Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   luchtweger 924 , 16v spinnekop op GTI type 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=2664)

rallyegolf driver 28-04-2004 17:51

luchtweger 924 , 16v spinnekop op GTI type 1
 
Nu is een vriend van me bezig om zijn golfje 1 met 1600 EG motor aan het rijden te krijgen. Nu heeft hij het volgende eraan gedaan :

een bewerkte inlaat gemonteerd van een DX
een luchtweger van een Porsche 924 met K-jetronic
een benzineverdeler (spinnekop) van een 16v KR.
injectors van een 16v.

De luchtweger is beduidend anders van diameter (binnenin) dan van een gti of 16v.
De spinnekop van een 16v levert meer benzinedruk bovenin, in combi met de injectors.

dus de luchtaanzuiging is vergroot naar mijn mening , en de benzinetoevoer ook!

Graag jullie mening hierover.......

Zou een audi 2e gasklep nog meer leveren icm een warmloopregelaar met vacuum?

Allart-Ghetta 29-04-2004 21:25

Passen de 16V injectorhouders wel in de EG kop in een GX kop namelijk niet!

VeeDubber 30-04-2004 09:17

Ik vraag me af of je wel meer brandstof door deze setup krijgt....
Als de luchtweger van de 924 groter is, zal deze minder ver opgetild worden bij een gelijk toerental, hierdoor zal ook de regelschuif in de spinnekop minder gelicht worden met minder benzine als gevolg.
Als de diameter gelijk is, maar de vorm anders, dan zou het misschien wel eens kunnen werken, maar ook weer afhankelijk van de verschillen in de geometrie tussen de 16v en 924 luchtweger.....

Rallye-VR6t 30-04-2004 18:31

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik vraag me af of je wel meer brandstof door deze setup krijgt....
Als de luchtweger van de 924 groter is, zal deze minder ver opgetild worden bij een gelijk toerental, hierdoor zal ook de regelschuif in de spinnekop minder gelicht worden met minder benzine als gevolg.
Als de diameter gelijk is, maar de vorm anders, dan zou het misschien wel eens kunnen werken, maar ook weer afhankelijk van de verschillen in de geometrie tussen de 16v en 924 luchtweger.....



Kon het niet mooier uitleggen.
De hoeveelheid aangezogen lucht zal bij een 1600cc motor te weinig opbrengst geven.

Ombouwen naar een Digifant zou wel een oplossing zijn.
Alleen weet ik niet of de injectorhouders zo in die kop passen.
Maar afblinden en in het spruitstuk plaatsen zou ooknog een optie zijn.
Weet dat de youngtimers dikke vermogens uit 1600 halen.

http://smotorsport.free.fr/videos/Egidio-circuit.mpg

serge pot 01-05-2004 14:07

werkt wel als je de luchtweger goed afsteld naar je doseur

Rallye-VR6t 01-05-2004 15:26

Quote:
Originally Posted by serge pot
werkt wel als je de luchtweger goed afsteld naar je doseur


Dat kun jij?
Gewoon 1 op het oog?

serge pot 01-05-2004 16:01

is een kwestie ,van er voor zorgen dat je doseur schroef(co naald)rijker te zetten )

Rallye-VR6t 01-05-2004 19:30

Quote:
Originally Posted by serge pot
is een kwestie ,van er voor zorgen dat je doseur schroef(co naald)rijker te zetten )


Denk dat de verhouding zoek is.
Het is een 1600 motor met een dikke 1800 doseur.
Hoop voor hem dat hij het CO voor de APK haalt.

VeeDubber 02-05-2004 19:16

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Kon het niet mooier uitleggen.
De hoeveelheid aangezogen lucht zal bij een 1600cc motor te weinig opbrengst geven.

Ombouwen naar een Digifant zou wel een oplossing zijn.
Alleen weet ik niet of de injectorhouders zo in die kop passen.
Maar afblinden en in het spruitstuk plaatsen zou ooknog een optie zijn.
Weet dat de youngtimers dikke vermogens uit 1600 halen.

http://smotorsport.free.fr/videos/Egidio-circuit.mpg


Dank je :)

Maar inderdaad Serge, kun je de verhouding redden met de CO stelschroef? Ik weet het niet hoor, heb er geen ervaring in maar het lijkt me sterk....


All times are GMT +1. The time now is 16:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.