
21-05-2010, 21:37
|
 |
Forum Newbee
|
|
Join Date: Sep 2009
Posts: 34
|
|
Hey Peter, ik zit met hetzelfde idee te stoeien voor mijn T2a.
Ik heb al een tweede as, deze ga ik op heel korte termijn laten stralen.
Ik twijfel tussen de volgende 2 ideeen:
óf ik haal de middelste houder van het onderste veerpakket eruit of maak hem draaiend, maak op 1/3 van de zijkanten een sleufgat en laat dan 2 platen lasersnijden om de scharnierbeweging te kunnen maken. Het originele veerpakket loopt dan door de lasergesneden platen (of misschien ook wel te doen met haakse slijper en boormachine (alleen wat bewerkelijker) plaatdikte ca 10mm.
óf ik haal de middelste houder eruit, bezorg me een tweede houder, wederom dezelfde sleufgaten, maar schuif ne de houders over het veerpakket tot op 1/3. Dan zou je in het gat waar normaal die grote imbus in zit een plaat waar schroefdraad op zit kunnen draaien en van daaruit weer verder werken.
Ik wil op de bovenste asbuis de bovenste balghouders vastlassen, gelijk aan de CE methode. het gat moet in principe sterk genoeg zijn, houdt nu ook het veerpakket op zijn plaats.
Ik werk bij (ahum, kuch kuch) MB en heb een complete luchtveringsset van een V-klasse liggen, deze wil ik gaan gebruiken. De balgen hiervan zijn wel op het laagste punt nog ca 15cm hoog, maar dat is voor mij niet zo'n probleem omdat ik toch niet ultra-laag wil gaan. Voordeel is dat in de luchtbagl een grote rubberen knots zit, zou de luchtbalg dus onverhoopt leeglopen, blijft hij minimaal 15cm dik en "veert" dan wel nog een (heeeeeeeel) klein beetje...
Brainstormen?
|