View Single Post
  #1  
Old 23-11-2005, 18:07
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default YuLi's mk 1

YuLi 's '83 Golf 1 GTI project










Bij de spuiter:





















Vervolgstappen bij de spuiter:












De oplevering:
























Mijn winter velgen, wolfrace 15 inch (goedkope alluminium velgen) met toyo proxes(195/45/15) , heb in de zomer ATS/MIM cup gepolijst:







Koplamp:



Nieuw schijfremmen:
Zagen er werkelijk niet meer uit na 23 jaar had ze ook eens laten afdraaien omdat ze krom waren en geen geld voor nieuwe had (nooit doen):


Nieuwe dikke geventileerde en gegroefde remschijven van EBC gemonteerd met greenstuff remblokken:





Nieuw C-stijlen, hemeltje als mal op nieuwe stof:
Oude stijl zag er werkelijk niet meer uit dus zelf maar een nieuwe gemaakt. Enige wat je nodig hebt is een wit potlood een goede schaar en kwaliteit skai als materiaal plus wat geduld. Maak de stijl iets groter dan het orgineel in de jaren is de oude namelijk gekrompen!





De originele hemel hergebruikt maar flink opgepoetst:









Ja staat erg hoog op z'n poten was nog niet verlaagd plus nog geen gewicht = Golf Country style


Front in orde gemaakt:


Zwarte sierlijsten vervangen door chromen:


Ramen erin:



Chromen sloten + wob deurpennen en CV gemonteerd:



Nieuw tapijt erin:
Tip je kan beter een mooie tweede handse zoeken dan een nieuwe zoals ik heb gedaan. Het kost veeeeeeeeeeeeeeeel tijd om een nieuwe goed passend te krijgen en hoooooop frustratie.


Tapijtje + orginele achterbank:


Zelf gemaakte anti-inbraak plaatjes:



De motor ombouw:
Motorisch was de auto goed (dacht ik). De planning was hier nog een hele tijd mee te doen. Mijn huidige blok was een 1.5 carburateur (motorcode JB) met net 190.000 op de teller. Helaas kreeg ik een lekke kopakking en had de motor op vakantie opgeblazen.
Vervolgens besloten dat ik hem ging ombouwen naar injectie (1.6 EG). Een donor motor gevonden laten reviseren en erin gehangen. Toen ik later klaar was met de ombouw bleek de donor motor haarscheurtjes te hebben in het onderblok, gevolg was water bij de olie. Flink balen, het revisie bedrijf had dit niet gezien (snap dit nog steeds niet) maar uiteindelijk na een aantal jaar vond ik in 2009 mijn 3'de blok een vers gereviseerde 1.6 EG deze kwam uit een total loss gereden golf 1 GTI van een project dat net klaar was.

- Olie filter steun gemonteerd met een externe oliekoeler + nieuwe leidingen.
- Het gat gedicht waar normaal de mechanische benzinpomp zat daarop zit de warmtewisselaar.
- Nieuwe injectoren
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe bobine
- Nieuwe boegie's
- Nieuwe bougiekabels
- Nieuwe rotor + verdelerkap
- Tweedehands verdeler + halgever
- Nieuwe gaskabel
- Nieuwe elec. benzinepomp + harnas
- Tweedehandse accumulator + harnas
- Gereviseerde startmotor (EG)
- Gereviseerde Dynamo 65 AH
- Tweedehandse schakelcomputer met afdekplaat voor montage in watergoot.
- 8mm benzineleidingen (scirocco)

Alle onderdelen gemonteerd moesten zoals inlaat, uitlaatspruitstuk, waterpomp, injectiehuis.



Gestraalde lucht inlaat gemonteerd:



Gasklep, gaskabel , bobine, verdeler met halgever en 1.8 DX motor kabelboom gemonteerd:


Gebruikte Scirocco uitlaat (was nog in nieuw staat) gescoord is hetzelfde als voor golf1:



Het injectiehuis zit vast op een accuplaat met steun. Deze steun had ik niet dus deze heb ik van een scirocco II geleend. Mijn schoonvader in actie om die steun op de accuplaat te lassen voor het injectiehuis. Ging hem bijzonder slecht af na 20 jaar niet meer gelast te hebben maar na wat zuchten en steunen zat het er toch op



Mijn schoonvader nog is in actie om de oude metalen waterbuis die om het blok ligt op te knappen:



En dan eindelijk na een lange periode knutselen:





ATS CUP/MIM project afdraai /polijst project:
Volgende stap velgen met een vette rand en gepolijst! Ben op zoek gegaan op marktplaats en deze uitgewoonde velgen gevonden voor weinig. Het was een flinke gok of ze nog recht waren en hoe diep de schade was:



De schade 8O :
Met daglicht was de schade goed zichtbaar:





Ik ben vervolgens eerst begonnen met schuren maar de schade was van de categorie "daar wordt ik niet vrolijk van". Op het forum las ik over CNC afdraaien dat leek me wel ok. Met de post opgestuurd naar de wieldoktor van het vwforum en zo kwamen zo terug:



Gelijk nieuwe ATS naaf kapjes gemonteerd:






Verder afgepolijst en ze waren klaar voor montage. Wat nou uren schuren

ATS/MiMs erop















Shine, shine:


Op VWForum meeting 2006 september, parking Gouda:






Terug achter Kamran



Foto's 2009













































Aanpassingen 2009:
- nieuwe 1.6 EG motor
- nieuwe remklauw LV
- nieuwe remleidingen
- nieuwe triangels + fusees & nieuwe rubbers
- nieuwe stabilisator stangen voor + achter van H&R
- GTI benzine tank gemonteerd (dank aan Pyledriver)
- Instapschade bestuurder stoel gerepareerd + nieuwe wangen (dank aan Tiger Leathers, Den Haag)
- nieuwe deurpanelen met deurbakken met armsteun met handvat (GTI)
- nieuwe dikke spiegels verstelbaar (nog monteren)
- nieuwe gasdemper achterklep
- Veel nieuwe kleine onderdelen(dank aan Theo, VW-Wobshop)
Reply With Quote