Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Verschillen tussen WEBERS & DELLORTO''S (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84230)

MM Designs MK1 18-04-2011 21:58

Verschillen tussen WEBERS & DELLORTO''S
 
hallo,

wat zijn de verschillen tussen dellortos en webers?
en hoeveel pk krijg je er extra door?

michel

De Limburger 18-04-2011 22:06

www.google.com + Search en er gaat een wereld voor je open!

Gr Ronnie

joostvw 19-04-2011 00:17

Dellórto is tegenwoordig van Weber :D

knedel16vweber 19-04-2011 08:01

weinig verschillen, het prencipe en de afmetingen van de dcoe en de bvb dhla zijn het zelfde.
dellorto is iets gebruik vriedelijker.
en daarbij heb ik nog een setje in de verkoop :)
Dellorto's

hoeveel pk hangt van de rest van je motor setup af, en hoe en wie ze op jou motor afsteld.

Syncro86 20-04-2011 12:02

Als je het verschil bedoelt tussen DCOE (weber) en DHLA (dellorto) is er wel 1 heel groot verschil.

Dellorto heeft namelijk choke's en weber dcoe niet. In de winter rij je met webers een stuk minder prettig bij koude start. En je moet bij de stoplichten het gas erop houden. Dellorto heeft daar geen last van. Wel heeft webers speciale kanalen voor de verrijking bij koude start. Maar het werkt niet zo goed als een gewone choke.

Verder inderdaad geen grote verschillen. Al betaal je voor een 2e hands setje Dellorto veel minder :screwy: In mijn optiek is Weber meer voor de racerij en Dellorto meer voor op straat. Verschil in pk is er niet, mits de juiste afstelling.

Andere goede optie zijn Solex carbs, die hebben ook chokes, maar is weer lastiger om aan onderdelen te komen (als partikulier zijnde).

Bas 20-04-2011 12:05

Quote:
Originally Posted by Syncro86
Als je het verschil bedoelt tussen DCOE (weber) en DHLA (dellorto) is er wel 1 heel groot verschil.

Dellorto heeft namelijk choke's en weber dcoe niet. In de winter rij je met webers een stuk minder prettiger bij koude start. En je moet bij de sotplichten het gas erop houden. Dellorto heeft daar geen last van.



Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt, maar webers DCOE hebben ook een mogelijkheid tot handchoke.

Syncro86 20-04-2011 12:07

Klopt, maar zit er niet standaard op:)

Bas 20-04-2011 12:12

Quote:
Originally Posted by Syncro86
Klopt, maar zit er niet standaard op:)


:confused:
Het zit er wel op, je moet alleen de chokekabel aansluiten.

Syncro86 20-04-2011 12:15

oh sorry, dan is het mijn fout:D

knedel16vweber 20-04-2011 19:14

het is in de winter nooit prettig met carborateur te rijden! als je geen voor of spruitsuk verwarming hebt. en webers ofwel dellorto`s of wel solex (de dubbelle dan) hebben dat allemaal niet.
beter zon isolatie mat (voor bvb een voorraam) de carbs goed instoppen savonds als je um weg zet.
heb met de audi genoeg ellende gehad in de winter :D

Bas 20-04-2011 22:42

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
het is in de winter nooit prettig met carborateur te rijden!

Het lijkt wel het grote 'plaats hier je broodje-aap verhaal rond carburateurs' topic :D

knedel16vweber 20-04-2011 23:33

je moet wel even het hele zinnetje plaatsen he, dan klopt ut namenlijk wel ;)

Bas 21-04-2011 23:45

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
je moet wel even het hele zinnetje plaatsen he, dan klopt ut namenlijk wel ;)


Dat van de ontbrekende spruitstukverwarming? Nog nooit problemen mee gehad, ook niet met -10º.

seven13 24-04-2011 07:18

is het lastig ombouwen eigenlijk , ik heb een 1.8 k jetronic in mijn jetta 2.

knedel16vweber 24-04-2011 07:55

Quote:
Originally Posted by seven13
is het lastig ombouwen eigenlijk , ik heb een 1.8 k jetronic in mijn jetta 2.

je haald je injectie er helemaal uit (op de injectoren na)
je monteerd het spruitstuk en de carbs, dan moet je je vacuum en je gas /choke kabel maken en laten afstellen.
spaghetti is ivm ruimtegebrek bij een 8v geen overbodige luxe trouwens.
nadeel van de 8v is dat je carbs pal boven je uitlaat spruitstuk zitten en dus 100% zeker moet zijn dat er geen bezine lekt, en je hebt hele warme aanzuig lucht.
alternatief: crosflow cilinderkop van bijvoorbeeld een 2.0 8v US motor, dan zitten ze aan de voorkant :thumbup:

seven13 24-04-2011 15:05

ok bedankt, een us blok betekent amerikaans blok of is dat een type aanduiding?idd wel link als hij benzine gaat lekken boven de uitlaat .en de spaghetti spruitstuk is niet merkgebonden ?toch wel mooi zo`n crosflow cillinderkop als ik het tegen kom of is het goed aan te komen. ik,ben me er zowiezo wat meer over aan het verdiepen.
even een laatste vraag , het 2.0 16v 110kw blok uit een mk3 heeft dat toevallig ook de inspuiting aan de voorkant?

picasso_16v 24-04-2011 15:15

Quote:
Originally Posted by seven13
ok bedankt, een us blok betekent amerikaans blok of is dat een type aanduiding?idd wel link als hij benzine gaat lekken boven de uitlaat .en de spaghetti spruitstuk is niet merkgebonden ?toch wel mooi zo`n crosflow cillinderkop als ik het tegen kom of is het goed aan te komen. ik,ben me er zowiezo wat meer over aan het verdiepen.
even een laatste vraag , het 2.0 16v 110kw blok uit een mk3 heeft dat toevallig ook de inspuiting aan de voorkant?


jazeker alle vw 16v motoren zijn crossflow, die 8v crossflow zitten ook in een new beetle en seat en audi, liep laatst op de sloop zag ik er een in een seat toledo

Syncro86 24-04-2011 17:27

Ik lees op Europese websites dat de Amerikaans crossflow (ABA) kop veel beter is...

Op Amerikaanse fora lees ik juist het tegenovergestelde. Die zeggen juist dat de inlaatkanalen van de Europese (de counterflow) beter zijn. Omdat de hoek van horizontaal naar vertikaal een stuk minder haaks moet zijn.

Ik weet er het fijna niet vanaf! Maar volgens mij is de crossflow geen wondermiddel ten opzichte van de counterflow koppen.

tempel 25-04-2011 00:26

Quote:
Originally Posted by Bas
Het lijkt wel het grote 'plaats hier je broodje-aap verhaal rond carburateurs' topic :D


Inderdaad , Webers zaten op mijn Alfa GTV , geen problemen mee in de winter :thumbup:

seven13 25-04-2011 07:57

Quote:
Originally Posted by picasso_16v
jazeker alle vw 16v motoren zijn crossflow, die 8v crossflow zitten ook in een new beetle en seat en audi, liep laatst op de sloop zag ik er een in een seat toledo



dat is weer heel mooi , bedankt voor je uitleg.


All times are GMT +1. The time now is 18:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.