Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Koppakking lek wat nu? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42664)

ingmar 20-05-2008 23:13

Koppakking lek wat nu?
 
Hallo

Vandaag heeft mijn 16klepper me in de steek gelaten. Na een dosis witte rook snel de motor uit gezet. Ik wil een howto gaan maken hoe je je koppakking moet vervangen. Ik wil alleen nog weten of de kop gevlakt moet worden en wat de kosten hier van zijn.

Alvast bedankt

GR

Rallyegek 20-05-2008 23:26

kop eraf halen en dan eerst ff kijken of die nog vlak is.

René 20-05-2008 23:29

Koelvloeistof aftappen

Spul wat los moet demonteren

Motor op tijd zetten en merken

Distributie eraf

Kop eraf

Kop laten vlakken, afpersen en indien nodig reviseren

Nieuwe koppakking er tussen

Kop weer monteren met nieuwe kopbouten (aanhaalmoment en aantal graden staat als `t goed is wel op de verpakking)

Controleren of de motor op tijd staat

Distributie monteren

Controleren of de motor op tijd staat

Overig spul weer monteren

Systeem weer vullen met koelvloeistof

Starten zonder kvs vuldop, kachelkraan open en dan systeem ontluchten

Klaar


(in theorie kan iedereen het, maar ikzelf begin er ook niet aan)

Bertus_01 21-05-2008 09:03

Laats nog gedaan.
Vlakke kost rond de 25euro, maar het afpersen kostte me 79euro :(
Kost wel wat maar weet je wel zeker dat de kop nog goed is...

GTI Pirelli 21-05-2008 09:41

Ben ook nog steeds met mijn cilinderkop bezig. Heb m pas laten bewerken bij van kronenburg nu alleen nog terugmonteren. maar er ontbreekt nog iets in je lijstje René, onsteking afstellen.

ingmar 21-05-2008 11:06

Kijk rene

Hier kan ik iets mee,

Vriendelijk bedankt, ik ga volgende week alles uit elkaar gooien.

Quote:
Originally Posted by René
Koelvloeistof aftappen

Spul wat los moet demonteren

Motor op tijd zetten en merken

Distributie eraf

Kop eraf

Kop laten vlakken, afpersen en indien nodig reviseren

Nieuwe koppakking er tussen

Kop weer monteren met nieuwe kopbouten (aanhaalmoment en aantal graden staat als `t goed is wel op de verpakking)

Controleren of de motor op tijd staat

Distributie monteren

Controleren of de motor op tijd staat

Overig spul weer monteren

Systeem weer vullen met koelvloeistof

Starten zonder kvs vuldop, kachelkraan open en dan systeem ontluchten

Klaar


(in theorie kan iedereen het, maar ikzelf begin er ook niet aan)

ingmar 21-05-2008 11:10

Hoe weet ik of mijn klepstoters nog in orde zijn?

René 21-05-2008 11:35

Als ze niet goed zijn hoor je ze wel tikken;)

Als je verstandig bent vervang je meteen de keerringen van de krukas en hulpas aan distributiezijde....je kan er nu mooi bij..

Vliet 21-05-2008 11:58

heb nog pic van mijne met de kop dr af...kan je zien welke onderdele dr af zijn.. wee nie of je daar wa aan hebt??

ma suc6 met operatie!

ingmar 26-05-2008 13:02

Quote:
Originally Posted by Vliet
heb nog pic van mijne met de kop dr af...kan je zien welke onderdele dr af zijn.. wee nie of je daar wa aan hebt??

ma suc6 met operatie!


foto's zijn altijd welkom!

ingmar 26-05-2008 13:03

Weet iemand het verschil tussen een dikkere of een dunnere koppaking? zo ja welke moet ik dan nemen?

René 26-05-2008 14:49

Als het goed is zitten er ronde gaatjes in je huidige koppakking...het aantal gaatjes (1,2 of 3) bepaalt de dikte van de pakking

Gewoon dezelfde maat nemen die er nu ook tussen zit dus:)

golf mkII 16v 27-05-2008 19:43

Zelf eraf halen en terugplaatsen
Vlakken
Afpersen
Nieuwe rubbers er in laten zetten
Verbrandingskamer oplassen
Pakkingset
Reinigen
Kleppen inslijpen
405 euro was ik kwijt[vorige zomer gedaan]
Weet je de aanhaalmomenten?
Heb je hulp nodig kom maar langs


Vliet 27-05-2008 21:27

Dit blijft er dan over






En t bovenkantje..met oude pakking dr onder:D


Tjaap 27-05-2008 21:51

je mist een paar klepjes Vliet ;)

Vliet 28-05-2008 12:22

jah,i know,8v power:D

ingmar 28-05-2008 13:18

Bedankt voor de racties maar is afpersen noodzakelijk?

welkeNieuwe rubbers heb je er in laten zetten?

Verbrandingskamer oplassen wat is dit?

Kleppen inslijpen wat is dit dan?

M.v.g

Ingmar

golf mkII 16v 29-05-2008 19:40

Oplassen van de verbrandingskamer moest omdat er wat weg gesmolten was:D
Kleppen inslijpen voor een verbeterde afdichting
Nieuwe rubbers van de klepstelen
Afpersen hoeft niet,maar als het zoveel kost maar niet het risico genomen dat er naderhand scheuren in zouden zitten

ingmar 30-05-2008 13:12

En weet iemand ook met wat voor gereedschap ik de kop eraf kan draaien?

M.v.g

Ingmar

golf mkII 16v 30-05-2008 18:15

meerkantige inbus nr 12


All times are GMT +1. The time now is 04:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.