Ook nog maar even een reactie van mijn kant ,als Nankang rijder
Mijn rode jetta staat ondertussen weer op de Winterwielen (8,5jx15 ) met een set Nankang 195/45x15 ,en ik heb net weer een set nieuwe Nankang's liggen voor de variant , die komen er vrijdag om .
Ik heb er 'zomer's' een set Yokohama's onder de rode ,maar die hebben ook niet bijzonder veel grip met nat weer hoor !!! Evenals de toyo's onder de witte jetta .
Ik ben al een groot aantal jaren gebruiker van Nankang's en heb er zelf nog geen slechte ervaringen mee gehad .
En ja ,met natte weersomstandigheden hebben ze misschien iets minder grip dan een (dure) merkband , ik heb er iig geen problemen mee !
En ik denk dat kwa veiligheid de Nankang wel kan meedoen met de 'A' merken , als ik soms zie hoe deze banden om velgen worden getrokken ,kwa strech.........
Ik heb al eens vaker een set goodyears , en een set roadstone's om de 8,5 j gehad ,maar die sleten helemaal in het midden af en reden lang zo strak niet als de Nankang's !
Wel heb ik goede ervaring met de Continental sportcontact II ,maar die zijn kwa prijs een stuk duurder !
En als je dan voor 2 auto´s elk 4 banden moet kopen ......
Kortom kwa prijs-kwaliteit verhouding ben ik er best over te spreken !