![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hoi
ik rijd hier nu al een eindje rond met een 1600 diesel in een golfje 1 met ong 315.000 km's op de teller De laatste tijd merk ik dat als ik een goed doorgeef om bvb op de oprit van autosnelweg te gaan er een goeie rookwolk achter mij hangt... betekent dit bijna het einde voor dit dieseltje?Of kan die er nog gerust 50.000 aan? groeten da4
__________________
'05 Honda Accord CL9 2.4 daily ![]() '02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold '80 Jetta 1 GLS sold ![]() '83 Golf 1.6D -> sold ![]() '96 Vento 1.9D -> sold |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat voor rook? Blauwe(verstookt olie), witte(koelwater in de cilinders), zwarte, ... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zwarte toch..
__________________
'05 Honda Accord CL9 2.4 daily ![]() '02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold '80 Jetta 1 GLS sold ![]() '83 Golf 1.6D -> sold ![]() '96 Vento 1.9D -> sold |
#4
|
||||
|
||||
![]() Zwarte rook= brandstof. Misschien tijd voor een nieuw luchtfilter? Of verstuivers nakijken. Ook kan je brandstofpomp te ruim staan. Even nakijken dus. Succes.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() kan ook zijn dat je niet veel doortrekt en dat zich roet ophoopt in de uitlaat en als je wel doortrekt dat je dan de roet eruit komt
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#6
|
||||
|
||||
![]() zou ook eerst proberen of het niet stopt (minder wordt) als je een paar keer goed doorgetrokken hebt. in 2e versn. of zo een stukje goed gasgeven. als het roet is zou het moeten verminderen. zoniet moet je het probleem zoeken bij de brandstof toevoer
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#7
|
||||
|
||||
![]() Niks aan de hand, gewoon zo blijven rijden, Waarschijnlijk staat je pomp gewoon n beetje erg rijk. Je kunt em zo terug schroeven als je wilt, alleen gaat dat ten koste van je prestaties... Dus het is of zuinig rijden zonder rook, maar met gereduceerde prestaties, of lekker pluimen en beetje extra vermogen en wat meer verbruik
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#8
|
||||
|
||||
![]() ok ben dus vergeten erbij te zeggen dat ze inderdaad aan da vijsje hebben gedraaid , em was wel wat lam geworden (was ingeschreven als trekker van aanhangwagen) dus het is dus normaal volgens jullie.. oef ik d8 dat die ieder moment kon ontploffen
btw om es te weten als em lam is of niet , in 3é planche een goei 70-75 km/u .. verkeerd of goed?
__________________
'05 Honda Accord CL9 2.4 daily ![]() '02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold '80 Jetta 1 GLS sold ![]() '83 Golf 1.6D -> sold ![]() '96 Vento 1.9D -> sold |
#9
|
||||
|
||||
![]() Als ze aan t vijske gedraaid hebben dan zal ie idd wel rijker staan. Heb je een 4+E bak?? Dan kun je zeker wel tot de 85 doortrekken, doe ik ook regelmatig. Met opgeschroefde pomp kun je de auto bijna net als n benzine auto rijden als je wilt, wat meer trekkracht, en wat verder doortrekken
![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#10
|
||||
|
||||
![]() ja het is een 4+E bak , maar tot 85 in 3é? ouch en em trilt nu al zo erg alsk tot 75 ga
![]()
__________________
'05 Honda Accord CL9 2.4 daily ![]() '02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold '80 Jetta 1 GLS sold ![]() '83 Golf 1.6D -> sold ![]() '96 Vento 1.9D -> sold |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ach, tis sterk genoeg hoor... Vraag maar aan Stijn, n diesel draait makkelijk 7000 rpm na wat aanpassingen
![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#12
|
||||
|
||||
![]() k zou mij der ni te veel van aantrekken. als t beestje goe warm is kan hij serieus wat hebben hoor. TE is nooit goe natuurlijk he maar af en toe is goe doortrekken kan geen kwaad
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#13
|
||||
|
||||
![]() Stoot hij erbij als je optrekt.
Kan je zuigerveren zijn. |
#14
|
||||
|
||||
![]() t gaat om zwarte rook, dus dat is in elk geval geen olie. Onverbrande diesel geeft n zwarte walm
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#15
|
||||
|
||||
![]() Loopt ie hard stationair en heb je aan de dieselhoeveelheidschroef gedraait, eerst die ff terug draaien en daarna even je pomp op tijd zetten als hij nog rookt.. 1.00mm is de beste afstelling. Daarna kan je m wel weer opschroeven
![]()
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |