View Single Post
  #7  
Old 16-03-2005, 21:51
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Golf_Wolf
Ik heb vandaag weer wat gehoord en maak me toch zorgen, :frown: hier komt het:

Ik heb ongeveer 4 maanden geleden de ontsteking vroeger laten zetten zodat ik met mijn Golf GTI EV uit 1984 toch met 95 bezine kon rijden om zo per jaar 2 tankbeurten aan geld te besparen.



Een EV motor kan prima lopen op "95" benzine....alleen bij zware belasting "loop je kans op pingelen", dat houdt niets anders in dan dat de benzine tijdens de compressie slag spontaan onbrand vóór dat er een vonk gegeven word.....hetgeen gelijk aan geeft dat het vroeger zetten van je ontsteking flauwekul is...je zou eigenlijk later moeten zetten.

Het ver haal die apk keurder slaagt echt nergens op, want de warmte die bij verbranding vrij komt heeft NIKS met smering te maken, hij is in de war met het verhaal van lood wat er vroeger in de benzine zat en die deels voor smering op kleppen etc benodigd was, in de moderne benzne zit daarom SOMS een loodvervanger die het zelfde effect geeft.

Je kan met je EV gewoon 95 (loodvrij) tanken, en als je op zeker wil gaan tank je af en toe een keer benzine met loodvervanger of je gooit om de zoveel tankbeurten van die bende in je tank bij de benzine die hetzelfde doet. Verkrijgbaar bij de vakhandel.

Mijn EV loopt al heel wat jaartjes op 95, en zelfs met een aanhanger er achter naar Zuid Frankrijk heen en weer een aantal maal gaf geen gekke dingen te zien

Gewoon de ontsteking op de voorgeschreven 6 graden zetten en gaan met die banaan.......eehm 95
Reply With Quote