View Single Post
Old 30-07-2011, 23:12
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans

Send a message via MSN to Gijs

Het is in dit topic ff stil geweest, maar er is niet niks gebeurt

Na het opnieuw opbouwen van de motor bleek er een gierend geluid in te zitten. Voor een inloop beurt is de complete auto naar Martijn gegaan om alles netjes af te stellen. Martijn kon het gierende geluid ook niet thuis brengen en heeft besloten om de hele motor nog eens uit elkaar te pakken. Dit ook omdat er nog wat problemen met de oliepomp waren geweest (ja, alweer..!). Het is ff afwachten en controleren of de pomp nu wel goed blijft.

Motor is weer opgebouwd, alles was netjes en in orde. De carburateur afstelling stond ook al best goed en de dynamo bleek ook niet zo geweldig meer en is gereviseerd.
Het gierende geluid was moeilijk te ontdekken, maar nadat er één bout van de startmotor los gehaald was, was het geluid ineens verdwenen..!?
Zelf denken we dat het óf in de startmotor zit, en anders in de versnellingsbak. De originele startmotor ga ik nog een keer terug zetten om dit na te gaan. Ik had deze afgelopen winter vervangen voor een hoog capaciteit startmotor.

Als het dat niet is, is waarschijnlijk de v-bak aan het overlijden. Vervelend, maar een goede reden om dan alles om te bouwen naar IRS. De IRS-bak moet dan nog aangepast worden, maar de rest ligt al klaar.

Ik wil dit weekend nog ff de rode Koni schokbrekers op de vooras monteren, beetje poetsen en een stukje gaan rijden. Dat laatste is alweer ff geleden, maar is is ie uiteindelijk wel voor bedoeld

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote