View Single Post
Old 01-02-2015, 02:50
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict

Send a message via MSN to golf2 abuh

Je kan inderdaad proberen wat AK zegt, al zal dat niet veel uit maken als je de thermostaat hebt getest, en naar behoren werkt en je zeker weet dat je radiateur / koel kanalen niet verstopt zijn.

Als je waterpomp nog mee draait, moet je in iedergeval het straaltje zien, wat (constant) koelwater terug je reservoir in spuugt (dit wil nog niet altijd zeggen dat de waterpomp ook daadwerkelijk 100% zijn werk doet)
maar nu je over witte rook spreekt, ga ik bijna je koppakking verdenken,

Ik heb dit namelijk eens gehad met een mk2 1.8 gti 16v. Hier bleef het koelwater ook keer na keer over koken, en uiteindelijk bleek dat de waterpomp dus ook zo goed als overleden was. hij ging heel stroef rond, en het de schoep kon je ook verdraaien ten opzichte van het asje. Wat dus vast hoort te zitten.

Ik zou zeggen, demonteer je waterpomp eens. Als die in orde blijkt, dan verdenk ik je koppakking . Deze kan namelijk op zoveel manieren door zijn, dat je het niet altijd kan zien aan je olie/koelwater (verbruik)

en weet je het niet zeker, maak dan eens een filmpje, of laat een diagnose stellen ( het blijft moeilijk te zeggen zo via internet)

Suc6

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote