12-08-2014, 18:37
|
Forum Regular
|
|
|
|
Even een tip voor de low oil pressure, ik heb dit zelf namelijk ook gehad bij mijn (Jetta) 1.4 160pk, ik heb toen de olie vervangen, de filter, en de oliedruk sensor. Koste me 55 euros voor de onderdelen en een uurtje werk, hierna heeft de motor probleemloos gelopen. Foutcode had ik overigens ook niet.
De zeef is wel een bekend probleem, maar deze was bij mij prima in orde (100.000km). Je zou na de olie wissel en filter wissel de boel wat eerder weer kunnen verfrissen voor de zekerheid, aangezien het verwijderen van de carter gewoon vervelend werk is.
Sensor vervangen is wel een priegelwerk, zit op je cilinderkop, als je voor de auto staat, rechts bovenin. Luchtfilterbak los halen, en de leidingen die daar tegen je motor aanzitten even loshalen waar deze tegen het blok aangeschroefd zijn. Vandaar uit even kloten en je hebt m zo zitten (hand vast monteren).
Ik ben er vrij zeker van dat je dan in ieder geval van het low oil pressure probleem af bent, in tegenstelling tot de horrorverhalen op het net van oliepomp vervangen etc. Ik kon destijds niets zinnigs op het net vinden met een kant en klare oplossing, dus ben ik hier toen mee gekomen, en het werkte prima. De sensor is echt een lullig ding, en ik kan me goed voorstellen dat ze kapot gaan.
Voor de rest laat ik het aan Black Devil over, die lijkt me een stuk meer van je andere probleem af te weten. Succes!