View Single Post
  #10  
Old 26-03-2013, 12:33
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Default

Wat Spierings probeert te zeggen:
Ongeacht of de draagarm nou gebogen zou zijn of niet:
De schokdemper/veer zit aan de bovenkant op een vast punt gemonteerd aan de carroserie en aan de onderkant aan het fuseestuk.

Hoe je het ook wendt of keert; de afstand tussen die bevestiging boven en die van onder (oftewel dus de schokdemper/veerlengte) bepaalt hoe hoog de auto op z'n poten staat.

Ikzelf had een Vento GT, die technisch gelijk is aan de Golf GTI 8V
Ze hebben beide een zogenaamd 'plus-onderstel' dat o.a. een ander toplager hanteert. Vanaf de facelift eind '94 hebben trouwens alle MkIII-'s dat.

Ik kan me echter niks van een 'gebogen draagarm' herinneren...
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote