View Single Post
Old 01-01-2010, 14:51
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ik denk zelf dat veren van een Seat Ibiza wel zullen passen aan de voorzijde, die auto komt er meer mee overeen (VW Caddy lijkt aan de voorzijde het meeste op de Seat).

De seat is een 6K net als de Caddy.

Ik heb zelf een Seat Cordoba. De achteras van deze auto is gelijk aan die van de Ibiza en de Vario.

De schokdemper van de achteras zijn ook hetzelfde. Dus ik zou gaan kijken voor een normale seat cordoba set.

Of bijvoorbeeld deze set: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...em=280406355617

De achterdempers van een Polo en een Seat Ibiza/Cordoba/Vario zijn ook hetzelfde, op de laatste letter van het onderdeelnummer na.

Je moet echter niet vergeten dat een Vario zwaarder is en hoogst waarschijnlijk in de kont gaat hangen. Een 60-40 mm set is dus sterk aan te raden.

Als je de kofferbakmat op tilt kun je ook heel goed zien dat de Vario eigenlijk gewoon een Ibiza is waar ze een stuk hebben aangeplakt. Er zit als het goed is tussen de het reservewiel en de bumper een bak met vakjes voor gereedschap. Tussen die bak en het reservewiel zit een dikke kitnaad. Dat is de overgang van Ibiza achterkant naar de Vario achterkant. Dit heb ik ook in mijn Cordoba...
Reply With Quote