Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
olie pijlen, dan luchtfilter er af, scheut benzine er in of remmenreiniger
en starten die hap.
Het kan altijd dat de olie schraap veren vast zitten, maar dat zie je dan wel,
aan de rook.
en als de cilinders een bonk roest is, redden die het toch niet. 
|
Carburateurs eraf trekken schoonblazen etc,
benzine weggooien en leiding + filters opkuisen
accu vervangen, of volledig accu lenen van andere auto
distributie checken
in de versnelling zetten en kijken of je beweging in het verhicel krijgt.
als je dan toch rolt, kijk of de remmen nog uberhaupt iets doen.
bougie (kabels) controleren
indien mogelijk, ff in het bougie gat kijken met een lampje.
Motorolie vervangen+ filters (neem maar een uurtje de tijd, lijkt waarschijnlijk op teer en is koud)
koelvloeistof aanvullen
Bidden tot welke god je dan ook aanbid
Starten
loopt 'ie?
dan in de 1 en heel langzaam rollen en je remmen kontroleren
dan koelvloeistof verversen en de meest conplete beurt geven + zoveel mogelijk onderdelen controleren en indien nodig vervangen, vergeet de remvloeistof hierbij niet. is waarschijnlijk ook een goed idee om de auto weer even te laten werken voor je hiermee begint (weet je ook wat er de geest geeft) en dan nog een keer de olie vervangen. ook de versnellingsbakolie mag vervangen worden
oppoetsen
Da man wezen
db