
10-12-2014, 10:40
|
 |
VW Fanatic
|
|
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
|
|
1mm moet prima gaan , dan heb je een wat hogere compressie dus een klein beetje extra vermogen.
De onderdelen moet je gewoon goed in de motorolie smeren met monteren en wees er niet zuinig mee.
Ik had zelf een bakje gevuld met olie en met een nieuwe kwast lekker alles vol gesmeerd en gemonteerd , nu een half jaar verder is alles nog steeds goed gangbaar (ben nog bezig met de opbouw dus motor heeft niet meer gedraaid dan ik met de hand heb gedaan).
Er zijn ook tubes te krijgen waar montagepasta's in zitten maar dat is in principe niet nodig voor zover ik weet.
Wel zou ik als alles uiteindelijk is gemonteerd even de ontsteking eruit draaien.
Zet alles op tijd en verwijder de ontsteking, onderin het gat zie je dan de as van de oliepomp.
Hierop past een dopje 12 of 13 mm, drijf deze met een accuboormachine aan, met de klok mee.
Na een aantal seconden voel je veel weerstand, dit is de olie die je rondpompt, draai nog een paar seconden door zodat overal olie zit en bouw de ontsteking weer in.
Dan weet je zeker dat alles goed in de olie staat voor je weer gaat starten.
|