezijde....je kan er nu mooi bij..
Reply With Quote
  #9  
Old 21-05-2008, 11:58
Vliet's Avatar
Vliet Vliet is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 551
Default

heb nog pic van mijne met de kop dr af...kan je zien welke onderdele dr af zijn.. wee nie of je daar wa aan hebt??

ma suc6 met operatie!
__________________
Rust = Roest
Reply With Quote
  #10  
Old 26-05-2008, 13:02
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Quote:
Originally Posted by Vliet
heb nog pic van mijne met de kop dr af...kan je zien welke onderdele dr af zijn.. wee nie of je daar wa aan hebt??

ma suc6 met operatie!


foto's zijn altijd welkom!
Reply With Quote
  #11  
Old 26-05-2008, 13:03
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Weet iemand het verschil tussen een dikkere of een dunnere koppaking? zo ja welke moet ik dan nemen?
Reply With Quote
  #12  
Old 26-05-2008, 14:49
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Als het goed is zitten er ronde gaatjes in je huidige koppakking...het aantal gaatjes (1,2 of 3) bepaalt de dikte van de pakking

Gewoon dezelfde maat nemen die er nu ook tussen zit dus
Reply With Quote
  #13  
Old 27-05-2008, 19:43
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Zelf eraf halen en terugplaatsen
Vlakken
Afpersen
Nieuwe rubbers er in laten zetten
Verbrandingskamer oplassen
Pakkingset
Reinigen
Kleppen inslijpen
405 euro was ik kwijt[vorige zomer gedaan]
Weet je de aanhaalmomenten?
Heb je hulp nodig kom maar langs

Reply With Quote
  #14  
Old 27-05-2008, 21:27
Vliet's Avatar
Vliet Vliet is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 551
Default

Dit blijft er dan over






En t bovenkantje..met oude pakking dr onder

__________________
Rust = Roest
Reply With Quote
  #15  
Old 27-05-2008, 21:51
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

je mist een paar klepjes Vliet
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #16  
Old 28-05-2008, 12:22
Vliet's Avatar
Vliet Vliet is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 551
Default

jah,i know,8v power
__________________
Rust = Roest
Reply With Quote
  #17  
Old 28-05-2008, 13:18
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Bedankt voor de racties maar is afpersen noodzakelijk?

welkeNieuwe rubbers heb je er in laten zetten?

Verbrandingskamer oplassen wat is dit?

Kleppen inslijpen wat is dit dan?

M.v.g

Ingmar
Reply With Quote
  #18  
Old 29-05-2008, 19:40
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Oplassen van de verbrandingskamer moest omdat er wat weg gesmolten was
Kleppen inslijpen voor een verbeterde afdichting
Nieuwe rubbers van de klepstelen
Afpersen hoeft niet,maar als het zoveel kost maar niet het risico genomen dat er naderhand scheuren in zouden zitten
Reply With Quote
  #19  
Old 30-05-2008, 13:12
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

En weet iemand ook met wat voor gereedschap ik de kop eraf kan draaien?

M.v.g

Ingmar
Reply With Quote
  #20  
Old 30-05-2008, 18:15
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

meerkantige inbus nr 12
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum