View Single Post
  #11  
Old 23-08-2024, 17:23
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
0,5A rustverbruik is teveel. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je ongeveer een 60Ah accu hebt, dan is met 0,5A rustverbruik je accu dus in 5 dagen leeg. Je gaat er dan vanuit dat de accu volledig vol is en naar volledig leeg gaat. In de praktijk zal hij regelmatig niet geheel vol zijn (korte ritjes, auto op contact etc) en startproblemen eerder starten dan bij volledig leeg. Lijkt me dus goed om het uit te zoeken.

Ik heb het even nagekeken, je hebt 8 hoofzekeringen, zitten allemaal op bovenop de accu, 5x plaatzekering en 3x steekzekering. Vanuit daar zou je kunnen vertrekken. Als je de zekeringen niet wil trekken kun je ook de spanningsval per individuele zekering meten.

Wat achtergrond info:
https://www.mvwautotechniek.nl/span...ver-zekeringen/

Het maakt niet uit dat er veel achter 1 zekering zit, wat je in eerste instantie wil doen is circuits uitsluiten, zodat je gerichter kan gaan zoeken.



Thanks! Dan ga ik daar eens even mee aan de slag. Die plaatzekeringen kan ik denk ik sowieso beter met de multimeter doen niet? Omdat die geschroefd zitten. Of kan er als je dat voorzichtig doet eigenlijk niets mee gebeuren?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote