
20-05-2015, 11:52
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
|
|
Ik was 300 kwijt voor het frezen en nieuw tandwiel, werkuren inbegrepen.
De timing verloopt omdat er speling op het krukastandwiel komt. Die speling komt door de slingering van de poelie die de bout langzaam aan los trilt. Doordat het tandwiel niet meer mooi vast zit begint de spie van het tandwiel heen en weer te tikken in de spiebaan op de krukas en slaat die deze eigenlijk open. Dat is de speling die je krijgt.
Hierdoor veranderen de moment van openen en sluiten van de kleppen, evenals het inspuitmoment miniem. Maar niet genoeg om de kleppen de zuiger te laten raken. Maar het is wel genoeg om de motor heel ruw te laten lopen en een groot vermogenverlies te hebben. Als je lang genoeg wacht begeeft het tandwiel het en zijn al je kleppen stuk.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|