![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Nu is een vriend van me bezig om zijn golfje 1 met 1600 EG motor aan het rijden te krijgen. Nu heeft hij het volgende eraan gedaan :
een bewerkte inlaat gemonteerd van een DX een luchtweger van een Porsche 924 met K-jetronic een benzineverdeler (spinnekop) van een 16v KR. injectors van een 16v. De luchtweger is beduidend anders van diameter (binnenin) dan van een gti of 16v. De spinnekop van een 16v levert meer benzinedruk bovenin, in combi met de injectors. dus de luchtaanzuiging is vergroot naar mijn mening , en de benzinetoevoer ook! Graag jullie mening hierover....... Zou een audi 2e gasklep nog meer leveren icm een warmloopregelaar met vacuum? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Passen de 16V injectorhouders wel in de EG kop in een GX kop namelijk niet!
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik vraag me af of je wel meer brandstof door deze setup krijgt....
Als de luchtweger van de 924 groter is, zal deze minder ver opgetild worden bij een gelijk toerental, hierdoor zal ook de regelschuif in de spinnekop minder gelicht worden met minder benzine als gevolg. Als de diameter gelijk is, maar de vorm anders, dan zou het misschien wel eens kunnen werken, maar ook weer afhankelijk van de verschillen in de geometrie tussen de 16v en 924 luchtweger.....
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kon het niet mooier uitleggen. De hoeveelheid aangezogen lucht zal bij een 1600cc motor te weinig opbrengst geven. Ombouwen naar een Digifant zou wel een oplossing zijn. Alleen weet ik niet of de injectorhouders zo in die kop passen. Maar afblinden en in het spruitstuk plaatsen zou ooknog een optie zijn. Weet dat de youngtimers dikke vermogens uit 1600 halen. http://smotorsport.free.fr/videos/Egidio-circuit.mpg |
#5
|
||||
|
||||
![]() werkt wel als je de luchtweger goed afsteld naar je doseur
__________________
kopbewerking ,pm |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat kun jij? Gewoon 1 op het oog? |
#7
|
||||
|
||||
![]() is een kwestie ,van er voor zorgen dat je doseur schroef(co naald)rijker te zetten )
__________________
kopbewerking ,pm |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Denk dat de verhouding zoek is. Het is een 1600 motor met een dikke 1800 doseur. Hoop voor hem dat hij het CO voor de APK haalt. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dank je ![]() Maar inderdaad Serge, kun je de verhouding redden met de CO stelschroef? Ik weet het niet hoor, heb er geen ervaring in maar het lijkt me sterk....
__________________
|