Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-04-2004, 17:51
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default luchtweger 924 , 16v spinnekop op GTI type 1

Nu is een vriend van me bezig om zijn golfje 1 met 1600 EG motor aan het rijden te krijgen. Nu heeft hij het volgende eraan gedaan :

een bewerkte inlaat gemonteerd van een DX
een luchtweger van een Porsche 924 met K-jetronic
een benzineverdeler (spinnekop) van een 16v KR.
injectors van een 16v.

De luchtweger is beduidend anders van diameter (binnenin) dan van een gti of 16v.
De spinnekop van een 16v levert meer benzinedruk bovenin, in combi met de injectors.

dus de luchtaanzuiging is vergroot naar mijn mening , en de benzinetoevoer ook!

Graag jullie mening hierover.......

Zou een audi 2e gasklep nog meer leveren icm een warmloopregelaar met vacuum?
Reply With Quote
  #2  
Old 29-04-2004, 21:25
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Passen de 16V injectorhouders wel in de EG kop in een GX kop namelijk niet!
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #3  
Old 30-04-2004, 09:17
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is online now
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

Ik vraag me af of je wel meer brandstof door deze setup krijgt....
Als de luchtweger van de 924 groter is, zal deze minder ver opgetild worden bij een gelijk toerental, hierdoor zal ook de regelschuif in de spinnekop minder gelicht worden met minder benzine als gevolg.
Als de diameter gelijk is, maar de vorm anders, dan zou het misschien wel eens kunnen werken, maar ook weer afhankelijk van de verschillen in de geometrie tussen de 16v en 924 luchtweger.....
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 30-04-2004, 18:31
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik vraag me af of je wel meer brandstof door deze setup krijgt....
Als de luchtweger van de 924 groter is, zal deze minder ver opgetild worden bij een gelijk toerental, hierdoor zal ook de regelschuif in de spinnekop minder gelicht worden met minder benzine als gevolg.
Als de diameter gelijk is, maar de vorm anders, dan zou het misschien wel eens kunnen werken, maar ook weer afhankelijk van de verschillen in de geometrie tussen de 16v en 924 luchtweger.....



Kon het niet mooier uitleggen.
De hoeveelheid aangezogen lucht zal bij een 1600cc motor te weinig opbrengst geven.

Ombouwen naar een Digifant zou wel een oplossing zijn.
Alleen weet ik niet of de injectorhouders zo in die kop passen.
Maar afblinden en in het spruitstuk plaatsen zou ooknog een optie zijn.
Weet dat de youngtimers dikke vermogens uit 1600 halen.

http://smotorsport.free.fr/videos/Egidio-circuit.mpg
Reply With Quote
  #5  
Old 01-05-2004, 14:07
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

werkt wel als je de luchtweger goed afsteld naar je doseur
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #6  
Old 01-05-2004, 15:26
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
werkt wel als je de luchtweger goed afsteld naar je doseur


Dat kun jij?
Gewoon 1 op het oog?
Reply With Quote
  #7  
Old 01-05-2004, 16:01
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

is een kwestie ,van er voor zorgen dat je doseur schroef(co naald)rijker te zetten )
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #8  
Old 01-05-2004, 19:30
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
is een kwestie ,van er voor zorgen dat je doseur schroef(co naald)rijker te zetten )


Denk dat de verhouding zoek is.
Het is een 1600 motor met een dikke 1800 doseur.
Hoop voor hem dat hij het CO voor de APK haalt.
Reply With Quote
  #9  
Old 02-05-2004, 19:16
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is online now
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Kon het niet mooier uitleggen.
De hoeveelheid aangezogen lucht zal bij een 1600cc motor te weinig opbrengst geven.

Ombouwen naar een Digifant zou wel een oplossing zijn.
Alleen weet ik niet of de injectorhouders zo in die kop passen.
Maar afblinden en in het spruitstuk plaatsen zou ooknog een optie zijn.
Weet dat de youngtimers dikke vermogens uit 1600 halen.

http://smotorsport.free.fr/videos/Egidio-circuit.mpg


Dank je

Maar inderdaad Serge, kun je de verhouding redden met de CO stelschroef? Ik weet het niet hoor, heb er geen ervaring in maar het lijkt me sterk....
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum