Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Geen effect Catcams G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84373)

Jetta-G60 21-04-2011 23:05

Geen effect Catcams G60
 
Hallo,

Ik heb zojuist een Catcams nokkenas aangeschaft voor mijn g60.
Dit is een speciaal ontwikkelde as voor g60 een 278/278 assymetrische dmv verschillend profiel op in- en uitlaatnokken.

Het enige probleem is dat ik gewoon helemaal niks merk van deze as.! :screwy:
De voorontsteking van 6 tot 9 graden gezet, het enige is dat ie wat lager stationair loopt.

Ik ben verder wezen zoeken en de as 1 tand op de distributie vroeger gezet.
Hiermee liep ie goed maar minder vermogen, ik heb dit t/m 4 tanden geprobeerd en eigenlijk werd die steeds flauwer, ook heb ik de as een tand later gezet, maar hiermee gaat ie zwart roken en slecht lopen ( erg hikkerig )

Op de originele stand ( gewoon op de merktekens ) loopt ie het mooist maar geen verschil met de originele as. Mijn lader-druk is wel lager geworden op mijn drukmeter wat zou betekenen dat de lucht de cilinderkop in gaat ivm de kleppen die door de nokkenas verder open gaan en langer op blijven staan.

Waar zou dit probleem mee te maken kunnen hebben?
Ik snap er niks van.

Gr

Renegade 22-04-2011 14:29

Verstelbaar nokkenas tandwiel en dan helemaal precies laten afstellen door iemand die er verstand van heeft zoals Bolku :thumbup:

En alleen de as heb je ook niet heel veel aan, zoals ze vaker zeggen bij deze dingen, met alleen de rijst heb je nog geen nasi, je moet ook nog de kruiden enz toevoegen :D

Kijk eens naar de rest van je inlaat, je uitlaat en de aansturing van alles (chippen). Dan ga je een andere nokkenas pas echt merken en haal je alles eruit ;)

Jetta-G60 22-04-2011 14:53

De as is bij bolku gehaald en hebben samen ook een paar poging gedaan hem af te stellen maar komen er niet uit.
Chip zit erin van bolku.
Verstelbaar tandwiel heeft op dit moment nog geen zin, dat is voor de fine-tuning. Eerst in de buurt zitten dan het kleine afstellen, op dit moment zit ik nog helemaal niet in de buurt.

Dus laat die kruiden maar in je kast staan ;)

Met originele chip 186 pk op bank,
met chip ging ie wat harder maar nog niet gebankt, met deze as gebeurde niks.

jorg-maashees 22-04-2011 16:21

Blokje wel helemaal lekker dan? goede compressie? Injectors groot genoeg ? genoeg brandstof druk ? En je lader, is die niet aan een revisie toe? zo'n as moet je i.c.m. die chip toch wel goed merken....

succes ermee :thumbup:

Jetta-G60 22-04-2011 18:36

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Blokje wel helemaal lekker dan? goede compressie? Injectors groot genoeg ? genoeg brandstof druk ? En je lader, is die niet aan een revisie toe? zo'n as moet je i.c.m. die chip toch wel goed merken....

succes ermee :thumbup:


Ja het blokje is super, 3 dagen geleden echt nog heerlijk hard en goed gereden. De lader is 7000 km door mij gereviceerd. draaide met deze chip op volle toeren 1.5 bar. Dit is ook de reden dat ik een nokkenas haalde om deze druk ook te gebruiken, want deze 1.5 bar kan mijn motor niks mee omdat de kleppen te snel sluiten. Met deze catcams is mijn druk ook beduidend gedaald tot ong 1 bar, dus het gaat de motor in, maar op een of andere manier voel ik er niks van. Ik heb grijze injectoren erin zitten en de werken prima, brandstofdruk heb ik niks aan veranderd, alles origineel g60. Miss dat hier iets aan moet gebeuren.

Ik hoop op goede ideen van jullie allemaal!

jorg-maashees 23-04-2011 20:44

Ik gok toch dat hij niet genoeg brandstof krijgt, omdat er nu stukken meer lucht de cilinders ingaat. Ik zou eens beginnen met grotere injectoren of een verstelbare brandstofdrukregelaar..... :thumbup:

The_Maxx 23-04-2011 21:10

bij een andere nokkenas moet je sowieso wat aan je brandstofdruk doen.
Je lader pompt idd meer lucht in de cilinders, maar zonder voldoende brandstof, doet die lucht nog niks. wordt gecomprimeert en kan juist tot vermogensverlies leiden, omdat t geen extra verbranding opleverd en ruimte in beslag neemt.

Dus, benzinedruk omhoog, en je gaat er zeker veel meer van merken.

Zelfs al zou je een iets betere nokkenas erin zetten (beter dan origineel, maar geen schrick of catcams) moet je je benzinedruk al verhogen. Dus bij echte tuningassen zul je dat ook moeten doen.

Alle beetjes helpen, maar slechts 1 ding doen, gaat m niet worden. Veel dingen moeten gewoon samen worden aangepast.

Chippie doet voornamelijk wat langer de injectoren open houden, maar als de druk te laag is, sproeien ze nog steeds niet zo heel veel meer als dat eigenlijk zou moeten.

Jetta-G60 23-04-2011 22:06

bedankt voor de reactie hier kan ik watmee! wat is de beste manier om dit te doen? gewoon de originele regelaar op een of andre manier omzeilen en tussen de retour een verstelbare regelaar monteren?

Rallyegolf20vt 23-04-2011 23:21

Ik heb iets soortgelijks gehad alleen dan door de montage van een spagetti spruitstuk .
Een andere pully met chip van JD , en het probleem was opgelost.
Je hebt nl meer flow dus minder laadruk dus minder vermogen.
Mijn motor had helemaal standaard ook al 188 PK.

The_Maxx 23-04-2011 23:39

originele benzinedrukregelaar moet je eruit halen en er een verstelbare voor in de plaats doen. Op ebay kosten die dingen niet al te veel.

@Rallygolf20vt: enkel uitlaatspruitstuk veranderen doet idd niet veel, behalve wat meer geluid geven (beetje t idee van een open luchtfilter)

Het is de combinatie die het m doet. Enkele dingetjes doen doet niet al te veel. Uitzonderingen zijn daar gelaten (enkel chippen kan bijvoorbeeld bij somigge autos wel een vermogenswinst opleveren, maar niet bij oudere wagens met simpelere techniek)

Jetta-G60 24-04-2011 12:00

De originele eruit halen zeg je, maar deze gaat je injector-rail in.
Over het algemeen zijn de verstelbare regelaars zo, dat je hem tussen de leidingen kunt plaatsen en niet zomaar op de originele plek van de rail.
Hoe ga ik dit oplossen?

jos_br 24-04-2011 14:08

Waarom is er bij Bolku de software niet verder aangepast? Je haalt nu met minder druk hetzelfde vermogen wat betekent dat de vullingsgraad goed is.

Jos.

The Green 24-04-2011 14:21

niet zelf gaan klooien, maar nr een tuner gaan..
iig op de bank zetten met air fuel meter, voor hetzelfde geld loop je nu arm of rijk..

obimaster 24-04-2011 15:44

vind het wel goed dat hij zelf probeert, uiteindelijk als hij het niet opgeeft komt hij er wel, veel mensen gaan altijd, en derect bij een tuner, en worden soms ook in de zak gezet.

grtjs

The Green 24-04-2011 15:59

tot hij iets probeert wat het verkeerde effect heeft en de boel id soep draait..
zelf proberen ok, maar wel op een goede manier (=air fuel nakijken is al het minste)

Jetta-G60 24-04-2011 16:31

Ja ik snap wat jullie proberen duidelijk te maken, maar ik ga toch zelf door met proberen. Ik ga morgen S2 injectoren monteren met een verstelbare brandstofdruk regelaar. Dat denk ik niet dat ie nog te arm gaat lopen.
Ik hoop dat dit gaat werken. Maar een Afr-meter is zeker een goede tip, hiermee kan ik alles ook in de gaten houden.

jorg-maashees 25-04-2011 08:12

Ben benieuwd, ik denk dat je hiermee het probleem oplost. Met een afr meter kun je de drukregelaar ook meteen goed afstellen. Succes :thumbup:

Dokter D 25-04-2011 10:30

Zelf proberen is inderdaad erg leuk en leerzaam, mag het zelf ook graag doen.
Maar ik zeg ook altijd: wie zich brandt moet op de blaren zitten.
Het leuke is dat je hoer een heel forum achter je hebt staan waar veel kennis aanwezig is.
Ik zou zeggen: Ga zo door en je komt er wel!


All times are GMT +1. The time now is 14:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.