Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   hoe krijg je dit voor elkaar (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8975)

AZRAIL 18-03-2005 12:41

hoe krijg je dit voor elkaar
 
een tijdje geleden heb ik nadat ik hem pas 1 week in bezit had een aan alle kanten olie spuitende blok (PF). de kop eraf en dit kom ik tegen


ik vraag me eigenlijk af hoe dit kon gebeuren. ik had hem pas ongeveer een week en veel had ik er ook niet mee gereden

Rallye-VR6t 18-03-2005 13:03

Te arm gelopen.
Injector vast?

AZRAIL 18-03-2005 13:19

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Te arm gelopen.
Injector vast?


ik weet het niet, maar m'n nieuwe blok heeft ook gekke trekjes (als die koud is), ook dezelfde cilinder die gek doet. kan het zijn dat de benzine pomp niet genoeg pompt? kan ik dit laten meten??

VeeDubber 18-03-2005 13:28

duidelijk een mengselprobleem, verkeerde bougies of inderdaad te arm gelopen. Je hebt last van kloppen gehad, daardoor zijn er stukjes uit de zuiger en de cilinder gebroken en hebben de zuigerbodem beschadigd. Er lijkt ook een beetje koolaanslag te zitten, maar kan het niet goed genoeg zien, dat kan ook een oorzaak zijn. blokje kan op de schroothoop als ik het zo zie.....

Rallye-VR6t 18-03-2005 13:29

Quote:
Originally Posted by AZRAIL
ik weet het niet, maar m'n nieuwe blok heeft ook gekke trekjes (als die koud is), ook dezelfde cilinder die gek doet. kan het zijn dat de benzine pomp niet genoeg pompt? kan ik dit laten meten??



Zelfde injectoren?
Met een te lage brandstofdruk of te weinig opbrengst kan het idd ook.
Maar je moet meestal ook wel pingelen kunnen horen!
Klinkt of er iemand een spijker in een blikje loopt te schudden.
Is dat het geval, minder toeren en opzoek naar de oorzaak.

En beetje stevige pingel in hoog toeren heeft 1.5 sec nodig om zuiger schade te veroorzaken.

Rallye-VR6t 18-03-2005 13:30

Die zwarte aanslag is verbrande olie, de zuigerveren doen helemaal niks meer.

Big_Mac_Mark 18-03-2005 15:14

Tering he! Dat ziet er ZEER onfijn uit!!!!

AZRAIL 18-03-2005 18:35

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Zelfde injectoren?
Met een te lage brandstofdruk of te weinig opbrengst kan het idd ook.
Maar je moet meestal ook wel pingelen kunnen horen!
Klinkt of er iemand een spijker in een blikje loopt te schudden.
Is dat het geval, minder toeren en opzoek naar de oorzaak.

En beetje stevige pingel in hoog toeren heeft 1.5 sec nodig om zuiger schade te veroorzaken.


er zitten nu andere injectoren op. aan het begin hoor je inderdaad een getik. lijken de kleppen wel. de brandstofpomp is nog wel hetzelfde. is dat te lage brandstofdruk denk je? en stel dat het de pomp is, er is er 1 in de tank met flotter enzo, en eentje naast de filter. welke van de 2 moet ik hebben??

AZRAIL 18-03-2005 18:37

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
duidelijk een mengselprobleem, verkeerde bougies of inderdaad te arm gelopen. Je hebt last van kloppen gehad, daardoor zijn er stukjes uit de zuiger en de cilinder gebroken en hebben de zuigerbodem beschadigd. Er lijkt ook een beetje koolaanslag te zitten, maar kan het niet goed genoeg zien, dat kan ook een oorzaak zijn. blokje kan op de schroothoop als ik het zo zie.....


het waren bougies van VW zelf. ze zaten er al op toen ik hem kocht. voor ik ze nog kon vervangen was het al te laat. blokje ligt idd al op de schroothoop.

vw4-ever 19-03-2005 15:53

Als ik zo kijk lijkt het wel een lekkende injector (nadruppelen)

Clifton 20-03-2005 19:13

Het zou ook kunnen zijn dat de ontsteking niet goed staat. Dan heeft hij inderdaad gepingeld. Ik heb ook eens zoiets gehad en een motortuner zei toen dat mijn ontsteking te vroeg had gestaan.

AZRAIL 20-03-2005 21:04

Quote:
Originally Posted by Clifton
Het zou ook kunnen zijn dat de ontsteking niet goed staat. Dan heeft hij inderdaad gepingeld. Ik heb ook eens zoiets gehad en een motortuner zei toen dat mijn ontsteking te vroeg had gestaan.


de onsteking die ik heb overgeplaats naar het nieuwe blok werkte ook niet. dat kan het ook best wel zijn geweest ja. ik heb er nu een andere op zitten. van de sloop welliswaar maar hij doet het prima en heeft me 185 euro bespaard.
het enige wat me nog doet denken is de brandstofpomp

Fred 20-03-2005 21:36

Quote:
Originally Posted by AZRAIL
de onsteking die ik heb overgeplaats naar het nieuwe blok werkte ook niet. dat kan het ook best wel zijn geweest ja. ik heb er nu een andere op zitten. van de sloop welliswaar maar hij doet het prima en heeft me 185 euro bespaard.
het enige wat me nog doet denken is de brandstofpomp


Als de brandstof druk te laag is openen de injectors niet......dus kan er ook geen verbranding plaats vinden.

Wat evt wel kan is dat de verhouding lucht/brandstof ontregeld is gweest...

Maar ik denk ook dat dit eerder een ontstekingsprobleem is (geweest)

Marco 20-03-2005 21:48

Sorry ik kon even niet laten om deze foto even te posten.

Is een 16v kop van een mercedes gebruikt om te racen



AZRAIL 20-03-2005 23:21

Quote:
Originally Posted by Marco
Sorry ik kon even niet laten om deze foto even te posten.

Is een 16v kop van een mercedes gebruikt om te racen




ioew!!! :eek: doet me goed zo'n foto

vwleusden 21-03-2005 18:11

zijn mooie foto's :eek:


All times are GMT +1. The time now is 16:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.