View Single Post
Old 16-01-2006, 18:51
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor

Quote:
Ik weet dat ik het beste een Jetta met achteroverhellende motor kan nemen dus minstens een 1.5 toch

Je kunt ook wel een 1.1 of een 1.3 nemen. Je moet dan alleen de motorsteun aan de distributie kant verlassen. Lees: puntlasjes uitboren en dan andersom een cm of 10 naar achter verplaatsen. De inkepingen zitten er al. Kan niet mis.

Quote:
Die motorsteunen passen op het blok en de bak van een G60 dacht ik

Als je motorsteunen gebruikt van een 1.5 of hoger dan passen die motorsteunen idd. Alleen de versnellingsbak steun moet je zelf maken. Je kunt ze ook gemodificeerd kopen.

Quote:
- brandstofaanvoer, een mk1 1.5 heeft geen brandstofpomp neem ik aan?

Je kunt het beste alles van een golf 1 gti er onder zetten. Dus ook tank en leidingen.
Je kunt ook de originele tank laten zitten. En dan een opvoerpomp plaatsen van bijv. een cabrio. Maar dan nog wel de benzinepomp onder de auto van een gti plaatsen.

Quote:
- aandrijfassen, past een mengsel van 1.5 en G60 aandrijfassen/homokineten?

Daar zijn meerdere oplossingen voor. Het makkelijkste is scirocco 16v aandrijfassen plaatsen. (het ligt er ook aan welke bak je gaat gebruiken)

Quote:
remmen, de remklauwen van een G60 (voorkant) passen mbv speciale beugels geloof ik?

Ja klopt inderdaad. Maar je moet dan wel minimaal 15inch wielen hebben. En sommige 14 inch zouden ook moeten passen
Je kunt ook hier weer een compleet remsysteem van een scirocco 16v pakken. Remt ook als een tit. Maar daar is nog wel moeilijk aan te komen.

Quote:
elektra, pak je het beste de G60 zekeringkast of de kast van de mk1?

Het beste is de zekeringkast gebruiken van de g60. Ook omdat daar al de relais schakeling in zit voor de benzinepomp. Het ligt er aan welke jetta je pakt. Maar als je 1 van de laatste types pakt dan kun je alle stekkers zo ompluggen. En dan gebruik je alleen de motorkabelboom van de g60.
(ron21 kan je daar het fijne van vertellen)

Quote:
De rest van de ombouw is denk ik met de mk1 en Corrado onderdelen op te lossen of vergeet ik nog een hoop

Dat was het wel zo ongeveer. Vergeet alleen niet de intercooler en de intercooler buizen. Dat melkpak van een corrado moet je niet gebruiken. Is veels te klein. Zoek er 1 van een sprinter of zoiets dergelijks. Reken er dan ook op dat je een andere bocht nodig hebt van de g-lader. Die zit normaal gesproken geleverd op de golf g60

Ben vast nog wel wat vergeten. En er leiden vele wegen naar Rome. Maar dit is er 1 van.

Suc6 met de ombouw. En zoals velen altijd zeggen. Veel foto's posten.
Reply With Quote